فرماندار رفسنجان خبر داد:

تعطیلی بازار و مراکز خرید رفسنجان تا پایان هفته/ برخورد قضایی با مراکز صنفی که از دستورالعمل تخطی کنند

  • شناسه خبر: 175666
تعطیلی بازار و مراکز خرید رفسنجان تا پایان هفته/ برخورد قضایی با مراکز صنفی که از دستورالعمل تخطی کنند

فرماندار رفسنجان گفت: بازار و تمامی صنوف و مراکز خرید در شهرستان رفسنجان که سوی اتاق اصناف به آنها ابلاغ می شود ، تا پایان هفته تعطیل شد و با صنوفی که از این تصمیم تخطی کنند برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

خانه » پزشکی و سلامت » تعطیلی بازار و مراکز خرید رفسنجان تا پایان هفته/ برخورد قضایی با مراکز صنفی که از دستورالعمل تخطی کنند

به گزارش خانه خشتی، مجید فصیحی هرندی به نشست شب گذشته کمیته واکنش سریع مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان اشاره و اظهار کرد: این کمیته سه روز قبل نیز طی نشستی مصوب کرد که بازار و مراکز خرید شهرستان طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری و در جهت گندزدایی و ضدعفونی این مراکز تعطیل شدند اما متاسفانه روز گذشته شاهد بودیم که برخی صنوف در بازار و مراکز خرید، بدون توجه به این مصوبه اقدام به دایر کردن صنف خود کرده که این امر موجب ازدحام و تجمع بیشتر مردم گردیده که امری بسیار خطرناک در گسترش ویروس کرونا است.
وی افزود: با توجه به این موضوع، شب گذشته کمیته واکنش سریع مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان مصوب کرد که بازار، مراکز خرید و صنوفی که با اجتماع شهروندان برای خرید مواجه بوده و ضرورتی بر دایر بودن آنها در این روز ها وجود ندارد تا آخر هفته جاری تعطیل شوند و با صنوفی که از این مصوبه تخلف وتخطی کنند برخورد قضایی صورت گرفته و پلمپ می گردند که بازگشایی آنها در شرایط عادی مستلزم شدن مراحل دشواری خوهد بود.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: تنها صنوفی که اقلام و مایحتاج مورد نیاز مردم را تامین می کنند از جمله نانوایی ها، سوپرمارکتها، میوه فروشی ها، لبنیاتی ها،داروخانه ها و مراکز عرضه مواد پروتئینی در این ایام باز بوده و به شهروندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خدمت ارائه خواهند داد.
فصیحی هرندی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال قرار داریم و از سویی اصناف برای فروش آخر سال خود برنامه ریزی کرده بودند لذا برای حمایت از صنوف تمهیداتی از جمله جلوگیری از قطع آب و برق و همچنین عقب انداختن سررسید وامهای آنها در نظر گرفته شده تا در این شرایط اقتصادی آسیب نبینند.
رئیس شورای تامین شهرستان رفسنجان با تاکید بر اینکه این اقدامات در جهت حفظ سلامتی مردم و خود کسبه محترم در مقابل بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس انجام می گیرد، خاطرنشان کرد: با هرگونه تخلف در بخش عرضه محصولات بهداشتی و مایحتاج ضروری مردم نیز برخورد شده و در این خصوص بازرسان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اداره تعزیرات دقت لازم را داشته باشند و با متخلفان برخورد شدید قانونی خواهد کرد.
فصیحی هرندی با تاکید بر لزوم ادامه ضد عفونی کردن معابر عمومی و پرتردد مناطق شهری و روستایی در این شهرستان از سوی شهرداری ها و دهیاری ها اظهار داشت: از سوی دیگر اجرای دستورالعمل نحوه فعالیت اصناف به خصوص نانوایی ها، نظارت بر تعطیلی کامل قلیان سراها، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان ضروری است.
وی افزود: با دستفروشان و دوره گردان نیز که در میادین اصلی و برخی مناطق حاشیه شهر نیز اقدام به عرضه محصولات کنند با همکاری شهرداری و نیروی انتظامی برخورد و جمع آوری خواهند شد.
فرماندار رفسنجان از زحمات کادر پزشکی و بخش بهداشت و درمان شهرستان در رسیدگی به مشکلات مردم و بیماران مبتلا به کرونا تقدیر کرد و افزود: از فعالان رسانه ها و فضای مجازی شهرستان در خصوص آگاهی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری های لازم از ابتلا به ویروس کرنا صمیمانه قدردانی می کنم و همکاری اصحاب رسانه در اطلاع رسانی خدمات و فداکاری بخش بهداشت و درمان و انعکاس هشدارهای پزشکی جهت رعایت اصول بهداشتی ضروری است.
فصیحی هرندی تاکید کرد: تمام تلاش ستاد این است که از شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهرستان جلوگیری کند، بنابراین انتظار می رود کلیه عموم مردم همکاری و مشارکت لازم را برای مقابله با این ویروس داشته باشند و بجز موارد ضروری از خانه خارج نشوند تا بتوانیم زنجیره انتقال این ویروس را قطع کرده و وارد شرایط زندگی عادی شویم.
فصیحی هرندی در پایان از مردم خواست به اخبار ستاد آگاه‌سازی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا که از طریق دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان منتشر می شود اعتماد نموده و به شایعات بی اساس توجه ننمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بازار رفسنجان فرماندار رفسنجان کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان