رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان:

مردم نسبت به کرونا استرس نداشته نباشند

  • شناسه خبر: 175543
مردم نسبت به کرونا استرس نداشته نباشند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت:مردم باید اقدامات بهداشتی و احتیاطی را انجام دهند و به هیچ وجه استرس و اضطراب نداشته باشند و به اخبار غیر واقعی وشایعات مجازی توجهی نداشته باشند.

خانه » رفسنجان » مردم نسبت به کرونا استرس نداشته نباشند

به گزارش خانه خشتی؛ علی اسماعیلی ندیمی ظهر امروز در نشست خبری با موضوع کرونا ویروس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ویروس کرونا از اواخر سال ۲۰۱۹ شروع شده و تا حدودی کل جهان را فرا گرفته است اظهار داشت: هفت نوع کروناویروس در دنیا وجود دارد که چهار نوع آن همان سرماخوردگی معمولی‌ست و سه نوع آن سارس، مرس و کروناویروس که نوع جدید آن است که در مرحله همه‌گیری جهانی است.
وی بیان داشت: این بیماری در ۸۰ تا ۸۵ درصد افراد به صورت حفیف بروز می کند و شدت آن کم است و تنها بیماران تنفسی و دچار نارسایی قلبی و دیابت نیازی به بستری شدن پیدا می کنند و بین ۱ تا ۳ درصد مبتلایان به این بیماری مرگ و میر دارند.
وی بیان داشت: مرگ کودکان زیر ۱۰ سال در اثر بیماری کرونا تا کنون گزارش نشده است در دنیا بین افراد ۱۰ تا ۴۰ سال مبتلا به این ویروس ۲ دهم درصد مرگ و میر و بین ۴۰ تا ۵۰ سال این میزان درصد بالاتر بوده است و درصد مرگ و میر افراد بالای ۸۰ سال عدد قابل توجهی گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه بیمارستان و درمانگاه های شهرستان برای مقابله احتمالی با این ویروس در حالت آماده باش کامل هستند افزود: مردم باید اقدامات بهداشتی و احتیاطی را انجام دهند و به هیچ وجه استرس و اضطراب نداشته باشند و به اخبار غیر واقعی وشایعات مجازی توجهی نداشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: هیچ مورد مثبتی به کرونا ویروس در استان کرمان و رفسنجان شناسایی نشده است و این به معنی آن نیست که مورد مثبت نخواهیم داشت بلکه مردم باید با رعایت صحیح اقدامات بهداشتی در کنترل و پیشگیری این بیماری در کنار ما همکاری داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: توصیه ما به مردم این است که دید و بازدیدهای خود را در ایام نوروز متوقف کنند و در صورت مبتلا به بیماری در خانه بمانند و خود را قرنطینه نمایند.
وی در خصوص مشکل کمبود کیت و فرستادن آزمایش ها به تهران عنوان داشت: در کل کشور دو آزمایشگاه وجود داشت که تعدادی آزمایشگاه در شهرهای مختلف راه اندازی شده است و قطعا برای کرمان هم آزمایشگاهی راه اندازی می شود.
خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان نشست خبری با موضوع کرونا ویروس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان