خانه خشتی گزارش میدهد؛

مردم رفسنجان به کدام نماینده رای می دهند؟

  • شناسه خبر: 175362
مردم رفسنجان به کدام نماینده رای می دهند؟

جمعه آینده ۲ اسفندماه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه برگزار می شود، به میان مردم رفسنجان رفتیم تا بگویند کدام نماینده و با چه ویژگی هایی را برای رای دادن انتخاب کرده اند.

خانه » سیاسی » مردم رفسنجان به کدام نماینده رای می دهند؟

به گزارش خانه خشتی؛ با اینکه چند روز بیشتر به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمانده است و شمارش معکوس برای روز انتخابات شروع شده است، شور و هیجان انتخاباتی از طرف ستادهای انتخاباتی در شهر راه افتاده است، نصب پوسترها، بنرها و بروشورها در خیابان‌ها و نقاط مختلف شهر حال و هوای دیگری به شهر بخشیده است.
در مناطق پرتردد رفسنجان از جمله میدان شهدا بنرهای بزرگی از تبلیغات نامزدهای مجلس شوراهای اسلامی به چشم می‌خورد، عکس‌ و بنرها نگاه مردمی که در حال عبور و مرور در سطح شهر هستند را به سمت خود معطوف می‌دارد، البته معلوم نیست با وجود فضای مجازی و تبلیغات مجازی همانند سال‌های قبل این روش تا چه اندازه برای جذب مخاطب مؤثر باشد.
شور و هیجان تنور داغ انتخابات در روستاها نیز به چشم می‌خورد تا حدی که نامزدها با انواع بنرها و تراکت‌ها به مردم معرفی می‌شوند و حتی خود نامزدها هم با سفر به روستاها در بین مردم قرار می گیرند و از برنامه ها و اهداف خود برای مردم می گویند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد و اینکه چه نماینده ای باید گزینش شود تا به مجلس راه یابد سوالی است که در مصاحبه با مردم رفسنجان مطرح شد:
به سراغ آقایی می روم که ۷۷ سال سن دارد بر روی صندلی دم مغازه نشسته است خود را صاحب مغازه معرفی می کند و نظرش را در خصوص معیار ها و ملاک های نماینده آینده شهر اینچنین بیان می کند: نماینده باید وظایفی که به او محول می شود به نحو احسن انجام بدهد اگر وعده بدهد و عمل نکند به ملت و مردم شهر خیانت کرده است، رفتار و کردارش باید اسلامی باشد فعالیت هایش قانونی و شرعی باشد، جناحی هم نباشد.

خانمی که ۴۲ سال سن دارد و خود را معلم معرفی می کند می گوید: نماینده باید تابع ولایت فقیه در خط رهبری باشد، وابسته به هیچ جناحی نباشد، مانند شهید قاسم سلیمانی برای کشور و مردم دلسوزانه کار کند، رنج کشیده باشد وقتی نمایندگان مجلس از جنس انقلابیون و ولایی باشند کار جامعه و شهرستان ها هم رو به پیشرفت می رود اگر افراد ناکارآمد و ناصالح روی کار بیایند مشکلات دو برابر خواهد شد.

خانم دانشجوی دیگری که ترم آخر رشته روانشناسی را می گذراند خود را اهل کرمان معرفی می کند و می گوید: انقلابی بودن خیلی مهم است، من به نماینده ای رای می دهم که غرب گرا نباشد تابع ولایت و رهبری باشد و وابسته به هیچ حزبی هم نباشه مشکلات اقتصادی شهرستان را اولویت کاری خود قرار بدهد چراکه مجلس آینده باید مجلسی کارآمد و انقلابی باشد.
خانم سمیه .س ۱۸ سال سن دارد و رای اولی است نظرش را اینچنین بیان می کند: مجلس آینده به فرموده رهبر انقلاب باید مجلسی انقلابی باشد، مجلسی که با انتخاب فرد اصلح روی کار بیاید و بتواند برای شهرستان مفید باشد و مشکلات شهر را رفع کند به قشر جوان هم بها بدهد.
وارد مغازه سوپر مارکت می شوم آقای ۳۵ ساله نظرش را اینچنین بیان کرد: همه به خاطر کشورمان رای می دهیم، در انتخاب نماینده دقت لازم را دارم و اصلح را انتخاب می کنم، به خاطر دوستی یا بازی های جناحی به کسی رای نمی دهم ، نماینده آینده باید به فکر مردم باشد چراکه حرف و زبان ما در مجلس است همچنین باید از اعتماد مردم سوء استفاده نکند چراکه با رای مردم انتخاب شده است.


وی در ادامه می افزاید: اگر کاندیداها عکس و بنر می چسبانند جایی این کار را انجام بدهند که مزاحمتی برای همشهریان ایجاد نکند.
آقایی که ۶۰ سال سن دارد و در آستانه بازنشستگی قرار دارد و شغلش راننده تاکسی است از وضعیت اقتصادی می نالد و می گوید: نماینده آینده شهر باید از جنس انقلاب و درد کشیده باشد تا به درد ما برسد در این وضعیت اقتصادی کشور بتواند برای خانواده های طبقه پایین کاری بکند، وابسته به هیچ جناحی نباشد مردم دیگر از حزب و گروه خسته شده اند.


خانمی ۵۱ سال سن دارد و صاحب مغازه قنادی قریب ۴ سال است که در این شغل فعالیت دارد در پاسخ می گوید: به عنوان شهروندی که با هزار گروه آدم سرو کار دارم، نماینده باید از جنس خود مردم انتخاب شود تا بتواند مشکلات را درک کند، نماینده ای که زندگی مرفه ای دارد و از وضعیت خوبی برخوردار است، درد نداشتن را درک نمی کند با وضعیت اقتصادی موجود زندگی ها سخت شده ، به کسی رای می دهم که خواسته های مردم را برآورده کند.
آقایی که ۵۷ سال سن دارد و مغازه دار است نظرش را اینچنین بیان می کند: نماینده باید ولایی و انقلابی باشد پیرو خط ولایت فقیه باشد توسعه راه ها، رفع آلودگی آب و مشکل کشاورزان و کم آبی را در شهرستان بر طرف کند، به فکر اشتغال جوانان باشد خلاصه از هر کاری برای آبادانی شهر دریغ نکند.


وی در ادامه می افزاید: کاندیداها به جای زدن بنر و چسباندن عکس برنامه ها، عملکرد و کارهای اجرایی خود را بنویسند و منتشر کنند تا مردم بیشتر با فعالیت هایشان آشنا شوند.
دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ۲۴ سال سن دارد و اهل شمال است در جوابم می گوید: من اهل شمالم و آشنایی با نمایندگان رفسنجان ندارم ولی در کل نماینده باید تقوی الهی، فرد قابل اعتماد و باتجربه باشد برنامه هایی که قول می دهد دنبال کند اعتماد عمومی را جلب کند، انقلابی و ولایی باشد، مبارزه با فساد مالی را در برنامه داشته باشد اگر وابسته به گروه و حزبی است بر اساس جناحی عمل نکند، روحیه انتقاد پذیری را داشته باشد حدالامکان برای رفع مشکلات آن شهرستان در مجلس رایزنی کند.
وی ادامه می دهد: قطعا من در انتخابم حزب و جناح را دخالت نمی دهم فردی را بخواهم انتخاب کنم عملکرد اجرایی و سوابق مدیریتیش را با دقت مطالعه و تحقیق می کنم و فارغ از جناح و سیاست اصلح را انتخاب می کنم.
این جوان دانشجو می گوید: نامزدهای انتخاباتی به جای بنر زدن و چسابدن عکس عملکردها را بیان کنند.
آقایی که ۲۳ سال سن دارد و صاحب مغازه است نظرش را اینچنین بیان می کند: نماینده آینده باید به وضعیت شهر رسیدگی کنند مخصوصا اشتغال جوانان را در اولویت کار خود قرار دهد وضعیت اقتصادی جامعه را مورد توجه قرار دهد و وابسته یه هیچ جناح و حزبی نباشد. به نظر من تبلیغات زیادی کاندیداها در سطح شهر کار درستی نیست مخصوصا چسباندن عکس بر در و دیوار شهر چهره شهر را زشت می کند.

خانمی ۲۰ سال سن دارد و خود را دانشجو معرفی می کند در جوابم می گوید: نماینده باید مشکلات شهر را رفع کند و امکانات شهر را گسترش دهد، دغدغه های مردم را بفهمند به فکر خودشان نباشند فقط شعار ندهند اگر شعار میدهند عمل کنند.
وی در ادامه می گوید: کاندیداها اگر در سایت ها و نشریه ها مصاحبه کنند و برنامه ها و اهداف خود را بیان کنند بهتر است تا اینکه بنر و عکس بچسبانند.
آقایی که ۳۹ سال سن دارد و خود را راننده جاده معرفی می کند نظرش را اینچنین می گوید: نماینده شهر باید درد مردم شهر را بداند، اگر می تواند کاری برای شهر انجام دهد روی کار بیاید، فقط حرف و شعار به مردم تحویل ندهند مردم باید از روی شناخت رای بدهند.


خانم ف.ر ۳۵ سال سن دارد و مربی قرآن است انقلابی و ولایی بودن را شرط اصلی نماینده آینده شهر می داند و می گوید: نماینده آینده باید در بحران اقتصادی جامعه به فکر رفع مشکلات اقتصادی مردم باشد، عدالت اجتماعی را در جامعه رعایت کند با تقوی و صالح باشد برنامه ها و اهداف متعالی در راستای پیشرفت شهر داشته باشد وابسته به جناح و حزب نباشد مستقل کار کند باید از جنس انقلابیون و مردمی باشد.

امیر علیخانی دانشجوی برق رفسنجان نیز گفت: تغییری باید در مجلس اتفاق بیفتد. بعضی افراد در مجلس هستند که مثلا با خانم خارجی که وارد مجلس شده عکس و سلفی میگیرند. اینها نشانه یک مجلس خوب نمیتواند باشد با اینحال نمایندگانی هم هستند که بتوانند برنامه های خود را خوب اجرا کنند. ما بخاطر انقلاب هم که شده باید در انتخابات شرکت کنیم و این حمایت از انقلاب و رهبر انقلاب اسلامی است. نماینده مجلس باید انقلابی باشد و مواضع انقلاب را درنظر بگیرد؛ پشتیبان ولایت فقیه ولایت فقیه و گوش به فرمان امام خامنه ای باشد. عملی را بی تدبیرانه انجام ندهد و دارای نگاه انقلابی باشد و ان شاء الله بتوانیم درکنار هم یک فرد اصلح را برای نمایندگی مجلس انتخاب کنیم.

آقای احمدی کشاورز رفسنجانی این چنین گفت: کاندیداها قبل از انتخابات حرف های قشنگ میزنند اما وقتی به کرسی مجلس میرسند از همه حرف هایشان خداحافظی میکنند؛ نباید اینگونه باشد. نماینده نباید دروغ بگوید و باید حقیقت را بگوید.

کاظمی مهندس ساختمان اینچنین گفت: ما بنا به وظیفه خود به آنها رأی میدهیم و انتظار داریم آنها نیز به وظیفه خود عمل کنند؛ بعد از انتخابات عوض نشوند و خودشان باقی بمانند. نماینده با رأی ما به مجلس میرود؛ وقتی رفت باید با ما بایستد و بگوید من ما مردم هستم.

نجفی کارگر ساختمان گفت: شهدا راه را برایمان مشخص کردند. ما از نماینده انتظار داریم معیارهایی را که شهدا مشخص کرده اند ادامه دهند و پاسدار خونشان باشند. نماینده باید تعهد دهد که در راه امام و رهبری باشد و خون شهدا را پایمال نکند.

یکی از اساتید دانشگاهی گفت: با شناخت فرد مورد نظر در انتخابات شرکت کرده و افراد با تعهد و مسئول را در رأس امور قرار دهیم. منتخبین مجلس به فکر مردم و آینده فرزندان این مملکت باشند. شرکت در انتخابات یعنی رسیدن به استقلال بیشتر. انتخابات آینده مملکت است؛ با شرکت در انتخابات آینده مملکت را رقم بزنیم.

همتی راننده ماشین سنگین گفت: به کسی رأی بدهیم که ولایت مدار باشد، حرف آقا را قبول داشته باشد و دلسوز نظام باشد. رأی ندادن کاری جز شاد کردن دشمن را پیش روی ندارد. الان رژیم صهیونیستی، آمریکا و اسرائیل هزینه های ملیون دلاری کرده اند که ما پای صندوق های رأی نرویم. حضرت آقا گفتند رأی دهید و ما مطیع حرف ایشان هستیم.

آنچه از گزارش بالا بر می آید این است که مردم رفسنجان بخصوص جوانان رفسنجانی امروز انتخابی بر مبنای اصول سیاسی و فکری و شایسته سالاری به معنای واقعی خواهند داشت دیگر جناح، حزب و گروه برایشان معنی ندارد آنها کسی را می خواهند بر کرسی مجلس بنشانند که کارآمد، انقلابی و با تجربه باشد ودر کارنامه خود سوابق مدیریتی و کار اجرایی باشد تا بتواند در این شرایط کنونی به ناکارآمدی ها و نا امیدی ها پایان دهند.
گزارش از منیژه نوروزی
عکس فاطمه السادات حسینی

انتهای پیام/

برچسب ها:
مجلس مجلس قوی مردم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان