کارشناس شبکه معارف و قران سیما :

شرکت در انتخابات امانت اجتماعی است/حضور مردم در انتخابات و پیروی از ولایت فقیه راه غلبه بر دشمن است

  • شناسه خبر: 175335
شرکت در انتخابات امانت اجتماعی است/حضور مردم در انتخابات و پیروی از ولایت فقیه راه غلبه بر دشمن است

کارشناس شبکه معارف و قران سیما گفت: شرکت در انتخابات در واقع یک امانت اجتماعی است، یعنی مسئولیت‌هایی که باید با شایسته سالاری به اهلش واگذار شود، چرا که این مسئولیت‌‎ها امانت مردم است.

خانه » آخرین اخبار » شرکت در انتخابات امانت اجتماعی است/حضور مردم در انتخابات و پیروی از ولایت فقیه راه غلبه بر دشمن است

به گزارش خانه خشتی محمد کرمی نیا، دانشجو ، پژوهشگر و کارشناس شبکه قرآن و معارف سیما در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری گفت: یکی از مواردی که در زیارت جامعه به آن اشاره شده، پیروی از ولی امر مسلمین و همراهی با رهبر جامعه اسلامی است، زیرا اگر رهبر خود را یاری کنیم، قدرت گرفته و می‌توانیم بر دشمن غلبه کنیم.
وی ادامه داد: مردم ایران در دوره‌ های مختلف، همواره نشان داده‌اند که یاری‌گر رهبرشان هستند؛ همین حمایت مردم از رهبری بود که موجب شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و در تمام این سال‌ها نیز حمایت آنان از ولی فقیه، به نظام قدرت بخشیده است.
کرمی نیا بیان کرد: در ۱۲ بهمن سال ۵۷، در شرایطی که حکومت نظامی اعلام شده بود، مردم با شکوه تمام به استقبال امام خمینی(ره) آمدند و نشان دادند که برای حمایت از رهبرشان، هر خطری را به جان می‌خرند. این حضور مردم در واقع تیر خلاص به حکومت شاهنشاهی بود.
دبیر علمی همایش ملی پژوهش های قرآنی افزود: پس از انقلاب نیز این همراهی مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی تداوم داشت؛ هرجا نیاز به حضور مردم بود، حاضر شدند و با رشادت از انقلاب‌شان دفاع کردند؛ این حضور مایه قدرت نظام است.
کرمی نیا اظهار کرد: یکی از صحنه‌هایی که حضور مردم بسیار اهمیت پیدا می‌کند، انتخابات است؛ شرکت در انتخابات در واقع یک امانت اجتماعی است، یعنی مسئولیت‌هایی که باید با شایسته سالاری به اهلش واگذار شود، چرا که این مسئولیت‌‎ها امانت مردم است و اگرهم مسئولیت به کسانی داده می‌شود آن‌ها باید تعهد، تخصص و توانمندی لازم را برای پذیرش این مسئولیت داشته باشند.
وی گفت: اگر افرادی که شایستگی ندارند، مسئولیت‌ها را عهده‌دار شوند، کشور به فساد کشیده شده و دچار انحراف می‌شود، بنابراین باید در انتخاب‌هایمان، نهایت دقت را داشته باشیم. انتخاب ما باید با معیارهای درست آن صورت گیرد، نه اینکه نگاه حزبی، جناحی و قبیله‌ای داشته باشیم.
این پژوهشگر با اشاره به اینکه نماینده مجلس باید شجاع و دارای روحیه جهادی باشد، بیان کرد: نمایندگانی که مردم انتخاب می‌کنند باید کارآمد باشند و در شرایط کنونی بتوانند در برابر دشمنان حرف بزنند و از حیثیت و جایگاه مردم دفاع کنند و اینگونه می‌توانیم مجلسی قوی و متحد داشته باشیم.
انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان کارشناس شبکه معارف و قران سیما
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان