استاد حوزه، مفسر و مترجم قرآن کریم :

بهترین بهره برداری از پول، ساخت مسجد است

  • شناسه خبر: 175270
بهترین بهره برداری از پول، ساخت مسجد است

استاد حوزه، مفسر و مترجم قرآن کریم گفت: از پولی که خدا به شما داده بهترین بهره برداری را در ساخت مسجد ،مدرسه ،حوزه ،چاپ کتاب های دینی و تشویق بچه ها به دانش و اختراع داشته باشید چراکه این پولها نوری در پیش رو می شود و شما را تا بهشت بدرقه می کند.

خانه » رفسنجان » بهترین بهره برداری از پول، ساخت مسجد است

به گزارش خانه خشتی؛حجت الاسلام حسین انصاریان استاد حوزه و مفسر قرآن کریم شب گذشته در مراسم افتتاح شبستان اصلی مسجد الزهرا(س) رفسنجان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهارداشت: بر اساس آیات قرآن مجید اولین خانه ای که برای عبادت ساخته شده خانه کعبه بود آن هم در سرزمینی که پروردگار عالم می فرمایند سرزمین مبارکی است.
وی بیان داشت: برای این خانه یک پیغمبر اولوالعزم و یک پیغمبر غیراولوالعزم قرار داد و وجود مقدس حضرت ابراهیم با کمک فرزند با کرامتش حضرت اسماعیل (ع) سازنده خانه کعبه بودند.
استاد حوزه و مفسر قرآن کریم افزود: خداوند در قرآن به ابراهیم و اسماعیل سفارش می کند که این خانه را در پاکیزگی قرار دهد منظور خداوند از پاکیزیکی این است که کعبه را از هر گونه شرک و آلودگی معنوی پاک نگاه بدارد چون عبادت خدا باید در محلی که عاری ترین طهارت را دارد انجام گیرد.
حجت الاسلام انصاریان خاطرنشان کرد: دعا در محل عبادت پیشگاه پروردگار ارزش دارد اگر کسی با باطن پاک و ظاهر ساد دعا بکند پروردگار دعایش را در آن محل عبادت مستجاب می کند.
وی عنوان داشت: بعد از ساخت کعبه حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع) چند درخواست از خداوند داشتند و مستجاب شد.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دعای دوم حضرت ابراهیم (ع)این بود که خداوند بنده را مورد تسلیم و مطیع خود قرار بدهد این درسی بود که آن حضرت در چند هزار سال به انسان های مومن داد تسلیم و مطیع بودن را فقط برای خود نخواست بلکه برای نسل های بعد هم خواست که نسل بعد از او پول پرست و صندلی پرست نشوند.
استاد حوزه، مفسر و مترجم قرآن کریم افزود:اگر کسی تسلیم حق نباشد تسلیم شیطان است در آن صورت دنیا و آخرت آدمی به باد می رود اگر گره به منبع خیر بخورد تمام فضولات الهی به طرف انسان دریاوار سراریز می شود و دعا در کنار خانه خدا مستجاب می شود.
وی تاکید داشت: عبادت ساختگی عبادت باطل است روش عبادت را باید از طریق حق یاد گرفت چرا عبادات غیر شیعه را باطنا و ذاتا باطل می دانیم به علت اینکه غیر شیعه روش عبادت خود را از بنی امیه ، بنی عباس گرفته در ۲۵۰ سال اخیر هم بخشی از امت، روش عبادت را از محمد بن وهاب خبیث کافر گرفته اند لذا عبادات آنها باطل است.
حجت الاسلام انصاریان گفت: عبادات باید از طرف خدا تعمیم داده شود طواف، نماز طواف، صحن صفا و مروه، آمدن در عرفات و منا ،برگشت و انجام حج تمتع به تعمیم خدا ایجاد می شود.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم یادآور شد: چند هزار سال قبل از پیغمبر، حضرت ابراهیم (ع) از خدا می خواهد که در بین آیندگان پیغمبری مبعوث کند که آیات قرآن ،عجایب و نشانه های آفرینش را به مردم بگوید و آیات کتاب قرآن را به مردم نشان دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: پیامبری که در هیچ مکتب درس نخوانده یک عالم علوم ملکوت شد، ابراهیم از خدا خواست که این مرد را برای انسان ها مبعوث به رسالت کند تا قرآن را به مردم یاد دهد.
حجت الاسلام انصاریان بیان داشت: اگر تمام مفسرین اسلامی تفسیرهای خود را جمع کنند نظرم این است که تازه با ساحل دریای قرآن رسیده اند و از درون دریا خبر ندارند ۱۵۰۰ سال طول کشید تا به ساحل دریا رسیده ایم خدا چه علمی در پیامبر قرار داده که حضرت ابراهیم می گوید بیاید و قرآن را به مردم تعلیم دهد.
وی با اشاره به جایگاه مسجد در ددوران اسلامی ابراز داشت: اینکه خانمی در ارتباط با مسجد مقامی پیدا کرد و گوشش برای شنیدن فرشتگان باز شد و بدون شوهر کردن شایستگی پیدا کرد که پروردگار چهارمین پیغمبر اولوالعزم را در دامن او قرار دهد نقش مهم مسجد را می رساند مقام ، شخصیت و مادر شدن برای چهارمین اولوالعزم از مسجد ایجاد شد.
استاد حوزه و مفسر قرآن ادامه داد: بعد از دوران مسیح پیغمبر به دستور خدا مهاجرت کرد به مدینه و از آن به بعد ساخت مساجد و مسجد النبی آغاز شد.
حجت الاسلام انصاریان گفت: از پولی که خدا به شما داده بهترین بهره برداری را در ساخت مسجد ،مدرسه ،حوزه ،چاپ کتاب های دینی تشویق بچه ها به علم و دانش و اختراع را داشته باشید چراکه این پولها نوری در پیش رو می شود و شما را تا بهشت بدرقه می کند.
وی اذعان داشت: آقای اعتمادی بانی مسجد با خدا معامله کرد و پول خود را به ارز آخرتی تبدیل کرد تا وقتی مسجد و شهرستان رفسنجان پابرجاست اینکه چند میلیون نفر در این مسجد عبادت و زیارت نامه می خوانند ثواب معنوی آن را نمی شود حساب کرد.
استاد حوزه و مفسر قرآن با اشاره به ثواب نماز جماعت بیان داشت: از پول تان بهره برداری کامل ببرید و آن را در جهت و راه خدا صرف کنید.
تنظیم خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
افتتاح شبستان الزهرای رفسنجان حجت الاسلام حسین انصاریان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان