امام جمعه رفسنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی مطرح کرد؛

شناخت ناهنجاریهای اجتماعی، اولویت بندی و ارائه راهکار از راه های فرهنگ سازی است

  • شناسه خبر: 175062
شناخت ناهنجاریهای اجتماعی، اولویت بندی و ارائه راهکار از راه های فرهنگ سازی است

امام جمعه رفسنجان گفت: اولین قدم برای فرهنگ سازی شناخت ناهنجاریهای جامعه ،اولویت بندی و ارائه راهکار است.

خانه » رفسنجان » شناخت ناهنجاریهای اجتماعی، اولویت بندی و ارائه راهکار از راه های فرهنگ سازی است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی رفسنجان اظهار داشت: فرهنگ به معنی برنامه نهادینه شده و جا افتاده در جایی است به همین دلیل فرهنگ می تواند صحیح یا غلط باشد.
وی بیان داشت: در فرهنگ شورای عمومی به دنبال برنامه نیستیم اگر در جایی برنامه و قانونی نیست مجلس شورای اسلامی باید برای جامعه برنامه بنویسد وظیفه شورای فرهنگ عمومی نهادینه کردن برنامه هاست.
امام جمعه رفسنجان بر ضرورت نهادینه کردن برنامه های شورای فرهنگ عمومی در جامعه تاکید داشت و افزود: امر به معروف و نهی از منکر برنامه دینی ماست ولی در جامعه نهادینه نشده است خیلی از ما از امر به معروف و نهی از منکر گریزان هستیم.
وی مقابله با فرهنگ های ناصحیح در جامعه را وظیفه شورای فرهنگ عمومی دانست و گفت: شناخت ناهنجاریهای فرهنگی ،اولویت بندی ها و راه های برون از ناهنجاریها از برنامه های شورای فرهنگی است.
حجت الاسلام عسکری بیان به معنی روشنگری را یکی از راه های تبدیل برنامه به فرهنگ دانست و خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی عدم بیان است برای فرهنگ سازی باید مطلب را از طریق کتاب ، سخنرانی با روایات، داستان و آیه های قرآن به صورت رسا به جامعه تفهیم و ابلاغ کنیم.
وی عمل کردن را یکی دیگر از راه های فرهنگ سازی دانست گفت: خود مسئولین و افراد جامعه باید اهل عمل باشند تا فرهنگ سازی صورت گیرد.
امام جمعه رفسنجان یادآور شد: زبان هنر هم در فرهنگ سازی مهم است گاهی یک بیت شعر و نمایشنامه آنقدر اثر دارد که یک کتاب علمی ندارد.
وی بیان داشت: اولین قدم برای فرهنگ سازی شناخت ناهنجاریهای جامعه است یا برنامه هایی که در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است بعد اولویت بندی و راهکار ارائه دهیم تا تبدیل به فرهنگ شود.
ایمان محمدآبادی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان هم در این جلسه بیان داشت: برای فرهنگ سازی می توان از طریق ارائه برنامه ها به اعضای شورای فرهنگ عمومی یا از طریق نتایج تحقیق و پژوهش توسط دانشگاه یا تلفیقی از این دو راه استفاده کرد.
وی بیان داشت: یکی از نیازمندیهای شورای فرهنگ عمومی این است کارگروه ها نیازمندیهای جامعه را ارائه دهند.
خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان جلسه شورای فرهنگ عمومی رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان