فرماندار رفسنجان مطرح کرد؛

مردم به شایعات انصراف کاندیداها توجه نکنند

  • شناسه خبر: 175059
مردم به شایعات انصراف کاندیداها توجه نکنند

فرماندار رفسنجان گفت: مردم به شایعات مربوط به انصراف کاندیداها توجه نکنند انصراف کاندیداها منوط به تقاضای کتبی و اعلام به فرمانداری شهرستان است.

خانه » رفسنجان » مردم به شایعات انصراف کاندیداها توجه نکنند

به گزارش خانه خشتی؛ مجید فصحی هرندی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون از فردا ۲۴ بهمن ماه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی حوزه سراسر کشور همچنین در حوزه شهرستان رفسنجان و انار آغاز و به مدت یک هفته تا ساعت ۸ صبح یکم اسفند ماه ادامه دارد.
وی بیان داشت: در حوزه انتخابی رفسنجان و انار ۲۲۱ شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد ۱۵۳ شعبه در بخش مرکزی و شهر رفسنجان، ۸۸ شعبه در مرکز شهرستان و ۶۵ شعبه در بخش مرکزی،۲۶ شعبه در شهرستان انار و در مجموع بخش های رفسنجان ۴۲ شعبه اخذ رای وجود دارد.
فصیحی هرندی تصریح کرد: از مجموع ۲۲۱ شعبه اخذ رای ۱۷۱ شعبه ثابت و ۵۰ شعبه سیار است که از مجموع کل شعبه های اخذ رای تعداد ۱۱۳ شعبه شهری و ۱۰۸ شعبه روستایی هستند.
فرماندار رفسنجان افزود: ۲۱ نامزد انتخاباتی تا این لحظه در حوزه انتخاباتی شهرستان و انار واجد شرایط رای دادن هستند.
وی تابعیت ایرانی الاصل و داشتن سن ۱۸ سال کامل را از شرایط رای دهنده عنوان کرد و گفت: برای رای دهنده شناسنامه و کد ملی الزامی است.
هرندی با بیان اینکه هر گونه تبلیغات خلاف مقررات از سوی کاندیداها در سطح شهر رویت شود توسط کمیته مربوطه جمع آوری خواهد شد یادآور شد: وزارت کشور مجری قوانین انتخابات و شورای نگهبان ناظر بر انتخابات است و هیات اجرایی بررسی صلاحیت ها بر اساس قوانین را برعهده دارد و اعضای شعبه ها را انتخاب می کند در کلیه مراحل اجرایی انتخابات دخیل هستند.
وی عنوان داشت: اعضای شعبه ها و بازرسین انتخابات انتخاب شدند که در روزهای آینده آموزش های لازم را می بینند.
فرماندار رفسنجان بیان داشت: در هر شعبه ای هر کاندیدا حق دارد یک نماینده برای نظارت بر انتخابات داشته باشد.
هرندی ابراز داشت: تمهیدات امنیت، نظم و انضباط انتخابات با همکاری دستگاه های امنیتی، نیروی انتظامی و سپاه مقاومت در نظر گرفته شده است.
فرماندار توضیح داد: کمیته مربوط به تخلفات انتخاباتی با نمایندگانی از نیروی انتظامی، شهرداری به منظور جلوگیری از تخلفات انتخاباتی تشکیل می شود.
فصیحی هرندی افزود: مردم به شایعات مربوط به انصراف کاندیداها توجه نکنند، انصراف کاندیداها منوط به تقاضای کتبی و اعلام به فرمانداری حوزه انتخابی است.
فرماندار رفسنجان بیان داشت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در هر حوزه انتخابی متشکل از رئیس دادگستری، فرماندار به عنوان رئیس هیئت اجرایی، رئیس هیئت نظارت استان ، دادستان، نیروی انتظامی، بسیج و اداره اطلاعات است که به شکایات ناشی از تخلفات انتخاباتی رسیدگی می نمایند.
محمدعلی حاج جعفری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار رفسنجان هم در این جلسه با اشاره به راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی یوم الله دیگری را در تاریخ کشور به ثبت رشاند ولی برگ برنده ما بحث مشارکت مردم در انتخابات است.
خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
رفسنجان نشست خبری فرماندار رفسنجان پیرامون انتخابات
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان