باز هم اهداء نشان به مشایی

  • شناسه خبر: 17447
باز هم اهداء نشان به مشایی

نشان فرهنگی کین گو از سوی مسوولان شهر ” وایمار” به جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اهداء شد. به گزارش خانه خشتی، در پی سفر کاروان صلح نوروز از آلمان به جمهوری اسلامی ایران، طی مراسمی با حضور جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و سرپرست […]

خانه » آخرین اخبار » باز هم اهداء نشان به مشایی

نشان فرهنگی کین گو از سوی مسوولان شهر ” وایمار” به جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اهداء شد.

به گزارش خانه خشتی، در پی سفر کاروان صلح نوروز از آلمان به جمهوری اسلامی ایران، طی مراسمی با حضور جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و سرپرست شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، عالی‌ترین نشان فرهنگی وایمار- نشان کین گو – از سوی نمایندگان شورای شهر و شهردار وایمار و خانه ایران در وایمار به جانشین رییس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اهداء شد.

اسفندیار رحیم مشایی در این آیین ضمن ابراز خرسندی در خصوص حضور کاروان صلح نوروز در ایران اظهار کرد: به علت سفرهای کاری اخیر در خارج از کشور از اینکه نتوانستم هیات آلمانی را ملاقات کنم ناراحتم و امیدوارم بزودی در آلمان یا تهران شهردار وایمار را مجددا” ملاقات کنم.

جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با اشاره به تعامل بین مردم دو کشور آلمان و جمهوری اسلامی ایران گفت: پیوند بین مردم دو کشور به نحوی است که آنان در برخورد با یکدیگر احساس غریبی ندارند.

وی افزود: علایق بین دو کشور وسیع، گسترده و عمیق است.

مشایی با اشاره به علاقه متقابل مردم ایران و آلمان سوابق تاریخی این کشور را بسیار خوب توصیف و اظهار کرد: در سوابق بین دو کشور هیچ نقطه تاریکی را سراغ نداریم.

رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد با توجه به مناسبات بین دو کشور، خاطرنشان کرد: من ملاقات‌های زیادی را در زمان مسئولیت در حوزه گردشگری با مسوولان آلمانی در این کشور داشته‌ام.

وی افزود: ما علاقه‌مندیم که آلمان در مناسبات بین ایران و غرب، سهم و تحرک بیشتری داشته باشد.

وی با اشاره به کمیت قابل توجه ایرانیان مقیم کشور آلمان گفت: ایرانیان در مهاجرت به دیگر کشورها، یکی از نقاطی را که بسیار پسندیدند کشور آلمان است.

مشایی افزود: بسیاری از این هموطنان ایرانی مفید و موثر بوده و خدمات بسیاری را برای کشور آلمان انجام داده‌اند.

وی پزشکان، مهندسان، پژوهشگران و تجار ایرانی مقیم آلمان را، ظرفیت‌های بسیار خوبی دانست که ضمن ارائه خدمات ا‌ن‌شاءالله در آینده سبب توسعه هر چه بیشتر روابط بین دو کشور ایران و آلمان شوند.

جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، با اشاره به رابطه بین شهرداری‌های شیراز و وایمار، این حرکت را بسیار خوب و زیبا ارزیابی و تاکید کرد: ما نیز به عنوان دولت آن را حمایت می‌کنیم.

مشایی تصریح کرد: ما علاقمند و مطمئن هستیم که نبایستی روابط بین دو کشور صرفا” در حد دولت‌ها محدود شود و بایستی نهادهای موثر دیگر خصوصا” شهرداری‌ها با وظایف گسترده‌ای که دارند در توسعه مناسبات دو کشور نقش بیشتری ایفا کنند.

وی در ادامه خواستار ارتقاء سطح این روابط و حمایت از شهرداری‌ها در این راستا شد و افزود: بایستی مردم نیز همسو با این برنامه با هم بیشتر در ارتباط باشند چرا که پشتوانه محکمی برای ارتباط بین دولت‌ها خواهند بود و آن را مستحکم‌تر می‌کنند.

جانشین رییس‌جمهور در دبیرخانه جنبش عدم تعهد مناسبت‌های فرهنگی بین دو ملت را پایدار و ثمربخش‌تر از مناسبات سیاسی و اقتصادی دانست و از خدمات شهردار وایمار و نماینده وی و زحمات پیروزان محبوب موسس خانه ایران در وایمار در خصوص برگزاری مراسم تجلیل از حافظ در آلمان تقدیر کرد.

وی این‌گونه فعالیت‌های فرهنگی را اساسا” با موفقیت همراه دانست و اظهار کرد: جایگاه گوته و حافظ برای دو ملت به قدری است که بتواند حرکت بزرگی را در بین مردم ایجاد کند و پتانسیل بالایی از لحاظ فرهنگی بین دو ملت است.

جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ضمن ابراز علاقه‌مندی در خصوص حضور در مراسم تجلیل از این دو شاعر بزرگ ایرانی و آلمانی در وایمار گفت: ا‌ن‌شاءالله در آینده بتوانیم برنامه‌های خوبی را برای بزرگداشت گوته در شیراز و حافظ در وایمار داشته باشیم.

در این آیین نماینده شهرداری وایمار نیز گفت: با اینکه سفر اولم به ایران است اما در برخورد با ایرانیان حس خوبی را در این کشور دارم.

“اولریکه شوابه ” با اشاره به متاثر شدن شهردار وایمار در خصوص عدم ملاقات مشایی گفت: ما علاقه و محبت ایرانیان را در این سفر حس کردیم.

مدیر امور فرهنگی و اتباع خارجی شهر وایمار، دیدار جانشین رییس‌جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور را افتخار دانست و افزود: امیدواریم ملاقات بعدی شما و آقای شهردار در شهر وایمار باشد.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص افزایش ظرفیت‌ها و انجام توافقات انجام شده بین شیراز و وایمار اظهار کرد: امیدواریم که از طریق توسعه سفرهایی که داریم سطح این روابط را ارتقاء دهیم.

وی ارتباط هر چه بیشتر دو شهر شیراز و وایمار را در سایه ارتباط بیشتر مردم با یکدیگر دانست و افزود: با ارتباط بیشتر دو شهر فرهنگی شیراز و وایمار، این موضوع مصداق پیدا می‌کند و می‌توانیم مناسبت‌های فرهنگی مستحکم‌تری را دنبال کنیم.

وی که به نمایندگی از شورای شهر و شهردار وایمار در این دیدار حضور داشت، تاکید کرد: ما از حضور شما در آلمان برای مراسم تجلیل از مقام گوته و حافظ صمیمانه استقبال می‌کنیم.

موسس خانه ایران در آلمان (وایمار) نیز در ادامه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات جانشین رییس جمهور در شورای عالی با قدردانی از زحمات دبیر خانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور به عنوان پل ارتباطی بین هموطنان خارج از کشور و داخل گفت: جای خالی این نهاد در کشور از گذشته حس می‌شد.

پیروزان محبوب ضمن تقدیر از زحمات دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و مجموعه همکاران ایشان در خدمات رسانی آنان برای هموطنان خارج از کشور، گفت: امیدواریم با حمایت‌های شما بتوانیم بزودی پنجمین بزرگداشت حافظ را در پایتخت فرهنگی اروپا شهر وایمار آلمان برگزار کنیم.

وی ادامه داد: هنر و فرهنگ ایرانی توسط جوانان آن در سراسر جهان امری ممکن و تاثیرگذار است و ظرفیت بالایی برای ادامه دارد.

“محبوب” ضمن اعلام آمادگی ایرانیان خارج از کشور برای سعادت کشورشان گفت: ما دوست داریم در سربلندی این مرز و بوم سهیم باشیم.

وی در ادامه از تاسیس آموزشگاه زبان فارسی در خانه ایرانیان شهر وایمار خبر داد و افزود: خانه ایران در وایمار کاملا” خصوصی است و با فروش صنایع دستی و محصولات کاملا” ایرانی سعی در پاسداشت فرهنگ و هنر ایران در آلمان دارد.

در ادامه این آیین، نشان طلایی ” کین گو” که یک نشان فرهنگی شناخته شده در تمام آلمان است به پاس قدردانی از خدمات مشایی در عرصه‌های فرهنگی از سوی شورای شهر و شهردار وایمار و خانه ایران در وایمار به مشایی اهداء و بر سینه‌اش نصب شد. همچنین یک اصله نهال درخت ” شجره المعبد ” نیز از سوی هیات آلمانی به وی اهداء شد تا بر اساس صلاحدید در محلی مناسب کاشته شود.

مشایی در هنگام اهداء این نشان و دریافت نهال ” شجره المعبد “، با بیان این نکته که “این درخت درست است که کوچک است اما سرشار از زندگی است”، گفت: ضمن تشکر از این انتخاب، باید بگویم این بهترین هدیه است و از انتخاب شما متشکرم.

همچنین در این مراسم، نشان نقره فرهنگی ” کین گو ” نیز به پاس قدردانی از زحمات دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور به میثم طاهری سرپرست دبیرخانه شورای عالی اهداء شد.

نشان طلایی کین گو، عالی‌ترین نشان فرهنگی وایمار، شهر مدفن گوته، شاعر بزرگ آلمانی است. وایمار زادگاه، محل سکونت و مدفن بسیاری از مشاهیر اروپا و جهان در زمینه ادبیات، تاریخ، فلسفه و موسیقی مانند گوته، شیلر، لیست، اشتراوس، نیچه، شوپنهاور و .. بوده و در سال ۱۹۹۹ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده است.

همچنین درخت شجره المعبد، درختی است که نام آن در اشعار گوته آمده و آلمانی‌ها این شعرها را اشعار عرفانی گوته می‌دانند.

استفان ولف شهردار وایمار طی این سفر خبر از ساخت نخستین مسجد در وایمار آلمان داد.

منبع:بوتیا

برچسب ها:
اهدامدال باز هم اهداء نشان به مشایی مشایی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان