بانوی کارآفرین رفسنجان به عنوان زن نمونه ملی شناخته شد

  • شناسه خبر: 174336
بانوی کارآفرین رفسنجان به عنوان زن نمونه ملی شناخته شد

مژده سرچشمه‌پور بانوی کارآفرین و مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی در رفسنجان در زمینه تولید، ترویج و آموزش گیاهان دارویی، جایزه زن نمونه ملی را از رئیس‌جمهور دریافت کرد.

خانه » اقتصادی » بانوی کارآفرین رفسنجان به عنوان زن نمونه ملی شناخته شد

به گزارش خانه خشتی؛ مژده سرچشمه پور مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان به تازگی موفق به کسب عنوان زن نمونه ملی در زمینه تولید، ترویج و آموزش گیاهان دارویی شده است.

وی از مجموع ۴ هزار ۲۰۰ نفر که عنوان نمونه شهرستانی و استانی در بحث کشاورزی در زیر مجموعه های زراعت، باغبانی ، دام و طیور ، شیلات ، منابع طبیعی وآبخیزداری و امور زارعی و آب و خاک، بازرگانی تشکل ها و ترویج و آموزش انتخاب شده بودند و ۱۶۰ نفر واجد شرایط اصلی در حوزه های مختلف کشاورزی شدند، در زمینه مشاغل خانگی در گیاهان دارویی به عنوان نمونه ملی معرفی شده است.

مژده سرچشمه پور در جمع خبرنگاران در خصوص موفقیت هایش بیان کرد: ۱۴ سال در مجموعه جهاد دانشگاهی رفسنجان فعالیت نمودم و سال ۹۵ از مجموعه جهاد دانشگاهی استعفا دادم و موسسه مشاوره شغلی و کاریابی را راه اندازی نمودم.

سرچشمه پور ادامه داد: یکی از اهداف اصلی موسسه مشاوره در حوزه اشتغال و ایجاد بستر شغلی و آموزشهای مبتنی بر اشتغال برای جوانان است و از همان ابتدا با این باور شروع به فعالیت نمودم.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های داخل شهرستان رفسنجان و ارتباط با شرکت های مختلف به همراه نیروهای متخصصی که وجود دارد و ایجاد تفاهم نامه با استان سعی کرده ایم بحث اشتغال را به خوبی پوشش دهیم که بتوانیم آمار کمتری از بیکاری داشته باشیم.
مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت بیان کرد: هزینه هایی که برای ثبت نام است هر سال براساس برنامه مصوبه خود وزارت کار تعریف می شود، هزینه های ثبت نام و به کار گماردن بر اساس هزینه های مصوب اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کل کشور است که به کل کاریابی های سراسر کشور فرستاده می شود برنامه ما در خصوص کارجو ، نحوه ثبت نام و مراجعه کارفرما از صفر تا صد بر اساس بخش نامه است.
وی خاطرنشان کرد: کلیه افراد جویای کار تا دو سال وقت دارند فرصت های شغلی را که در کانال موسسه وجود دارد انتخاب کنند، این فرد بعد از ثبت نام با سر زدن به کانال فرصت شغلی که با مهارت وی مطابقت داشته باشد انتخاب کرده و با مراجعه به دفتر اگر مهارت های لازم را نداشته باشد با گذراندن دروه آموزشی به کار معرفی می شود.
سرچشمه پور ادامه داد: همچنین افرادی که به فضای مجازی و کانال دسترسی ندارند می توانند با تماس تلفنی و یا حضوری از فرصت های شغلی اطلاع پیدا کنند.
مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۸۰ درصد دوره های آموزشی رایگان بوده است گفت: تمامی دوره های آمورشی بر اساس استعداد یابی، مهارت ، آموزش با بازار کار و نیاز شهرستان صورت می گیرد.

سرچشمه پور از فعالیت گیاهان دارویی در روستاها حرف به میان آورد و بیان داشت: کانون سخنرانی در خصوص فعالیت گیاهان دارویی را مسجد روستاها قرار می دهیم از طریق رابط و شورای آن روستا بحث مشاوره شغلی در زمینه کارهای مختلف که خانم ها در خانه می توانند انجام دهند در مسجد توضیح داده می شود.
مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی ادامه داد: خانم های متقاضی در روستا بعد از مشاوره بر اساس اقلیم آب و هوای روستا به آنها آموزش داده می شود و بعد از تولید گیاهان دارویی اگر نتوانند محصولات را به فروش برسانند تمام محصولاتشان را خریداری می کنیم و همچنین با همکاری شهرداری ماهانه سه روز برای فروش محصولات خانگی نمایشگاهی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه هر هفته ۵۰ تا ۱۰۰ فرصت شغلی در این موسسه برای افراد جویای کار وجود دارد تاکید داشت: در طول مدت فعالیتمان برای ۱۴۰ نفر دوره آموزشی رایگان برگزار شده است و ۲۲ نفر هم با قرارداد کاری به کار گمارده شده اند.
سرچشمه پور بر ضرورت رعایت حق و عدالت در به کار گماردن کارجویان تاکید داشت و یادآور شد: ازنیمه دوم سال ۹۵ تا کنون قریب ۴ هزار ۷۷۲ فرصت شغلی داشتیم و ۵ هزار ۵۹۵ معرفی نامه صادر شده و قریب یک هزار و ۱۹۳ نفر هم به کار دائم گمارده شده اند.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
بانوی کارآفرین مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی در رفسنجان مزده سرچشمه پور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان