رئیس دادگستری رفسنجان:

سلایق سیاسی در مراحل انتخاباتی هیچ دخالتی ندارد، ملاک قانون است

  • شناسه خبر: 174317
سلایق سیاسی در مراحل انتخاباتی هیچ دخالتی ندارد، ملاک قانون است

رئیس دادگستری رفسنجان گفت:سلایق سیاسی در کار شورای تامین، هیات اجرایی انتخابات هیچ دخالتی ندارد و ملاک قانون است.

خانه » رفسنجان » سلایق سیاسی در مراحل انتخاباتی هیچ دخالتی ندارد، ملاک قانون است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام محمد مهدی پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان صبح امروز در جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در محل فرمانداری اظهار داشت: کاندیداها تا زمان احراز صلاحیت خود باید از هر گونه تبلیغات جلوگیری نمایند چراکه احتمال رد صلاحیت وجود دارد.

وی بیان داشت: کاندیداها از سیاه نمایی و تخریب یکدیگر جلوگیری نمایند تمام سعی داوطلب باید این باشد که خودش را معرفی کند کار ایجابی انجام دهد، رزومه، ظرفیتها، توانمندیها و برنامه های خود را ارائه دهد.

رئیس دادگستری رفسنجان افزود: شخصی که می خواهد تبلیغات انتخاباتی کند نباید مردم را به نظام و دین مایوس نماید تبلیغ و تخریب کاندیدا از طرف مقابل ممنوع است و خود نامزد انتخاباتی و هم ستاد باید در این زمینه مراقبت لازم را داشته باشند.

وی بر ضرورت رعایت ضوابط اخلاقی در انتخابات تاکید داشت و گفت: کمیته امحاء تبلیغات غیرمجاز تشکیل شده در صورت غیر قانونی بودن تبلیغات در انتخابات، وارد عمل خواهند شد.

حجت الاسلام پور محمدی بر قانون که ملاک و محور تمام مراحل انتخابات است تاکید داشت و گفت: سلایق سیاسی در کار شورای تامین، هیات اجرایی انتخابات هیچ دخالتی ندارد و ملاک قانون است.

وی یادآور شد: اخلاق مافوق قانون است، رسیدگی بعد از انتخابات هم مد نظر گرفته می شود، تکلیف محور هستیم نه نتیجه محور، همه بر رعایت و تمکین از قانون مکلف هستیم.

پور محمدی بیان داشت: امیدواریم انتخاباتی امن و سالم و با حضور حداکثری مردم و رعایت اخلاق در رقابت داشته باشیم.

صفری عضو شورای نظارت بر انتخابات رفسنجان بیان داشت: در یک دوره حدود ۱۳۰، ۱۴۰ نفر از کاندیداهای مجلس متناسب با جو حاکم بر اجتماع از مردم رای گرفتند اما پس از رای آوردن جذب دنیا شدند و حتی سلیقه خود را فراموش کردند.

وی با بیان اینکه در رفسنجان از ۴۵ نفر داوطلبین مجلس شورای اسلامی تاکنون ۱۴  نفر تایید صلاحیت شدند تصریح کرد: بعد از ثبت نام کاندیدها در حضور هیات نظارت، صلاحیت ها بررسی می شود از جمع ۴۵ نفر در رفسنجان تعدادی منصرف شدند و تعدادی رد صلاحیت شدند.

صفری افزود: تعدادی که عدم احراز و رد صلاحیت شدند ممکن است توسط  شورای نگهبان تایید شوند.

عضو شورای نظارت بر انتخابات رفسنجان بیان داشت: کاندیداها باید نماینده مردم باشند برای خدمت به مردم ، جناح و حزب معنی ندارد.

 مسیر رسیدن به اهداف کاندیداها مشخص باشد

شهسواری دادستان رفسنجان هم در این جلسه بیان داشت: تخریب نظام جمهوری اسلامی و تخریب کاندیداها توسط یکدیگر به هیچ عنوان باعث بالا رفتن شخصیت فرد تخریب کننده نخواهد شد.

وی تصریح کرد: همه نمایندگان برای ارتقای سطح کشور و جامعه بر اساس حسن نیتی که داشتند تلاش کرده اند شاید اشتباهاتی هم صورت گرفته باشد اینکه بخواهیم با تخریب به جایگاه بالاتری برسیم اصلا درست نیست این  بنای سست و کجی است که نهاده می شود و در آینده به نفع جامعه و شخص نخواهد بود.

دادستان رفسنجان به اهمیت و حساس بودن انتخابات اشاره کرد و گفت: خبرنگاران قبل از انتشار هر مطلب در مورد صحت خبر اطلاع پیدا کنند چراکه تصحیح آن با توجه به گستردگی و انتشار آن در فضای مجازی وجود ندارد و موجب تخریب و ضرر به کاندیداها می شود.

وی خطاب به چاپخانه ها افزود: مسئولین چاپخانه ها در ابعاد تراکت تبلیغاتی دقت لازم شود چاپ خارج از ابعاد قانونی جرم است و موجب پلمپ چاپخانه شود.

شهسواری بیان داشت:  کاندیداها برنامه های خود را ارائه دهند نه اهداف خود، دخالت در امور اجرایی که برخی نماینده ها قول و وعده اشتغال را می دهند باعث میشود آثار منفی داشته باشد باید مسیر رسیدن به اهداف مشخص باشد.

وی تصریح کرد: وعده هایی که قابلیت اجرایی نداشته باشد برای خود نماینده و دولت ایجاد مشکل می کند.

شهسواری در پایان اظهار امیدواری کرد که ما تمام توان خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم در شهرستان به کار خواهیم گرفت.

تنظیم خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
جلسه پیشگیری از جرایم انتخاباتی حجت الاسلام پور محمدی رئیس دادگستری رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان