فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

برنامه ریزی برای تشییع پیکر شهید سلیمانی طبق نظر ستاد برگزاری مراسم و شورای تامین بود

  • شناسه خبر: 174111
برنامه ریزی برای تشییع پیکر شهید سلیمانی طبق نظر ستاد برگزاری مراسم و شورای تامین بود

غلامعلی ابوحمزه گفت: تمام برنامه ریزی ها و تصمیمات در مراسم تشییع سپهبد شهید قاسم سلیمانی طبق نظر همه اعضاء ستاد برگزاری مراسم تشییع و شورای تامین گرفته شد.

خانه » سیاسی » برنامه ریزی برای تشییع پیکر شهید سلیمانی طبق نظر ستاد برگزاری مراسم و شورای تامین بود
به گزارش خانه خشتی، غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان در جمع فعالین فرهنگی کرمان در رابطه با برنامه ریزی های انجام شده توسط کمیته های چندگانه ستاد برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پور جعفری گفت: همه کمیته ها عاشقانه برای خدمت رسانی در مراسم تشییع و تدفین سپهبد شهید قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پور جعفری ورود پیدا کردند.

وی توضیح داد: ستاد عتبات عالیات به تنهایی ۱۰۰ موکب را در این چند روز بر پا کرد.

ابوحمزه بیان کرد: اگر قصوری است می پذیریم اما همه باید منصفانه ببینند و بسنجند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در همه جلسات از محمد صادق بصیری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خواسته می شد تا جمع بندی و اعلام نظر کند.

وی با بیان این که همه موضوعات ستاد به اطلاع شورای تامین استان رسانده می شد، تشریح کرد: در همه جلسات چند نکته از جمله زمان تشییع و سقف جمعیت در روز مراسم مجهول بود، حتی نگران بودیم که پیکر مطهر شهدای مقاومت به کرمان نرسد.

طبق اجماع همه اعضا بهترین مسیر میدان آزادی تا میدان شهدا برگزیده شد

ابوحمزه  با بیان این که کلیه مسائل هر روز تلفنی به اطلاع امام جمعه و استاندار می رسید، افزود: از آن جا که می دانستیم سقف جمعیت بسیار خواهد بود طبق یک اجماع همه اعضا به این نتیجه رسیدیم که مسیر آزادی تا میدان شهدا مناسب ترین مسیر است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد: پیش بینی همه چیز در روز مراسم تشییع و تدفین سپهبد شهید قاسم سلیمانی شده بود از جمله آن که برای ۸ کیلومتر نیرو در نظر گرفته شده بود و حتی سردار مطهری به عنوان مسئول امنیت مراسم انتخاب شده بود.

وی با بیان این که روز جمعه بعد از شنیدن خبر شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی ساعت ۸ تا ۱۰صبح در ستاد جلسه برگزار و بعد از آن جلسه ای با حضور امام جمعه و اعضاء شورای تامین تشکیل شد، بیان کرد: در این جلسه حاضرین مصوب کردند تا فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان مسئولیت ستاد برگزاری تشییع در کرمان را به عهده گیرد.

ابوحمزه توضیح داد: من این شرط را  گذاشتم که اگر همگی با وحدت و انسجام انجام وظیفه کنند، مسئولیت را خواهم پذیرفت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: جلسات هر روز برگزار می شد اما کار ستاد تنها هدایت، حمایت و نظارت بود.

وی تاکید کرد: سه نفر از مسئولین از جمله محمد صادق بصیری معاون سیاسی امنیتی استانداری، حمید شمس الدینی مدیر کل امنیتی نیروی انتظامی و محمدرضا وفایی مدیرکل دفتر سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمان  در این جلسات حضور داشتند.

وی در خصوص لغو شدن مصاحبه مطبوعاتی صبح سه شنبه  تشریح کرد: به سه دلیل این مصاحبه مطبوعاتی لغو شد از جمله  سفر وزیر اطلاعات به کرمان، جلسه شورای تامین در ساعت ۱۰ صبح و مراسم هفتم شهیدان مقاومت که موجب درگیری کاری همه کمیته ها در این رابطه بود.

بنیاد شهید در حال پیگیری است تا کشته شده های مراسم تشییع شهید اعلام شوند

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان در تلاش است تا کشته شده های مراسم تشییع و تدفین سپهبد شهید قاسم سلیمانی را شهید اعلام کند.

تا کنون ۲۰ میلیون تومان از طرف سپاه استان برای مراسم تشییع جانباختگان پرداخت شده است

ابوحمزه با بیان این که تا کنون ۲۰ میلیون تومان از طرف سپاه استان برای مراسم تشییع جانباختگان در اختیار خانواده های آنان قرار گرفته است، بیان کرد: ستاد دیه استان نیز در حال پیگیری است تا هر چه زودتر دیه کشته شدگان این حادثه به خانواده هایشان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: به همه خانواده هایی که عزیزانشان را در مراسم تشییع و تدفین سپهبد شهید قاسم سلیمانی از دست دادند و همچنین خانواده های کرمانی در حادثه هواپیمایی اوکراین سرکشی شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تشییع سردار سلمانی در کرمان حادثه کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان