حضور نیکزاد و غیبت مشایی در همایش دولت در استادیوم آزادی/ ادامه حضور اعضای هلال‌احمر به رغم وقوع زلزله در مراغه

  • شناسه خبر: 17408
حضور نیکزاد و غیبت مشایی در همایش دولت در استادیوم آزادی/ ادامه حضور اعضای هلال‌احمر به رغم وقوع زلزله در مراغه

مراسم تجلیل از خادمان نوروزی در حالی امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که تاکنون ۴۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کرده و اتوبوس های پرتعداد حامل کارکنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان هلال احمر از نقاط مختلف کشور در مسیر منتهی به ورزشگاه آزادی در حال تردد هستند. به گزارش  […]

خانه » آخرین اخبار » حضور نیکزاد و غیبت مشایی در همایش دولت در استادیوم آزادی/ ادامه حضور اعضای هلال‌احمر به رغم وقوع زلزله در مراغه
مراسم تجلیل از خادمان نوروزی در حالی امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می شود که تاکنون ۴۰ هزار نفر در این مراسم شرکت کرده و اتوبوس های پرتعداد حامل کارکنان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سازمان هلال احمر از نقاط مختلف کشور در مسیر منتهی به ورزشگاه آزادی در حال تردد هستند.

به گزارش  خانه خشتی، مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای کشور که قرار است با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی و محمد ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار شود، دقایقی قبل آغاز شد.

* بسیاری از شرکت کنندگان از ساعات ابتدایی صبح امروز در ورزشگاه مستقر شده اند.

* جمعیت حاضر در ورزشگاه کمی بیش از ۴۰ هزار نفر است که عمده آنها را جمعیت هلال احمر، امدادگران و داوطلبان هلال احمر با لباس ها و کلاه های قرمز رنگ تشکیل داده اند.

* پیش از برگزاری این مراسم به صورت رسمی، تست صدای گروه های موسیقی واقع در سکویی که در وسط چمن ورزشگاه تعبیه شده در حال انجام است.

* حوالی ساعت ۱۱ صبح هلیکوپترهایی که در سفرهای استانی برای حمل و نقل رئیس جمهور و هیات همراه استفاده می شود، بر فراز استادیوم آزادی ظاهر شد و دقایقی بر فراز ورزشگاه به گشت زنی پرداخت. در میان حضار این تلقی ایجاد شد که احمدی نژاد برای اطمینان از تعداد شرکت کنندگان بوسیله هلیکوپتر بر بالای استادیوم حاضر شده است.

* نحوه توزیع غذا در میان مردمی که از ساعات ابتدایی صبح در استادیوم حضور دارند به نحو مناسبی انجام نشد. کارتن های ساندیس و غذا بر سر مردمی که بیرون ورزشگاه ایستاده اند پرتاب می شود و ماشین های حمل غذا و نوشیدنی در میان مردم چرخ می خورد و مردم نیز دنبال آن می دوند.

* در بخشی از استادیوم آزادی بنرهای مراسم و شعار “لبیک یا خامنه ای” و “سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی” نقش بسته است.

* خبری از تبلیغات رایتل و کانون اتومبیل رانی و جهانگردی که حامیان مالی این برنامه هستند تاکنون مشاهده نشده است.

* مراسم تجلیل از اعضای ستاد تسهیلات سفر که با حضور حداکثری جمعیت هلال احمر و سازمان امداد و نجات در حالی برگزاری است که به تازگی زلزله های در شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان و همچنین استان بوشهر رخ داده است.

* در این برنامه امدادگران جمعیت هلال احمر تنها گروه های منظمی هستند که به طور مداوم سرودهای مربوط به جمعیت خود را می خوانند.

* کارتهای دعوت به مراسم که پیش از این گفته شده بود بدون آنها امکان ورود افراد به استادیوم وجود دارد و بازرسی ها که پیش از آن در مورد آن تبلیغ شده بود انجام نمی گیرد.

* جمعیت حاضر در ورزشگاه آزادی شعار می دهند “توپ، تانک فشفشه، نهار ما چی می شه؟”

* آلبوم «یک خاطره از فردا» احسان خواجه امیری و آهنگ های شاد دیگری هم  از بلندگوهای ورزشگاه تا قبل از آغاز رسمی مراسم در حال پخش بود.

* این اولین مراسم در استادیوم ۱۰۰ هزارتفری آزادی است که به صورت مختلط برگزار می شود. موج مکزیکی دور تا دور استادیوم اجرا می شود.

* قرار است در این مراسم، گروه های موسیقی و هنرمندان ضمن حضور به اجرای نمایش بپردازد.

* همچنین گفته می شود یکی از شرکت های بزرگ محصولات لبنی قرار است محصولات خود را بین شرکت کنندگان در این مراسم به صورت رایگان توزیع کند.

* به علت طولانی شدن برنامه ها و حضور بسیاری از افراد از ساعات اولیه صبح، برخی از حضار در اعتراض به تاخیر در آغاز برنامه به تدریج در حال خروج از ورزشگاه آزادی هستند.

* طبقه اول ورزشگاه به صورت کامل پر نشده و هنوز بخش هایی از آن خالی از افراد است. در طبقه دوم ورزشگاه نیز به صورت پراکنده دسته ها و گروه هایی از مردم حضور دارند.

آغاز رسمی مراسم در ساعت ۱۵:۳۰

* مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و دو مجری برنامه سید جواد هاشمی و خانم آزادی اجرای برنامه را آغاز کردند. در ابتدای برنامه سید جواد هاشمی از حاضران خواست تا برای «خدا» دست بزنند، جمعیت هم بصورت یکپارچه با تشویق خود به این در خواست پاسخ مثبت دادند.

* علی نیکزاد وزیر راه، مسکن و شهرسازی و از کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری، مرتضی تمدن استاندار تهران و محمدشریف ملک زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از اولین مسئولانی هستند که در جایگاه ویژه مسئولان حاضر شدند.

* محمود احمدی نژاد در ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه وارد ورزشگاه شد و مورد استقبال جمعیت قرار گرفت.

* به همراه احمدی نژاد سید حسن موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور، ابوالحسن فقیه، طریقت وزیر بهداشت و محمد نجار وزیر کشور نیز حضور پیدا کردند اما در این میان اسفندیار رحیم مشایی همراه همیشگی رئیس جمهور در برنامه ها و مراسم های دولت هنوز دیده نشده است.

* همچنین نیکزاد وزیر راه و شهرسازی با مردم در این مراسم از پشت میله ها بارها صحبت کرد . برخی از مردم نیز عکس فرزندان شهید خود را به دست گرفته و به اعضای هیات دولت نشان می دادند.

* حضور چشمگیر اعضای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم پررنگ است. در حالیکه چند لحظه پیش در شهرستان مراغه زلزله ای به قدرت ۵.۲ ریشتر رخ داده است. با این حال این مراسم همچنان ادامه دارد و با اجرای سید جواد هاشمی بازیگر صدا و سیما و آزادی گوینده رادیو در حال برگزاری است.

* مجری مراسم در زمان دعوت از معاون گردشگری کشور به جمعیت حاضر در استادیوم حاضر کرد از شماره ۱ تا ۲۰ می شماریم تا معاونت گردشگری خود را به محل سخنرانی برساند پس از آن همزمان با سخنرانی منوچهر جهانیان معاون گردشگری کشور جمعیت حاضر شعار می دادند “نهار نهار”. منوچهر جهانیان بی تفاوت به این شعارها اعلام کرد: توانستیم جشنواره بهار را قبل از ایام عید در سالن اجلاس سران برگزار کنیم و وضعیت گردشگری استانها را به نمایش بگذاریم.

* وی بیان کرد بیش از ۸۵ میلیون اقامت شبانه در استانهای کشور در ایام نوروز داشتیم. در میان سخنرانی جهانیان مجری برنامه اعلام کرد لطفا این آمار را تا همینجا نگه دارید. اما جهانیان به صحبت های خود ادامه داد و گفت: از آقای احمدی نژاد به دلیل حضورشان در این مراسم تشکر می کنیم. وی در ادامه از تمام سازمان هایی که در برگزاری این مراسم مشارکت کرده بودند نیز تقدیر کرد.

* در حاشیه این مراسم مردم با ورود احمدی نژاد به جایگاه سخنرانی به نزدیکترین محل سخنرانی هجوم آوردند و نامه های خود را به یکی از محافظان وی دادند.

* گروه های موسیقی آذربایجان و خراسان رضوی نیز در حال اجرای برنامه هستند.

این خبر تکمیل می شود…

منبع:مهر

برچسب ها:
جشن استادیوم آزادی حضور نیکزاد و غیبت مشایی در همایش دولت در استادیوم آزادی/ ادامه حضور اعضای هلال‌احمر به رغم وقوع زلزله در مراغه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان