معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی مطرح کرد؛

کاش سر خون حاج قاسم مذاکره نکنند

  • شناسه خبر: 173808
کاش سر خون حاج قاسم مذاکره نکنند

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت:دولت و مجلسی ها می گویند این بر خلاف قانون اساسی ما است و ما شرط می گذاریم آن چه را که بر خلاف منافع ما است مصوب نمی کنیم و جالب اینجاست که آنها طی بیانیه ای تصریح کردند ما هیچ شرطی را نمی پذیریم.

خانه » سیاسی » کاش سر خون حاج قاسم مذاکره نکنند

به گزارش خانه خشتی، حجت‌الاسلام‌ سید محمود نبویان، معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفتگویی اظهار داشت: اف ای تی اف یک نهاد بانکی است که ابتدا ۷ کشور بودند که گفتن اگر کشورها می خواهند با ما رابطه بانکی داشته باشند، چند شرط دارد که اولا پولشویی نکنند ثانیاً برای تروریست ها تأمین مالی نکنند. اعضای اصلی اف ای تی اف متشکل از ۳۷ عضو است از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان، فرانسه و اسراییل.
حالا اینها از ما چه خواسته اند؟ ما موظف شدیم با امضایی که در ابتدا دولت تعهد داده است و بعد متأسفانه در مجلس مصوب شده است تمام اطلاعات تراکنش های مالی را در هر زمینه ای را باید به آنها بدهیم. حال این سوال پیش می آید اینها از این کار چه هدفی را می توانند دنبال کنند؟ پاسخ روشن است؛ ما الان به لحاظ بانکی تحریم هستیم و نمی توانیم پول جابجا کنیم، داریم تحریم ها را دور می زنیم و وقتی که این اطلاعات را به آنها می دهیم در واقع راههای دور زدن تحریم ها بسته خواهد شد و به عبارتی تحریم علیه ملت ایران کامل خواهد شد.
نکته بعدی این که در بند ۳۶ اف ای تی اف ایران ملزم به پذیرش CFT نیز شده است که از آن به عنوان «مقابله با تأمین مالی تروریست» یاد شده است در حالی که ما خودمان قانون آن را سال ۹۴ البته به شکل داخلی و نه در قالب کنوانسیون مصوب کردیم. دولت روحانی نیز ضمن نامه ای در ۲۷ اسفند ۹۴ دو وزارتخانه اقتصاد و دادگستری خود را موظف کرد آن را اجرایی کنند در حالی که آمریکا و اسراییل از ایران خواسته اند که این قانون را باید کنار گذاشته و آنچه آنها می گویند را اجرایی کنند. حالا قانون ما به چه شکل بود، در تبصره ۲ ماده یک آن آورده شده است که تعریف ما از تروریست با تعریف آنها مثلا در خصوص مسأله مهمی مثل فلسطین و جنبش حماس و حزب الله که ما آنها را حامی مردم فلسطین و لبنان می دانیم تفاوت دارد. ما گفتین آنهایی ضد اشغالگری فعالیت می کنند تروریست نیستند در حالی که آنها زبان حالشان این است که اگر اینها که شما می گویید تروریست نیستند پس ما چرا اصلا اسراییل را بوجود آوردیم، پس چه می باید می کردیم ؟ آنها گفتند شما باید قانونتان را عوض کنید و تعریف ما را از تروریست بپذیرید. خب دولت آقای روحانی در خرداد ماه تعهدی داد مبنی بر این که تعریف آنها را در قالب یک کنوانسیون و در مجلس مصوب کنند. وزیر اقتصاد آقای طیب نیا ۴۱ بند را تعهد داد که در بند ۲۸ ایران را ملزم به تصویب پالرمو کرده و در بند ۸ آن هم تحت عنوان « برنامه اقدام» آمده که باید تعریفتان را از تروریست عوض کنید و عین این درخواست آنها را آقای طیب نیا در شهریور ۹۵ در گفتگوی ویژه شبکه دو بیان می کند. دولت و مجلسی ها می گویند این بر خلاف قانون اساسی ما است و ما شرط می گذاریم آن چه را که بر خلاف منافع ما است مصوب نمی کنیم و جالب اینجاست که آنها طی بیانیه ای تصریح کردند ما هیچ شرطی را نمی پذیریم.
همچنین در ماده ۶ خود کنوانسیون آمده است هیچ شرطی را نمی پذیریم. در یک بیانیه هم صریحاً آمده است که FATF نسبت به خطر تأمین مالی تروریسم که ناشی می شود از ایران!! نگران است، که متأسفانه بعد از عقب نشینی دولت و دیپلماسی ضعیف و ذلیلانه دولت به صورت بین المللی ثبت شده است که ایران حامی تروریست است. از طرفی از ملت ایران چه کسی دفاع می کند؟ سپاه و فردی مثل حاج قاسم سلیمانی که فرماندهی می کرد و … جالب اینجاست هم خود آقای طیب نیا و هم آقای ظریف و دستگاه دیپلماسی به این نکته توجه دارند اسم حاج قاسم چند بار تکرار شده نه یک بار، یکی در لیست SDN که مربوط به وزارت خزانه داری آمریکاست تمام افراد و نهادهای دنیا را که تعریف می کند اسمش در آنجا آمده و به روز هم می کند در آخرین نسخه که مربوط به ۱۵ آذر ۹۸ است دهها بار اسم حاج قاسم به عنوان تروریست و مدافع تروریست داخلش آمده است که باید با او برخورد کرد. شاید اشکال کنند که این لیست خود آمریکاست و الزام بین المللی ندارد. اولا که دارد، ثانیا در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اسم حاج قاسم هست.
حالا آقایان رفته اند اف ای تی اف تعهد داده اند در دو جا که بیایند کنوانسیون بین المللی مقابله با تأمین مالی تروریسم را مصوب کنند آوردند و آقای لاریجانی و نمایندگان مجلس مصوب کردند تعریف تروریسم عوض شد و قبول هم کردند که سپاه و حاج قاسم یک تروریست هستند و حالا از ما در مقابل اینها چی خواستند؟
در بند ۴ اف ای تی اف آمده است اموال حاج قاسم و سپاه قدس باید مصادره شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان