با حضور معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور؛

از سه دستگاه شتاب نگار نسل نو در رفسنجان رونمایی شد/ تصاویر

  • شناسه خبر: 173383
از سه دستگاه شتاب نگار نسل نو در رفسنجان رونمایی شد/ تصاویر

با حضور معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور، از سه دستگاه شتاب نگار نسل نو در رفسنجان رونمایی شد.

خانه » اقتصادی » از سه دستگاه شتاب نگار نسل نو در رفسنجان رونمایی شد/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی، آیین رونمایی از اولین دستگاه شتاب نگار نسل جدید نصب شده در محل ساختمان معاونت مهندسی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عصر امروز به مناسبت شانزدهمین سالگرد زلزله بم با حضور معاون وزیر و رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان رفسنجان برگزار شد.
همچنین امروز بطور همزمان دو دستگاه شتاب نگار در شهرهای رفسنجان و کشکوئیه نیز فعال شد.

اسماعیل فرزانگان مدیر شبکه ملی شتاب نگاری ایران در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اولین دستگاه شتاب نگار در اولین مجموعه صنعتی کشور، در مجتمع مس سرچشمه راه اندازی شده است، تاکنون علی رغم اینکه تمایل برای نصب این دستگاه برای مجتمع هایی بزرگی چون گل گوهر و سایر مجتمع ها وجود داشته ولی تاکنون این اتفاق رخ نداده است.
وی با اشاره به اینکه نصب دستگاه های شتاب نگار نقش مهمی در بهبود عملکرد لرزه ای سازه ها خواهد داشت بیان داشت: استان کرمان از نظر لرزه خیزی برای ما اهمیت دارد و یکی از لرزه خیزترین استانها به شمار می آید و در مناطقی از جمله کوهبنان، سبزه وار و دیگر مناطق ده ها گسل کوچک و بزرگ وجود دارد که بیش از ۶ ریشتر شدت لرزه ای دارند.
مدیر شبکه ملی شتاب نگاری کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۶۷ ایستگاه شتاب نگاری در استان کرمان وجود دارد که با راه اندازی ۳ دستگاه در مجتمع مس سرچشمه، رفسنجان و کشکوئیه این‌ آمار به ۷۰ دستگاه افزایش یافته و قرار است تا پایان سال آینده ۳۰ دستگاه نسل جدید شتاب نگاری دیگر در استان کرمان به این مجموعه اضافه شود.
مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز در این آیین اظهار داشت: رفسنجان بین دو گسل انار و داوران قرار دارد و این گسل ها فعال هستند و اخیرا هم زلزله هایی داشتیم‌ اما خوشبختانه منجر به آسیب های جدی نشدند.
وی بیان داشت: در رفسنجان دستگاه شتاب نگار نسل قدیم وجود دارد که می توان به عنوان آثار موزه ای از آن استفاده کرد.
فرماندار رفسنجان با اشاره به فرو نشست های بی رویه به سبب کاهش آب های زیرزمینی در این شهرستان افزود: کاهش سطح آب های زیرزمینی این نگرانی را به وجود می آورد که اگر زلزله شود آیا کاهش سطح آب‌های زیرزمینی امکان فرونشست زمین را ایجاد می‌کند و باعث خساراتی می شود، پیشنهاد می دهیم در این زمینه و همچنین پهنه‌‌بندی گسل‌های رفسنجان مطالعاتی انجام شود .
وی از حمایت های مجتمع مس سرچشمه در راستای نصب این دستگاه در مجتمع مس سرچشمه تشکر نمود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان