معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:

استفاده از بورس منابع سرگردان را به سمت صنعت می آورد

  • شناسه خبر: 173322
استفاده از بورس منابع سرگردان را به سمت صنعت می آورد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: با کمک بورس می‌توان منابع سرگردان داخل شهر و استان را به سمت صنعت آورده و فعالیت‌های صنعتی را رواج و توسعه داد.

خانه » اقتصادی » استفاده از بورس منابع سرگردان را به سمت صنعت می آورد

به گزارش خانه خشتی؛ محمدعلی دهقان امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی روند تسهیل در توسعه شهرستان رفسنجان در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان به ارتباط موثر بین بخش خصوصی، جهادکشاورزی، اداره کل استاندارد و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اشاره کرد و بیان داشت: مردم باید به صنعت اعتماد کرده و بخشی از سرمایه‌های خود را به این بخش اختصاص دهند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بورس و اینکه  با کمک بورس می‌توان منابع سرگردان داخل شهر و استان را به سمت صنعت آورده و فعالیت‌های صنعتی را رواج و توسعه داد گفت: بازدهی بورس در ۱۰ سال گذشته از سکه و طلا بیشتر بوده و کسی که ارز می‌خرد تولید را راکد می‌کند.

دهقان  با اشاره به اینکه مس معین اقتصادی شهرستان‌های رفسنجان، شهربابک و انار است ادامه داد : با وجودی که فعالیت مس در زمان مدیریت جدید ۳۰۰ درصد افزایش داشته است اما توقعات بیشتری وجود دارد و انتظار می‌رود در این منطقه فعالیت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد اراضی کشاورزی استان کرمان فاقد سند هستند متذکر شد : این مهم باید بررسی و برای اراضی سند صادر شود تا کشاورزان از مزایای آن از جمله دریافت تسهیلات بهره مند شوند.

دولت دست از سر بخش خصوصی بردارد

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: فاصله دولت با بخش خصوصی زیاد است در بحث شرکتداری ۳۸۴ شرکت دولتی داریم یعنی بیش از ۷۵ درصد بنگاه ها سهم دولت است و ۴۸۳ هزار میلیاد تومان بودجه شرکت های دولتی است اما مالیات از شرکت های خصوصی می گیرند و کمتر از ۲ درصد مالیات از شرکت های دولتی گرفته میشود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی مظلوم واقع شده است و نمیتواند به فعالیت خود ادامه دهد و دست دولت باید از سر بخش خصوصی برداشته شود.

انارکی محمدی افزود: بحث بانکداری اسلامی در مجلس تصویب شد که از سال ۶۲ تا کنون این قانون اجرا نشده است و برای اولین بار این کار صورت گرفت.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث سود مرکب مجلس چندین بار پیگیری کرده است که شرکت هایی که تا چند میلیارد وام گرفته اند میتوانند براساس قرارداد اولشان سود ساده برایشان حساب شود و افراد حقیقی هم که تا ۵۰۰ میلیون تومان وام گرفته اند میتوانند با سود حقیقی این کار را انجام دهند و سود مرکب حساب نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره  به بحث  انتقال آب خلیج فارس به رفسنسجان ابراز داشت: امیدواریم امسال آب به کرمان و سیرجان و سال اینده به رفسنجان و یزد انتقال داده شود که با اجرای این طرح  حدودا ۴.۶ متر مکعب در ثانیه اب از مسیر هرمزگان تا یزد وجود دارد و بعد به رفسنجان خواهد آمد.

انارکی عنوان داشت: در بحث مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ منطقه است که باید به فکر منطقه باشند و سود سهام خود را سرمایه گذاری کنند امروز یکی از بیشترین سرمایه گذاری ها در بحث آب است که میتوانند در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی از سال گذشته ۱۸۰۰ هکتارجهت اشتغال و بهره روی اضافه شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمه تسهیلات کشاورزی ۲۷۰ میلیارد را کشاورزان و ۱۵۰۰ میلیارد را دولت داده است برای شمال استان کرمان ۷۰ میلیارد بیشتر از بیمه ای که داشتند گرفته شده است که کار بزرگی است اما پیشنهاد میکنیم صندوقی تشکیل شود تا کشاورز و دولت باهم شریک شوند.

وی یادآور شد: در بحث راه آهن تصویب شده است که خط اول راه اهن یزد به انار رفسنجان و منطقه ویژه و کرمان راه اندازی شود.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
بورس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان