کسب رتبه کشوری جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموز رفسنجانی/ عکس

  • شناسه خبر: 173170
کسب رتبه کشوری جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموز رفسنجانی/ عکس

مهرداد آقا محمد حسنی دانش آموز رفسنجانی موفق به کسب رتبه سوم کشوری در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی در رشته عمران و معماری شد.

خانه » علم و فن آوری » کسب رتبه کشوری جشنواره جوان خوارزمی توسط دانش آموز رفسنجانی/ عکس

به گزارش خانه خشتی، دانش آموز پژوهش گر مهرداد آقا محمد حسنی، تنها برگزیده در گروه عمران و معماری در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی است.

این دانش آموز در پایه دوازدهم دبیرستان نمونه علی ابن ابیطالب علیه السلام رفسنجان تحصیل می کند و مراحل طراحی و اجرای طرح خود را در پژوهش سرای امام محمد باقر(ع) با مشاوره اساتید این مرکز انجام داده است.

آقا محمد حسنی در گفتگو با خانه خشتی در خصوص طرح برتر خود در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی بیان داشت: این طرح ابزاری ساده برای تنظیم و نصب درب های کابینت است، به این صورت که کار نجارها را برای نصب درب کمد یا کابینت آسان و راحت تر می کند در واقع این ابزار به عنوان اهرم نگه دارنده نصب درب های کابینت است.
وی افزود: از آنجایی که با این مشکل سرو کار داشتم به پژوهش سرا امام محمد باقر(ع) رفتم و طرح اولیه را برای ارائه به جشنواره خوارزمی ساختم و مراحل تکمیلی را انجام دادم.
این دانش آموز موفق رفسنجانی گفت: از پژوهش سرای امام محمدباقر (ع) رفسنجان و آقای خالقی رئیس این مجموعه که راهنمایی لازم را در ساخت و ثبت این طرح انجام دادند و همچنین از آموزش و پرورش شهرستان تشکر ویژه دارم.

خالقی رئیس پژوهش سرای امام محمد باقر(ع) رفسنجان نیز در گفتگو با خانه خشتی در این خصوص اظهار داشت: مراحل انجام جشنواره خوارزمی ۱۴ تا ۱۵ ماه طول می کشد، از اول مهرماه فرایند شروع می شود، در اردیبهشت ماه طرح های اولیه دانش آموزان ارائه داده می شود و به تدریج هفت مرحله داوری مختلف دارند که از پژوهش سرا آغاز می شود و به مرحله وزارت آموزش و وزارت علوم ختم می شود.
وی افزود: جشنواره خوارزمی معتبرترین جشنواره پژوهشی علمی ایران است که در سه بخش آزاد، دانشجویی و بین المللی و دانش آموزی برگزار می شود.
خالقی بیان داشت: در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی تنها ۲۶ طرح انتخاب شدند و در گروه معماری و عمران یک طرح بیشتر برگزیده نشده است، طرح آقای آقامحمدحسنی در گروه عمران تنها طرح برگزیده این جشنواره بوده است.


وی تصریح کرد: وظیفه پژوهش سرا راهنمایی بچه ها و کمک مالی به دانش آموزان است از آنجاییکه برای پژوهش سراها بودجه خاصی در نظر گرفته نشده است، نیاز است دیگر سازمان ها که برایشان تعریف شده است، به این موسسه ها کمک نمایند.

حسین تقوی رییس آموزش و پرورش رفسنجان نیز در آیین تقدیر از این دانش آموز برگزیده که روز گذشته با حضور والدین وی در دبیرستان نمونه علی ابن ابیطالب(ع) برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره خوارزمی از اعتبار بالایی برخوردار است و امسال هم در ایران ۲۶ نفر توانستند رتبه برتر کسب نمایند و استان کرمان یکی از استان هایی بود که طرح های پذیرفته شده در آن عالی بوده و ماهم افتخار می کنیم در شهرستان رفسنجان رتبه سوم این جشنواره کسب شد.


وی افزود: دانش آموزان در هر هدفی که حرکت می کنند باید دارای ایده نوآورانه باشند، امروزه نسل جدید دانشگاه ها باید به سمت کارآفرینی پیش بروند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان پژوهشسرای امام محمد باقر(ع) جشنواره خوارزمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان