مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان خبر داد:

اعزام ۱۳۰ زوج جوان دانشجو از رفسنجان به مشهد مقدس در قالب طرح همسفر تا بهشت

  • شناسه خبر: 173146
اعزام ۱۳۰ زوج جوان دانشجو از رفسنجان به مشهد مقدس در قالب طرح همسفر تا بهشت

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: ۱۳۰ زوج جوان دانشجو در سال گذشته از دانشگاه ولی عصر رفسنجان به مشهد مقدس اعزام شدند وبرای امسال نیز تا کنون ۷۰ نفرثبت نام کردند.

خانه » فرهنگی مذهبی » اعزام ۱۳۰ زوج جوان دانشجو از رفسنجان به مشهد مقدس در قالب طرح همسفر تا بهشت

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام مرتضی جمالی در جمع خبرنگاران رفسنجان اظهار داشت: فعالیت های دانشگاه باید به سمتی پیش رود که هم روحیه اعتماد به نفس و آینده نگری و هم روحیه خدمت رسانی و معنویت در جوانان شکل گیرد.
وی به نقش و راهبرد اصلی دفتر نهاد مقام معظم رهبری که رفتن به سمت دانشگاهی علمی و اسلامی است اشاره داشت و بیان کرد: نقش اصلی این دفتر بیانیه گام دوم انقلاب است و براساس بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت های خودش را پیش برده از جمله ایجاد انگیزه و نگاه خوش بینانه به آینده و در کنار آن بحث های معنوی و اخلاق در دانشگاه و آسیب های اجتماعی است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تصریح کرد: مراکز مشاوره دفتر نمایندگی رهبری در زمینه های خانواده ،اعتقادی و مذهبی به دانشجویان مشاوره می دهد.
وی از طرح ” همسفر تا بهشت “مخصوص اعزام زوج های جوان دانشجو (که یکسال از تاریخ ازدواجشان بیشتر نگذشته باشد) به مشهد مقدس خبر داد و گفت: زوج های دانشجو می توانند تا ۳۰ آذرماه به سایت ازدواج دانشجویی مراجعه و ثبت نام اولیه را انجام دهند بعد از ثبت نام با مراجعه به دفتر نهاد رهبری به مشهد مقدس اعزام می شوند.
وی ادامه داد: براساس برنامه های اعلام شده اعزام زوج های دانشجو از اول دی ماه شروع تا ۲۳ اسفند به مدت سه ماه ادامه دارد این سفر معنوی به مدت سه روز و به صورت رایگان اجرا می شود و هدیه مقام معظم رهبری به زوج های دانشجویی است.
حجت الاسلام جمالی عنوان داشت: در طول سفر کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی با حضور کارشناسان برتر روانشناسی و خانواده، کارگاه های اختصاصی آقایان و بانوان به عنوان در گوشی های زنانه و مردانه ، مسابقات و برنامه های متنوع دیگری برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ زوج جوان دانشجو در سال گذشته از دانشگاه ولی عصر رفسنجان به مشهد مقدس اعزام شدند وبرای امسال هم تا کنون ۷۰ نفرثبت نام کردند.
این مقام مسئول ابراز داشت: آمار طلاق اکثر زوج دانشجویی که در این دوره مسافرتی و آموزش شرکت می کنند پایین است.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان یادآور شد: اعطای وام و کمک هزینه ازدواج به مبلغ ۵ میلیون تومان برای زوج دانشجو، اعزام ۱۸ نفر از خانم های مشاوره و تشکیل جلسات مشاوره و تبلیغ چهره به چهره در خوابگاه های دختران از دیگر برنامه های دفتر نهاد مقام معظم رهبری است.
وی بیان داشت: به مناسبت هفته وحدت و حوزه دانشگاه سه شنبه همین هفته برنامه ای با حضور امام جمعه رفسنجان در تالار شهید پرتوی این دانشگاه برگزار می شود و همچنین محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی استاد شایق و زینلی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام جمالی ابراز داشت:برگزاری برنامه دوره سواد رسانه ای در راستای ارتقای سواد رسانه ای دانشجویان، جلوگیری از آسیب های فضای مجازی با مشارکت دانشجویان فعال سراسر استان پنج شنبه ۲۸ آذرماه از صبح تا بعد از ظهر در تالار شهید ارسلان دانشگاه ولی عصر برگزار می شود.
وی ادامه داد: در زمینه ارتقای بینش سیاسی و دینی دانشجویان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نهادی تشکیل داده و قریب ۱۶۰ نفر در سال جاری در این نهاد ثبت نام کردند، در حوزه علوم دانشگاهیان سه سر فصل اصلی از جمله جهاد اکبر، خودسازی و بحث نظام اندیشه اسلامی بر اساس کتاب طرح کلی اندیشه های اسلامی مقام معظم رهبری تدریس می شود که در نظام اندیشه سیاسی بیشتر گام های سیاسی دنیا مطرح و نظام حق به دانشجویان آموزش داده می شود.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: درس رسالت الهی از جمله درس های دیگر است که در زمینه نقش هر فرد در جامعه کنونی چیست می پردازد در این درس بیشتر دانشجویان را وادار به کار، ایده پردازی و خلاقیت می کند.
وی بیان داشت:هدف اصلی از درس رسالت الهی قدم برداشتن در راه بر طرف کردن معضلات اجتماعی و یا خدمت رسانی به جامعه می باشد که فعالیت دانشجو از حالت انفعالی به حالت فعال در می آید.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
دانشگاه ولیعصر رفسنجان زوج دانشجو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه همسفر تا بهشت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان