زلزله ای شدید “سراوان” استان “سیستان بلوچستان” را لرزاند / منابع محلی تعداد جان باختگان را تا کنون ۴۰ نفر اعلام کرده است + جزئیات

  • شناسه خبر: 17227
زلزله ای شدید “سراوان” استان “سیستان بلوچستان” را لرزاند / منابع محلی تعداد جان باختگان را تا کنون ۴۰ نفر اعلام کرده است + جزئیات

زلزله ۷.۵ ریشتری سراوان سیستان بلوچستان را در ساعت ۱۵:۱۴:۱۷ لرزاند. به گزارش خانه خشتی ،به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران  ؛”زلزله” ۷.۵ ریشتری سراوان سیستان بلوچستان را در ساعت  ۱۵:۱۴:۱۷لرزاند. منابع محلی آمار اولیه جانباختگان زلزله سراوان را ۴۰ نفر اعلام کرده اند. دکتر آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس با اعلام این […]

خانه » آخرین اخبار » زلزله ای شدید “سراوان” استان “سیستان بلوچستان” را لرزاند / منابع محلی تعداد جان باختگان را تا کنون ۴۰ نفر اعلام کرده است + جزئیات
زلزله ۷.۵ ریشتری سراوان سیستان بلوچستان را در ساعت ۱۵:۱۴:۱۷ لرزاند.

به گزارش خانه خشتی ،به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران  ؛”زلزله” ۷.۵ ریشتری سراوان سیستان بلوچستان را در ساعت  ۱۵:۱۴:۱۷لرزاند.

منابع محلی آمار اولیه جانباختگان زلزله سراوان را ۴۰ نفر اعلام کرده اند.
دکتر آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس با اعلام این زلزله بزرگ در ۱۶ سال اخیر بی‌سابقه بوده است اظهار داشت: این زلزله نه تنها ایران ، بلکه بخش‌هایی از پاکستان؛ شرق عربستان و هند را به لرزه در آورده است.

وی تاکید کرد: منطقه سراوان‌ با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر به شدت آسیب دیده و نیروهای امدادی به سرعت به منطقه در حال اعزام‌اند
متاسفانه با توجه به اینکه برق و تلفن منطقه قطع شده است فعلا اطلاعات تکمیلی در این زمینه در دسترس نیست.

همچنین دکتر مسعود شکیبا  گفت: نیروهای اورژانس مناطق زلزله زده در منطقه حضور دارند.

وی افزود: زلزله ها بیشتر به سمت مرزها بوده به خاطر همین اقدامات ما بیشتر به سمت مرزها صورت خواهد گرفت.

شکیبا گفت: هنوز آماری از تعداد تلفات و فوتی ها اعلام نشده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خبرداد:

هنوز گزارشی از میزان خسارات زلزله عنوان نشده

به گفته ی استاندار سیستان و بلوچستان هنوز گزارشی از میزان خسارات احتمالی زلزله ی منطقه ی سیستان و بلوچستان به دست ما نرسیده است.

ناروئی استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص زلزله ی بیش از ۵/۷ ریشتری دقایقی قبل در منطقه ی سراوان گفت: این زلزله در روستاهای خاش، سوران، سراوان رخ داده که هنوز گزارشی از میزان خسارات وارد شده به دست ما نرسیده وی با بیان اینکه عمق این زلزله در ۱۸ کیلومتری زمین بوده گفت: امیدواریم که به محض رسیدن اطلاعات آنها را به صورت موثق در رسانه ها اعلام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین خسارت در منطقه ی۱۰ هزار نفری گشت و کوه سفید در ۸۰ کیلومتری سراوان بوده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی عنوان کرد:  بزرگی زمین لرزه ی منطقه ی سراوان ۷/۵ ریشتر بوده است

به گزارش خانه خشتی: زارع معاون پژوهشی پژوهشگاه زلزله شناسی گفت: این زلزله ساعت ۱۵:۱۴ دقیقه با میزان بیش از ۷/۵ ریشتر در منتهی الیه جنوب شرقی کشور رخ داده است و ۸۶ کیلومتر با منطقه ی شهری فاصله داشته است.

وی با بیان اینکه کانون زلزله در یک منطقه ی کم جمعیت بوده عنوان کرد: برآورد ما از بزرگی زلزله بیش از ۷/۵یعنی حدود ۷/۷ ریشتر بوده که این میزان شدت زلزله در ۴ دهه ی اخیر بی سابقه بوده است در واقع این زلزله بعد از زلزله ی دزفول بالاترین میزان شدت را داشته است.

تاریخ وقوع زلزله: سه شنبه، ۲۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۱۵:۱۴:۱۷
(وقت محلی – تهران)۲۰۱۳-۰۴-۱۶ ۱۰:۴۴:۱۷
(UTC)
بزرگی زلزله:

۷.۵

نوع بزرگی:

MW

موقعیت رومرکز زلزله: ۲۸.۰۴ شمالی و ۶۲.۰۳ شرقی
عمق: ۱۸ کیلومتر
عدم قطعیت مکانی: ۰.۸۷+/- کیلومتر در جهت شمالی – جنوبی
۱.۱۱+/-  کیلومتر  در جهت شرقی – غربی
منطقه:

استان سیستان و بلوچستان

فاصله‌ها:

۸۱ کیلومتری سراوان، سیستان و بلوچستان
۸۳ کیلومتری خاش، سیستان و بلوچستان
۸۵ کیلومتری سوران، سیستان و بلوچستان
۱۳۱۴ کیلومتری تهران، تهران

منبع:

موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران

عکس ماهواره‌ای منطقه (توسط Google maps)

 

زمین‌لرزه برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس را لرزاند/تخلیه ساختمان شبکه العربیه

زمین لرزه شدیدی برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را لرزاند و در عین حال رسانه های منطقه از تخلیه ساختمان شبکه العربیه از سوی کارکنان این شبکه خبر دادند.

به گزارش خانه خشتی به نقل از العربیه، منابع خبری با اعلام این خبر افزودند دقایقی پیش زمین لرزه در امارات متحده عربی به وقوع پیوست.

پایگاه خبری البیان امارات اعلام کرد زمین لرزه ای به شدت ۸ ریشتر و به مدت نیم دقیقه شهر الفجیره در این کشور را لرزانده است و پس از این حادثه تمامی ساکنان هتل در این شهر محل اقامت خود را ترک کردند.

همچنین برخی منابع از حس شدن زمین لرزه در برخی دیگر از کشورها همچون بحرین و قطر خبر دادند.
تاکنون جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده اما برخی منابع خبری میزان این زمین لرزه را ۸ ریشتر اعلام کردند.

در همین حال شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: شهروندان دبی در امارات عربی متحده احساس کردند در این امارت زلزله رخ داده است.

چهار زمین لرزه امروز کرمان را لرزاند

به گزارش خانه خشتی ، مرکز لرزه نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ، وقوع این زمین لرزه ها را درکیان شهر، محمد آباد ، پاریز و یزدانشهرکرمان به ترتیب به بزرگی دو و پنج دهم ، سه و شش دهم ، دو و سه دهم و دو و سه دهم ریشتر در ساعات ۸ و ۲۰ دقیقه و ۳ ثانیه / ۱۱ و ۳۹ دقیقه و ۲۴ ثانیه / ۱۲و ۲۴ دقیقه و ۱۴ ثانیه و ۱۴ و ۱ دقیقه و ۱۶ ثانیه امروز ثبت کرده است.
این زمین لرزه ها خسارتی در پی نداشته اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

برچسب ها:
زلزله زلزله اي شدید "سراوان" استان "سيستان بلوچستان" را لرزاند / منابع محلی تعداد جان باختگان را تا کنون 40 نفر اعلام کرده است + جزئیات زلزله سیستان وبلوچستان زلزله سیستان یلوچستان سراوان سراوان سیستان وبلوچستان سیستان وبلوچستان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان