شب عید است؛ می‌خواهیم با هم صفا کنیم

  • شناسه خبر: 1715
شب عید است؛ می‌خواهیم با هم صفا کنیم

 رئیس جمهور در پاسخ به سؤالات نمایندگان گفت: آخر سال و شب عید است و می‌خواهیم با هم صفا کنیم. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال بعدی مبنی بر اینکه چرا تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر […]

خانه » سیاسی » شب عید است؛ می‌خواهیم با هم صفا کنیم

 رئیس جمهور در پاسخ به سؤالات نمایندگان گفت: آخر سال و شب عید است و می‌خواهیم با هم صفا کنیم. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال بعدی مبنی بر اینکه چرا تشکیل وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر آن هم با یک نامه غیر‌معمول دیر انجام شده است، آیا این نشانه قانون‌گریزی دولت نیست؟ گفت: بالاخره آخر سال و شب عید است و می‌خواهیم با هم صفا کنیم. من آنچه را که شما تصویب کرده‌اید، می‌خوانم و خواهش می‌کنم ببینید در مجلس چه تصویب شده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: ماده واحده از تاریخ تصویب این قانون یعنی ۱۲/۱۰/۸۹ سازمان‌های تربیت‌بدنی و ملی جوانان با اعتبارات نیروی انسانی، امکانات، ادغام و به وزارت ورزش و جوانان تبدیل می‌شود و اقدامات قانونی برای انجام اصلاحات لازم در مقررات مربوط به عمل می‌آید.

وی همچنین به تبصره این موضوع اشاره و اضافه کرد: هزینه ناشی از تغییر عنوان دستگاه از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری وزارت ورزش و جوانان تأمین می‌شود، خوب بشود؛ مگر ما جلویش را گرفته‌ایم.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه روز ۳۰/۱۰ این موضوع به ما ابلاغ شده است، گفت: ۳۰/۱۰ چیزی به ما ابلاغ شده که ۱۸روز قبلش یک چیزی ادغام شده است. خوب شده است دیگر، ما چه کار کنیم؟ بعد تازه در این قانون آمده که مقررات اصلاح می‌شود، خوب بشود؛ مگر ما مانع اصلاحاتیم؟

رئیس‌ جمهور ادامه داد: شما یکجا در ادغام وزارتخانه‌ها می‌گویید اول شرح وظایف را بده بعد وزرا را معرفی کن؛ اینجا بدون شرح وظایف می‌گویید زود وزیر را معرفی کنید و داد و بیداد که رئیس‌جمهور تخلف کرده است. ما از چه چیز این تخلف کرده‌ایم؛ بین خود و خدا؟ شما خودتان قاضی.

وی با بیان اینکه آیا اینجا تکلیفی برای رئیس‌جمهور تعیین شده است و کجا گفته‌اید که رئیس‌جمهور باید ادغام کند، افزود: شما گفته‌اید که خودشان ادغام می‌شود. آیا ما جلویش را گرفته‌ایم؟ بعد می‌گویید هزینه‌هایش هم از محل صرفه‌جویی وزارت‌خانه‌هایی که هنوز تشکیل نشده‌اند، است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: شما که هر روز قانون بودجه می‌نویسید، کجا گذاشتید ردیف صرفه‌جویی؟ بالاخره هر پولی محلی دارد، ما می‌توانیم بیاییم از محل کار شما برداریم؟ از کجای تربیت‌بدنی باید صرفه‌جویی شود؟

رئیس‌جمهور با بیان اینکه من این قانون را با همه اختیاراتم به شما تقدیم می‌کنم، گفت: دستتان را می‌بوسم و مخلص شما هستم. شما را به جدتان بیایید آن را اجرا کنید.

وی همچنین در خصوص بیان نامه غیر معمول هم یادآور شد: برادر عزیز این همه این قانون مشکل و ابهام دارد و رئیس‌جمهور ۴ تا از آنها برای شما نوشته است که این مشکلات هست، اینها را برطرف کنید تا ما آن را اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: به هرحال ما جوان خوبی را معرفی کردیم و رأی نیاورد و خنده‌دارتر این است که برای بعضی از همکاران ما به خاطر همین چند پرونده در دادگاه‌ها و بازرسی تشکیل شده که هنوز هم در حال پاسخ به آن پرونده‌ها هستند.

احمدی‌نژاد همچنین گفت:‌ ما باید به چه چیزی پاسخ دهیم؛ ادغام که صورت گرفت.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه برخی از دوستان در سایت‌هایشان نوشتند احمدی‌نژاد حقوق استاد دانشگاه می‌گیرد و این خیلی زیاد است، تصریح کرد: همین حقوق را نیز ما حاضریم بدهیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: خود شما مصوب کردید بودجه فرهنگی کشور در اختیار سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، شورای مرکزی ائمه جمعه و در اختیار استان‌ها قرار گیرد.

احمدی‌نژاد در همین زمینه با طرح این پرسش که استان‌ها چگونه این بودجه را هزینه می‌کنند، گفت: شما مصوب کردید که شورای برنامه‌ریزی استان‌ها که همه در آن حضور دارند و شما نیز در آن تشریف دارید؛ حال بنده کجا در این شورا حضور دارم.

وی ادامه داد: شما دیوان محاسبات را نیز دارید و اکنون ببینید که بودجه در کجا هزینه شده است؛ به نظرم بنده باید از شما بپرسم که این بودجه کجا هزینه شده است، زیرا شما در آن شورا هستید و بنده نیستم و تصویب بودجه‌ها نیز با شماست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما جهات کلی را گفتیم و گفتیم در راه فرهنگ انقلاب و فرهنگ دینی ارزش‌های انقلاب و همبستگی ملی، خانواده، زن، مرد، احترام و کرامت هزینه کنیم، تصریح کرد: بقیه ماجرا در اختیار شماست که این پول چگونه هزینه می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه در سؤال ۸ پرسیدند عزل وزیر خارجه آن هم در مأموریت سنگال چرا انجام شده و این اقدام موجب لطمه به نظام شده است، اظهار داشت: من می‌توانم از شما بپرسم چه کسی به ایشان مأموریت داده است؟ آیا من مأموریت دادم و اگر شما دادید بگوئید، بنده چنین مأموریتی (سفر متکی به سنگال) ندادم.

وی اضافه کرد: و اگر به عزیزی بگویم خیلی ممنون و دیگر شما در دولت تشریف ندارید، دیگر ماموریت چه معنایی دارد؛ ما هیچ قصدی در این زمینه نداشتیم، این از اختیارات رئیس جمهور در اصل ۱۳۶ است؛ آیا از اختیارات رئیس جمهور می‌توان سؤال کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به سؤال ۹ نمایندگان گفت:‌ آقای مطهری دیدگاه‌های خود را به صورت روشن بیان کردند و من از ایشان تشکر می‌کنم.

رئیس جمهور در همین زمینه گفت: می‌‌گویند چرا درباره عفاف و حجاب نظر داده‌اید؛ ما چه گفتیم؟ بنده چند حرف روشن دارم و این حرف دل خودمان است و به صورت خودمانی می‌خواهیم از خودمان انتقاد کنیم.

وی با طرح این پرسش که چرا هر زمان که نام فرهنگ می‌آید، ما مردم را متهم می‌کنیم و شروع می‌کنیم به برخورد با مردم، تصریح کرد: ما گفتیم این ملت جزء با فرهنگ‌ترین ملت‌هاست و همه ارزش‌ها و اصول را همین ملت حفظ کرده است، پس چرا تا یک مشکل فرهنگی به ذهنمان می‌آید، شروع می‌کنیم به زیر سؤال بردن جوان‌ها و ملت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه عقیده‌اش این است که ملت ایران مؤمن، خوب و دوست‌داشتنی هستند، خطاب به نمایندگان گفت: همین ملت شما را سر کار آورده‌اند و ما فقط می‌گوئیم با این مردم خوب برخورد کنید و به آنها توهین نکنید البته اگر کسی به قول برادر عزیزمان آقای مطهری به صورت سازمان یافته و برنامه قصد دارد تخریب کرده و یا آسیب بزند، تکلیفش معلوم است و در این صورت سر و کارش با قوه قضائیه است و دستگاه‌های اطلاعاتی نیز باید آنها را شناسایی کند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه بایستی با توده‌های مردم با محبت برخورد کرد، اظهار داشت: مبنای رفتار حکومت با مردم محبت و مهربانی است و در واقع کار فرهنگی نیز با برخورد و بگیر و ببند نمی‌شود و این خیلی روشن است.

وی اضافه کرد: ما از حقوق مردم دفاع کردیم و آیا این چیز بدی است؟ ما می‌گوئیم به دخترها و پسرها اینقدر “گیر سه پیچ” ندهید و با آنها مهربانی کنید، زیرا این‌ها فرزندان خودمان هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شما به همین جوان‌ها احترام بگذارید تا مشاهده کنید همین جوان‌ها چه خواهند کرد، گفت: همین جوان‌ها مملکت را اداره کردند و در کشور حضور خواهند داشت.

احمدی‌نژاد گفت: بگذارید اکنون که شب عید هم است، یک شوخی هم با هم بکنیم؛ مگر می‌شود هر زمان که انتخابات و ۲۲ بهمن است، ما دوربین را به روی همه تیپ‌ها ببریم و همه را جلو بیاوریم، اما به محض اینکه این دوران گذشت همین تیپ‌ها را در آن ور یقه‌شان را بگیریم؛ این یک تناقض است و تناقض یک روز کار دست انسان خواهد داد.

وی با بیان اینکه بیایید باز هم شوخی کنیم، تصریح کرد: کدام از من و شما در زندگی‌مان گناه نکردیم؟ گناه بد است اما چه کسی با شما برخورد کرده است؛ چون من و شما هستیم اشکالی ندارد و فقط باید با دیگران برخورد شود.

احمدی‌نژاد در همین زمینه گفت:‌ به صورتی رفتار نکنید که ملت بگویند گریه در محراب و منبر می‌کنند، چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که آیا رئیس جمهور حق اظهارنظر درباره مسائل کشور را ندارد، گفت: باید از رئیس جمهور بپرسید چرا این سخن را می‌گوئید، با این استدلال راجع به همه می‌شود گفت که شما که فلان حرف را زدید باعث فلان مسئله شد و با این حرف مملکت زیر و رو می‌شود.

احمدی‌نژاد به سؤال ۱۰ نمایندگان نیز اشاره کرد و گفت: گفتند چرا از ایران اسم می‌برید؟ و این موجب تعصبات قومی شده است؛ عزیز من همه دنیا و تاریخ می‌دانند که ملت ایران یک ملت بزرگ است.

رئیس جمهور اضافه کرد: مشی و زندگی ملت ایران متفاوت است و این نکته را همگان بیان می‌کنند؛ در واقع ملت ایران ادامه راه پیامبر عظیم‌‌الشأن اسلام محمد مصطفی(ص) را در ائمه معصومین و فرزندان پیامبر، انسان کامل متصل به آسمان می‌داند.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه ملت ایران عاشق امیرالمؤمنین علی(ع) است، گفت: ملت ایران اهل عاشورا و نیمه شعبان است و در واقع این ملت اخلاق و سیاست، محبت و عدالت و شجاعت را با هم دارد و این ملت یک ملت حقیقت‌طلب به شمار می‌رود و مشخص است که این ملت با مابقی ملل متفاوت است.

وی در همین زمینه تاکید کرد: ‌زمانی که می‌گوئیم ایران، منظور ما جغرافیا، نژاد و یک قوم نیست و ایران در واقع گلستان اقوام مختلف است؛ در اصل ایران یک فرهنگ است و صدها میلیون انسان متعلق به این فرهنگ هستند و به آن افتخار کرده و عشق می‌ورزند.

احمدی‌نژاد ایران را اینگونه توصیف کرد که ایران یعنی شیعه علوی و اسلام ناب محمدی.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما را متهم کردند که حرف‌های ما موجب تحریک تعصبات قومی علیه ایران شده است، یادآور شد: حتما جنگ ۸ ساله که آنها علیه ما راه انداختند به خاطر حرف‌های بنده است؛ لابد اقدامات ۱۴۰۰ ساله آنها نیز به خاطر حرف‌های بنده است.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: آنها با صهیونیست‌ها نیز می‌سازند و آیا اینها به خاطر حرف‌های ماست؛ اینها مشکلات صدها ساله است.

وی این پرسش را مطرح کرد که آیا پاک بودن، تلاش شبانه‌روزی، خدمتگذاری، دفاع از حقوق ملت، مقاومت در برابر زیاده‌خواهان و دست‌اندازان به بیت‌المال، مبارزه با مفاسد و ایستادگی، اجرای طرح‌های بزرگ، پیشرفت‌های سریع علم و فناوری، اجرای هدفمندی، مسکن مهر، سهام عدالت، چند برابر کار عمرانی، صادرات غیر نفتی، اجرای شعارهای تمام دولت‌های قبل، تحمل، سعه صدر و احترام به آزادی، عشق به مردم و احترام به کرامت مردم، ترویج مهربانی و عدالت و هزاران خدمت دیگر اسمش انحراف است؟

احمدی‌نژاد افزود: اگر اینگونه باشد، همه ملت ایران در این خط‌ هستند و اکثریت حاضر در این جلسه نیز همه در این خط هستند.

برچسب ها:
شب عید است؛ می‌خواهیم با هم صفا کنیم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان