مجلس جایگاه استفاده از کلمات “شاسی و ماسی” نیست

  • شناسه خبر: 1710
مجلس جایگاه استفاده از کلمات “شاسی و ماسی” نیست

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار و تذکر نماینده شاهرود که نسبت به بیان برخی سخنان از سوی احمدی‌نژاد در مجلس انتقاد کرد، گفت: جایگاه استفاده از کلماتی مانند «شاسی و ماسی» در مجلس نیست. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و […]

خانه » سیاسی » مجلس جایگاه استفاده از کلمات “شاسی و ماسی” نیست

رئیس مجلس در پاسخ به اخطار و تذکر نماینده شاهرود که نسبت به بیان برخی سخنان از سوی احمدی‌نژاد در مجلس انتقاد کرد، گفت: جایگاه استفاده از کلماتی مانند «شاسی و ماسی» در مجلس نیست. به گزارش «خانه خشتی»به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در اخطاری با استناد به اصول ۸۸ و ۱۲۲ قانون اساسی و در تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آیین نامه داخلی مجلس و پس از بررسی طرح سوال سوال از رئیس جمهور و استماع پاسخ‌های احمدی‌نژاد به پرسش‌های مطروحه در این طرح، ‌اظهار داشت: اصل جلسه به لحاظ فکری خوب برگزار شد و هم نمایندگان سوال کننده،‌ با متانت سوالاتشان را مطرح کردند و هم آقای رئیس‌جمهور در جلسه حضور یافت و به پرسش‌ها پاسخ داد.

وی در ادامه با بیان اینکه لازم است آسیب شناسی نسبت به این جلسه انجام شود، تصریح کرد: برای بررسی طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس مشکل آیین‌نامه‌ای وجود دارد که این مشکل باید با ارجاع به کمیسیون مربوطه برطرف شود اما در جریان رسیدگی به این طرح، ‌مسائلی در مجلس مطرح شد که باید به این مسائل پاسخ داده شود و جملات کوتاه آقای لاریجانی کفایت نمی‌کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز گفت:‌ اگر قانون غیر دقیق هم باشد، باید در کشور اجرا شود و اصلاح قانون مسیری دارد که باید این مسیر طی شود.

کاظم جلالی در بخش دیگری از سخنانش با ذکر این نکته که بالاخره جمعی از نمایندگان یا معاونت قوانین مجلس باید پاسخ دقیق و متقنی به صحبت‌های رئیس جمهور آماده کنند و ارائه دهند،‌ یادآور‌ شد: مسائلی در این جلسه مطرح شد که می‌تواند انعکاس وسیعی درباره مجلس داشته باشد و باید به این موضوعات پاسخ دقیقی داده شود.

لاریجانی در پاسخ جلالی گفت: باید بگویم که کسی با فشار دادن شاسی فوق لیسانس نمی‌شود.

نماینده شاهرود در خانه ملت نیز به لاریجانی گفت: براساس سوگندی که یاد کردید باید از جایگاه مجلس دفاع کنید و پاسخ منطقی و مقبولی به رئیس جمهور بدهید.

لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به جلالی گفت: ‌قوانین مصوب مجلس با حضور کارشناسان دولت و غیره مشخص می‌شود اما اگر هم قانونی نقص داشته باشد، کسی نباید بگوید که آنرا اجرا نمی‌کنم و این موضوع دال بر عدم اجرا نیست.

وی افزود:‌ در مسائل دیگر هم به کار بردن کلمات دیگر مانند «شاسی و ماسی» در مجلس درست نبود و جایگاه استفاده از این کلمات مجلس نیست.

رئیس مجلس همچنین گفت:‌ مجلس هیچ‌وقت تصویب نکرده که اگر کسی نماینده مجلس شود، فوق لیسانس می‌شود و برای نمایندگان مجلس هم در این حد قابل قبول است و مدرکی به کسی نمی‌دهند و آقایان اشتباه فهمیدند.

برچسب ها:
مجلس جایگاه استفاده از کلمات "شاسی و ماسی" نیست
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان