معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش ملی ایمنی معادن و صنایع معدنی در شهر سرچشمه مطرح کرد؛

مجتمع مس سرچشمه در زمینه ایمنی، کارنامه موفقی داشته است

  • شناسه خبر: 169148
مجتمع مس سرچشمه در زمینه ایمنی، کارنامه موفقی داشته است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:

خانه » اقتصادی » مجتمع مس سرچشمه در زمینه ایمنی، کارنامه موفقی داشته است

به گزارش خانه خشتی، حمید شاکرمی در همایش ملی ایمنی معادن و صنایع معدنی که روز گذشته به میزبانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در شهر سرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: تحقق شعار رونق تولید با توجه به سلامت محیط کار انجام می شود و در راستای آن با افزایش بهره وری به رونق تولید دست می یابیم.

وی افزود: بی تردید شکوفایی اقتصادی و صنعتی بدون داشتن نیروی کار سالم و با مهارت امکان پذیر نخواهد بود، از این رو نمی شود ایمنی و سلامت محیط کار که اساس و عامل اصلی ایجاد بهره وری در بنگاه های اقتصادی است را نادیده گرفت و یا از سایر عوامل تولید تفکیک کرد.

شاکرمی خاطر نشان کرد: از نظر سازمان بین المللی کار نیز کار شایسته بر پایه ایمنی و بهداشت کار تعریف کرده اند، بر اساس ماده ۳۵ قانون برنامه پنجم در دولت تدبیر سند کار شایسته را مطابق با مصوبات رعایت حقوق کارگر و کارفرما با هدف تثبیت حقوق بنیادین کار تطبیق شد و به هیات دولت فرستادیم، با تصویب این سند ما می توانیم از ظرفیت های دولت و بخش های عمومی و خصوصی در ارتقای ایمنی و بهداشت محیط های کار استفاده کنیم این ظرفیت بسیار خوبی بود که با این مصوبه دولت که سند ملی کار شایسته را تصویب کرد زمینه ایمنی و بهداشت کار را فراهم ساختند.

وی افزود: در شرایطی هستیم که با تشدید تحریم ها علیه اقتصاد ما در حقیقت تولید اشتغال و کارگران ما هم مورد هدف قرار گرفته اند حتی کارگران ما به خاطر تامین تجهیزات ایمنی در محیط کارشان سلامتی شان به خطر افتاده است، این یک نوع تروریسم اقتصادی حساب می شود.

شاکرمی گفت: تحریم تجهیزات ایمنی بنگاههای اقتصادی موجب آسیب وخسارات به کارگران می شود و نماینده سازمان بین المللی کار، این توقع ما را به سازمان منتقل کنند و بی تفاوت نباشند.

وی بیان داشت: سال رونق تولید بدون توجه به نیروی انسانی موفقیت آمیز نیست،کسانی که می خواهند در تحقق این شعار عمل کنند باید اولین اقدامشان این باشد به مهارت نیروی کار توجه داشته باشند، با توجه به سلامت محیط کار است که می شود در راستای افزایش بهره وری به رونق تولید هم دست یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: مجتمع مس در زمینه ایمنی موفق بوده و کارنامه خوبی داشته است و بنده تشکر می کنم و امیدواریم سایر بنگاههای اقتصادی هم در این زمینه موفق باشند.

شاکرمی بیان داشت: شورای عالی کار کشور اگر می خواهد هزینه های استخراج را کاهش دهد و کیفیت و بهره وری را افزایش دهد باید به بحث ایمنی معادن ، سلامت نیروی کار در معادن و تغییر تکنولوژی استخراج در معادن هم توجه کند.

وی تصریح کرد: می توانیم برای تغییر روش های سنتی به نوین استخراج از معادن از توانمندی در حوزه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در سال گذشته علیرغم تحریم ها، ۴۰ درصد کاهش حوادث منجر به فوت در معادن شاهد بودیم.

وی بیان داشت: الحاق جمهوری اسلامی ایران به مقابله نامه ۱۷۶ در رابطه با ارتقای ایمنی در معادن، به دولت تحویل داده شد تا در آینده ای نزدیک با تصویب دولت تقدیم مجلس بشود تا ما هم به این مقابله نامه که ۳۳ کشور در دنیا به آن ملحق شده ، ملحق می شویم و زمینه ی ارتقای ایمنی با استفاده از دانش های بین المللی و ساز و کار فنی سازمان آی ال او بتوانیم ایمنی را در معادن خودمان ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
مجتمع مس سرچشمه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همایش ملی ایمنی معادن و صنایع معدنی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان