حفظ و صیانت وحی در پرتو تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی شکل گرفت

  • شناسه خبر: 169106
حفظ و صیانت وحی در پرتو تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی شکل گرفت

استاد حوزه علمیه قم گفت: حفظ و صیانت وحی، مهمترین کاری بود که در پرتو تفسیر تسنیم ایجاد شد اگر وحی را اندازه فکر بشر بخواهیم تنزل دهیم بزرگترین ظلم به بشریت است.

خانه » رفسنجان » حفظ و صیانت وحی در پرتو تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی شکل گرفت

به گزارش خانه خشتی؛ حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی صبح امروز در همایش ملی بررسی آرا و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) اظهار داشت: عالی‌ترین نوع حیات، حیات قرآنی است، اگر بخواهیم از حیات جهالیت نجات پیدا کنیم باید از این حیات طیبه به برکت تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی بهره برد.

وی با اشاره به اینکه باید رسالت های اجتماعی تفسیر تسنیم آیت الله جوادی آملی را بهتر و بیشتر بشناسیم بیان داشت: تفسیر تسنیم جوادی آملی موقعیت وحی را در جایگاه خودش که عده ای در داخل و خارج می خواستند قرآن را جهان بینی انسان قلمداد کنند حفظ کرد و قرآن را به عنوان کلام الهی تثبیت کرد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: حفظ و صیانت وحی، مهمترین کاری بود که در پرتو تفسیر تسنیم ایجاد شد اگر وحی را اندازه فکر بشر بخواهیم تنزل دهیم بزرگترین ظلم به بشریت است.

جت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی افزود: آیت الله جوادی آملی با همه آشنایی که با علوم مختلف داشت به کار گرفت و قرآن را به زبان علم به جامعه جهانی معرفی کرد.

فرزند آیت‌الله جوادی‌آملی گفت: درست است که هدف نهایی قرآن هدایت است ولی زبان علم زبان عقلانیت در هر رشته ای است لذا برای تفسیر و تحلیل مباحث کلامی و اعتقادی باید از جنبه علمی استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیات قرآنی به برکت تفسیر تسنیم در کشورمان ایجاد شده است  خاطرنشان کرد: کشور از همان اوایل انقلاب با تفسیر موضوعی قرآن آشنا شد و این پرچم با دیدگاهی که آیت‌الله جوادی‌آملی در پرتو تفسیر المیزان برای مردم به ارمغان آورد  تا کنون پابرچاست و اکنون هم با تفسیر تسنیم ایشان که تا کنون هشتاد جلد آن به چاپ رسیده زمینه گسترش و تعمیق رابطه قرآن با جامعه را در سطح ملی ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی با بیان اینکه این منبع وحیانی در اختیار جامعه و نظام اسلامی است ابراز داشت: این همایش‌ها در جهت تفکر و تثبیت صیانت قرآنی است.

فرزند آیت الله جوادی آملی احیای عقل را از رسالتهای اجتماعی تفسیر تسنیم برشمرد و گفت:  پرچم عقلانیت وحیانی به برکت قرآن توسط ایشان ایجاد شد و همچنین عترت و قرآن از بزرگترین دستاوردهای اندیشه های این عالم ربانی است که اگر این دو را نشناسیم به مرگ جهالیت از دنیا رفته ایم.

برچسب ها:
حجت‌الاسلام مرتضی جوادی‌آملی رفسنجان همایش بررسی آرا و اندیشه های آیت الله جوادی آملی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان