ارسال ۱۰۰ مقاله به همایش اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی

  • شناسه خبر: 168946
ارسال ۱۰۰ مقاله به همایش اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی

مدیر موسسه علمیه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان گفت: ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی  ارسال شده که از ۹ مقاله برتر، ۴ مقاله انتخاب شده که در حین برگزاری همایش ارائه می شود.

خانه » آخرین اخبار » ارسال ۱۰۰ مقاله به همایش اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی

به گزار ش خانه خشتی؛ ابوالفضل خراسانی معاون فرهنگی موسسه بین المللی اسرا در نشست خبری با موضوع برگزاری همایش بررسی آرا و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: همایش بررسی آرا و اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی ۱۴ آذرماه جاری در دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزار می شود.

وی به اهمیت برگزاری این همایش اشاره کرد و بیان داشت: آیت الله جوادی آملی یکی از شخصیتهای بزرگ علمی است که اندیشه های ایشان تمدن ساز است و همچنین جامعیت علمی ایشان در علوم مختلف مخصوصا در حوزه اجتماعی و آثار ایشان هم از لحاظ تعداد و تنوع موضوعی، باعث شده ایشان یک شخصیت بی نظیر شناخته شوند.

خراسانی افزود: اندیشه های جوادی آملی  میراث کهنی از اساتیدی چون امام راحل و علامه طباطبایی است و اندیشه های این شخصیت علمی تمدن ساز است و همچنین ایشان پرچمدار حکمت اسلامی که ملاصدرا پایه گذار آن بودند می باشد، یکی از دلایل برگزاری این همایش در رفسنجان توسط مدیران استانی و شهرستانی  این است که آنها می خواستند در تمدن نوین اسلامی نقشی داشته باشند.

معاون فرهنگی موسسه بین المللی اسرا تصریح کرد:  اندیشه های جوادی آملی در فضای علمی، فکری و فرهنگی جامعه مخصوصا در بخش نخبگان دانشگاهی و حوزوی می تواند پاسخگوی نیازهای معرفتی جامعه علمی باشد.

وی بیان داشت: آغاز حرکت های علمی در یک شهرستان، بازتاب گسترده ای در سراسر کشور به دنبال خواهد داشت و قطعا دستاوردهایی خوبی در آینده در بر دارد.

خراسانی با اشاره به ظرفیت شهرستان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش هایی با پیوست فرهنگی همراه است و باعث می شود دیگر ارگان های علمی و دانشگاهی و همچنین ارگان هایی چون شهرداری درگیر آن شوند.

سکینه آفرند مدیر موسسه علمیه حضرت زینب کبری (س) رفسنجان هم در این نشست گفت: ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از ۹ مقاله برتر ، ۴ مقاله انتخاب شده که در حین برگزاری همایش ارائه می شود.

وی با  بیان اینکه حجت الاسلام علیمرادی دبیر علمی هایش  هستند تصریح کرد: مجموع مقالات ارائه شده به دبیرخانه بالای ۸۰ امتیاز را دارا بودند.

آفرند بیان داشت: در این همایش حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی فرزند آیت الله جوادی آملی ، حجت الاسلام بهجت پور رئیس حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور و جمعی از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی در این همایش حضور دارند و همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار علمای بزرگ شهر که از دنیا رفته اند و نمایشگاه کتاب از آثار آیت الله جوادی آملی در محل تالار خیام برگزار می شود.

فاطمه نخعی مسئول حوزه علمیه حضرت زینب(س) رفسنجان گفت: از مقالات ارائه شده به دبیرخانه ۲۰ مقاله از استان کرمان که ۱۵ مقاله آن متعلق به  حوزه حضرت زینب (س) رفسجان است  و همچنین ۲۰ مقاله از قم ، ۹ مقاله از خوزستان، ۹ مقاله از سمنان، ۷ مقاله از اصفهان، ۶ مقاله از تهران، ۵ مقاله از گلستان،  ۴ مقاله از یزد و مقالاتی هم از استان‌های قزوین، البرز، آذربایجان، مرکزی، گیلان، ایلام، کهیکیلویه و بویراحمد و فارس ارسال شده است…

وی با بیان اینکه اکثر مقالاتی که ارسال شده حاصل کار دو و سه نفری هستند بیان داشت: مقالات برتر این همایش بیشتر از رفسنجان ، قم ، ایلام و سمنان  ارسال شده است، تقریبا همه استان ها درگیر این همایش و مقاله نوشتن شدند .

نخعی با اظهار امیدواری که برگزاری این همایش می تواند مستمردار باشد گفت: جامعه، قشر نخبه و دانشگاهی و حوزوی به آثار جوادی آملی که چشمه حیات است نیاز دارند.

وی ادامه داد: به برکت این همایش سیر حرکت به سوی اندیشه های آیت الله جوادی آملی شتاب خاصی گرفته است و این اتفاق باعث آشنایی بیشتر افراد و حوزه های علمیه سراسر استان با کتاب و آثارهای ایشان شده است.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
همایش اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان