مسابقه بزرگ عکس اشتغال برای نخستین بار در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 168939
مسابقه بزرگ عکس اشتغال برای نخستین بار در رفسنجان برگزار می شود

مسابقه بزرگ عکس اشتغال (آموزشی و بصری) با محورهای اشتغال و کار آفرینی، اشتغال زایی نوآورانه، اشتغال و خانواده، اشتغال و رونق اقتصادی و… از سوی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و با همکاری انجمن سینمای جوان برگزار می شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » مسابقه بزرگ عکس اشتغال برای نخستین بار در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی، نخستین مسابقه بزرگ عکس اشتغال برای نخستین در رفسنجان در بازه زمانی ۴ الی ۲۲ آذرماه برگزار می شود. این در حالی است که جوایز آن سوالاتی را برای خوانندگان در پی داشته است. از این رو خانه خشتی گفت و گویی را با مهندس مجید کهنوجی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انجام داده و جزئیات طرح را از ایشان جویا شده است.
مجید کهنوجی با اشاره به هفته کارآفرینی و اهمیت آن به ویژه برای منطقه ویژه اقتصادی گفت: هفته کارآفرینی فرصتی برای ارائه دستاوردهای کارآفرینی و توانمندی های مجموعه های اقتصادی مختلف در عرصه اشتغال زایی است و منطقه ویژه اقتصادی در این راستا، بهترین بستر نشان دادن این دستاوردها را برگزاری مسابقه عکس دانست که از طرفی بهانه ای باشد تا افراد و شهروندانی که علاقه مند به عکاسی هستند ضمن حضور در مراکز صنعتی و اقتصادی بتوانند با ثبت آنها این دستاوردها را معرفی کنند و از طرفی پتانسیل های کارآفرینی و اشتغال زایی که مغفول شده اند را متذکر شود. این برای ما آنقدر اهمیت دارد که دبیرخانه دائمی مسابقه عکس اتشغال در منطقه ویژه تشکیل شده و هر ساله در هفته کارآفرینی این رخداد اتفاق خواهد افتاد.
وی ادامه داد: هنر و هنر عکاسی زبانی نمادین برای بیان ابعاد نهفته ای است که گاهی از دید آدمی مغفول می ماند، از این رو منطقه ویژه اقتصادی با همکاری انجمن سینمای جوان رفسنجان مسابقه عکس اشتغال را طراحی و فراخوان آن را منتشر کردند که در این میان برای بهتر برگزار شدن این مسابقه از عکاسان مطرح و صاحب نام کشوری نیز کمک گرفته شده است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در پاسخ به این سوال که ایده درنظر گرفتن شغل به عنوان جایزه از کجا آمده است خاطرنشان کرد: هدف کارآفرینی، اشتغال است. برنامه های زیادی هم به عنوان گرامیداشت این هفته در سطح کشور برگزار می شود که خروجی هیچ کدام شاید منتج به اشتغال ملموس نشود زیرا هدف معرفی دستاوردهای اشتغال است. اما ما گفتیم می توانیم کاری کنیم تا اشتغال هم ایجاد شود و فتح بابی باشد در این زمینه. از آنجا که این مسابقه به مناسبت هفته کارآفرینی بوده و اشتغال نیز سوژه این مسابقه است پس بهتر است خروجی آن نیز به اشتغال و اشتغالزایی ختم شود، به همین دلیل این ایده مطرح شد تا اشتغال در مجموعه های صنعتی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به عنوان جایزه نفرات برگزیده در نظر گرفته شود.
مجید کهنوجی با اشاره به این که این جایزه از سوی شرکت های منطقه ویژه اعطا می شود خاطرنشان کرد: پس از مطرح شدن این نوع جایزه بنده با مدیران شرکت های حاضر در منطقه ویژه گفت و گو کردم اهداف طرح را شرح دادم و ۳ شرکت نیز برای اعطای این جایزه اعلام آمدگی کردند.
وی در پاسخ به شرایط دریافت این جایزه و جزئیات این مسئله افزود: این مسابقه در ۴ بخش ویژه، حرفه ای، موبایلی و جایزه اشتغال برگزار می شود و افراد در هنگام ارسال اثار باید بخش مورد نظر خود را اعلام کنند. هر بخش برگزیدگان و جوایز خاص خود را دارد و جایزه اشتغال تنها برای شرکت کنندگان در این بخش است که قطعا به دلیل اشتغال و دریافت این جایزه در این بخش حضور یافتند. نفرات اول تا سوم بخش جایزه اشتغال به شرکت های اعلام شده معرفی می شوند. شرکت ها نیز با انجام مصاحبه و در نظر گرفتن شرایط، مدرک تحصیلی و توان و تخصص افراد آنان را به کار خواهند گرفتند. و در این باره نیز شرکت ها متعهد به انجام آن هستند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی در پاسخ به این سوال که شرکت کنندگان در این بخش ها باید چه شرایطی داشته باشند اظهار داشت: هیچ رده سنی و جنسیتی و جغرافیایی برای شرکت در بخش های ویژه و حرفه ای نیست. و به نوعی این دو بخش کشوری است و عکسان از هر نقطه ایران می توانند با حضور در رفسنجان و عکاسی در این مسابقه شرکت کنند، اما بخش موبایلی و بخش جایزه اشتغال ویژه عکاسان و شهروندان رفسنجانی است. و همچنین تنها آقایان می توانند در بخش جایزه اشتغال شرکت کنند. و در نهایت نیز داوران ما که متخصصان وکارشناسان حرفه ای عکاسی هستند مستقلانه در این زمینه به داوری می پردازند و برگزیدگان را اعلام می کنند.

گفتنی است «مسابقه بزرگ عکس اشتغال(آموزشی و بصری)» با محورهای اشتغال و کار افرینی، اشتغال زایی نوآورانه، اشتغال و خانواده، اشتغال و رونق اقتصادی و… از سوی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و با همکاری انجمن سینمای جوان با هدف نمایش هر چه بهتر توانمندی های اقتصادی و کارآفرینی و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان با مشاغل صنعتی شهرستان رفسنجان برگزار می شود.

نکته قابل توجه در این مسابقه این است که یکی از خروجی های مهم این مسابقه کارآفرینی و اشتغال خواهد بود. بر اساس فراخوان منتتشر شده نفرات برگزیده این مسابقه علاوه بر جوایز نقدی در شرکت های صنعتی رفسنجان مشغول به کار خواهند شد.
این مسابقه در ۴ بخش ویژه، حرفه ای، موبایلی و جایزه اشتغال برگزار می شود. که بخش های ویژه و حرفه ای کشوری و بخش های موبایلی و جایزه اشتغال مختص عکاسان شهرستان رفسنجان است.
برگزاری تور عکاسی و برگزاری ورکشاپ عکاسی از دیگر نکات قابل توجه این فراخوان است.
علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت بروشور به صفحه اینستاگرامی istarnews.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اشتغال کارآفرینی مسابقه عکس
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان