با حضور صنعت، معدن و تجارت؛

طرح های صنعتی و زیست محیطی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید/ عکس

  • شناسه خبر: 168487
طرح های صنعتی و زیست محیطی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید/ عکس

پنج طرح صنعتی و زیست محیطی مجتمع مس سرچشمه صبح امروز با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، به بهره برداری رسید.

خانه » اقتصادی » طرح های صنعتی و زیست محیطی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید/ عکس

به گزارش خانه خشتی، کارخانه تولید اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه صبح امروز با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اردشیر سعد محمدی مدیر عامل صنایع ملی مس ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان به بهره برداری رسید.

کارخانه تولید اسید سولفوریک قادر است سالانه ۶۱۰ هزار تن اسید را تولید کند و با تولید این اسید سولفوریک ضمن کاهش آلایندگی اسید، صنایع پایین دستی از جمله واحد تولید کود شیمیایی از اسید سولفوریک نیز راه اندازی می شود.
در این طرح ۲۰۰ نفر مشغول به کار شدند، این پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

امروز همچنین چهار طرح در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با حضور وزیر صمت و بصورت ویدئو کنفرانس و ارتباط با رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری کرمان به بهره برداری شد.
۴ طرح صنعتی افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره ۱ و ۲ و اصلاح تیکنر شماره ۴، نوسازی کوره آند و چرخ ریخته گری شماره ۲ ، افزایش ظرفیت و اصلاح نوار سنگ خردایش و سیستم های هوشمند هشدار دهنده، بهینه سازی و مدیریت ناوگان معدن مجتمع در مجتمع مس سرچشمه با اعتبار بالغ بر ۷۵۱ میلیارد ریال نیز امروز با حضور وزیر صمت از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط با رئیس جمهوری در کرمان در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه به بهره برداری رسید.


طرح افزایش ظرفیت تیکنرهای باطله شماره ۱ و ۲ و اصلاح تیکنر شماره ۴، ظرفیت و توانایی استحصال ۵.۷ میلیون متر مکعب آب بیشتر در سال را داراست و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار صرف اجرای آن شده است.
طرح نوسازی کوره آند و چرخ ریخته گری شماره ۲ با توانایی پالایش ۲۵۰ تن در هر سیکل وریخته گری ۵۰ تن در ساعت، با اعتبار بالغ بر ۳۹ میلیارد ریال ایجاد شده است.


طرح افزایش ظرفیت و اصلاح نوار سنگ خردایش کارایی ظرفیت انتقال ماده معدنی به کارخانجات تغلیظ از ۴۷۵۰ تن به ۵۵۰۰ تن در ساعت را داراست و برای اجرای این طرح نیز ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طرح سیستم های هوشمند هشدار دهنده، بهینه سازی و مدیریت ناوگان معدن مجتمع نیز با هوشمند سازی و مدیریت ۲۰ دستگاه شاول و ۱۲۰ کامیون معدنی، با اعتبار ۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

پیام/

برچسب ها:
سفر رئیس جمهور به رفسنجان کارخانه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه کارخانه اسید مس معدن و تجارت وزیر صنعت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان