عصر امروز؛

همایش پدافند غیر عامل در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد/ تصاویر

  • شناسه خبر: 168305
همایش پدافند غیر عامل در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد/ تصاویر

همایش پدافند غیر عامل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عصر امروز با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد.

خانه » اجتماعی » همایش پدافند غیر عامل در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی، همایش پدافند غیر عامل مجتمع مس سرچشمه رفسنجان عصر امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیر کل پدافند غیر عامل استان، مدیر مجتمع مس سرچشمه و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی، انتظامی شهرستانهای رفسنجان و انار و کارکنان مجتمع مس سرچشمه و پروفسور علی کرمی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تهران متخصص بیوتکنولوژی، در سالن همایش فجر این مجتمع برگزار شد.

حسین احمدی مدیر عامل مجتمع مس سرچشمه در این مراسم اظهار داشت: مجتمع مس سرچشمه به عنوان یک واحد تولیدی بزرگ در کشور ، باید آمادگی خود را در پدافند غیر عامل داشته باشد و همه شرایط را رصد کند.
وی افزود: سال گذشته مانوری در حوزه پدافند سایبری برگزار شد و در خصوص نفوذ شبکه های صنعتی و آی تی مشکلات بررسی شد، این مانور باید منجر به اقدامات اصلاحی در آن حوزه شود و قرارداد تست نفوذ و شناسایی حوزه سایبری منعقد گردید امروز به نقطه خوبی رسیده است.


احمدی خاطر نشان کرد: در بحث پدافند غیر عامل هرسال بایستی موضوعی جدید طراحی شود و شاهد مانور جدید و برنامه ریزی جدید در آن حوزه باشیم.
مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: در حوزه های علمی نیز توسعه سخت افزار و نرم افزار در دستور کار مجتمع قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیوتروریسم یک اقدام جدی است که باید در این زمینه اشراف داشته و امادگی خود را بدست آوریم.
احمدی خاطر نشان کرد: مجتمع مس در معرض خطرات قرار دارد، قبل از تعریف پروژه برای مقابله با این خطرات بایستی برنامه ریزی شود، اگر خلایی باشد سایر حوزه ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

محمد صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: پدافند یعنی داشتن اقتدار در همه عرصه ها، زمانی می توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم که ضمن داشتن روحیه تواضع و فروتنی، اقتدار هم داشته باشیم.
وی افزود: پدافند غیرعامل در کشور ما جای خوبی را پیدا کرده است، تمامی تهدیدها را رصد می کند و آماده مقابله است، پدافند غیرعامل باید هر روز دقیق تر و به روز تر باشد.


بصیری خاطر نشان کرد: در زمینه های مختلف زیستی، شیمیایی، سایبری و اقتصادی در حال کار هستیم، کرمان با توجه به موقعیت جغرافیایی که دارد، پیشانی شرق کشور است که با مساحت زیاد کویر، می تواند تهدیدات امنیتی بسیاری داشته باشد.
وی ادامه داد: با همت نیروهای مسلح و همکاری مجموعه امنیتی استان، هیچ گونه مشکلی نداریم اما بهرحال می تواند این موقعیت بالقوه تهدید باشد که با همکاری مجموعه می تواند تبدیل به فرصت شود.
بصیری گفت: مجتمع عظیم صنعت مس چشم و چراغ کشور و نقطه امید ماست در سال رونق تولید، که با همت کارکنان، مدیران و کارگرانی که در جای جای این صنعت کار می کند، بر پایه خود به خوبی پیش می رود.
وی تصریح کرد: گزارشی که از پدافند غیر عامل در این صنعت بدست آمده، نشان دهنده این موضوع است که بسیار خوب کار پیش رفته است و رضایت بخش بوده است،  جای قدردانی از تمامی دست اندر کاران این مجموعه را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطر نشان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ برنامه در هفته پدافند غیر عامل در استان کرمان در حال اجراست، طرح جامع پدافند در استان کرمان در سال گذشته رونمایی شده و به مرحله مصون سازی رسیده است، این همت ها قبل تقدیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
پدافند غیرعامل مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان