مدرسه استعدادهای درخشان رفسنجان به نام شهید انصاری تغییر نام داد/ عکس

  • شناسه خبر: 168179
مدرسه استعدادهای درخشان رفسنجان به نام شهید انصاری تغییر نام داد/ عکس

مدرسه استعدادهای درخشان رفسنجان که پیش تر به نام علامه حلی نامگذاری شده بود، به نام شهید محمد حسین انصاری، اولین شهید انقلاب استان، تغییر نام داد.

خانه » فرهنگی مذهبی » مدرسه استعدادهای درخشان رفسنجان به نام شهید انصاری تغییر نام داد/ عکس

به گزارش خانه خشتی، حسین تقوی رئیس آموزش و پرورش رفسنجان صبح امروز در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح شهرستان که به مناسبت هفته بسیج دانش اموزی در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید محمد حسین انصاری برگزار شد، با اعلام خبر تغییر نام دبیرستان استعدادهای درخشان رفسنجان از علامه حلی به شهید محمد حسین انصاری، در این خصوص بیان داشت: شهید انصاری در مبارزات سال ۵۷ از خانواده ای متدین و روحانی و از مبارزین در خط امام و انقلاب به عنوان اولین شهید انقلاب جنوب شرق کشور به مقام شهادت نائل آمد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب این مدرسه به نام شهید انصاری نامگذاری شد، ان زمان مدارس خاص را نداشتیم، راه اندازی مدارس استعدادهای درخشان، شاهد، فرهنگیان و مدارس غیر دولتی موجب افت تعداد دانش آموزان مدارس دولتی شد.

تقوی ادامه داد: در این زمان مدرسه استعدادهای درخشان به مدرسه شهید انصاری منتقل شدند، از انجایی که مدارس استعدادهای درخشان در برخی شهرستان ها به نام علامه حلی بود، نام مدرسه به علامه حلی تغییر پیدا کرد و سربرگ ها و مهر مدرسه به نام علامه بود.
و با بیان اینکه ما خود را مدیون شهدا می دانیم و آرامش امروز را مرهون آنانی است که بزرگترین سرمایه خودشان را گذاشتند تصریح کرد: سال ۹۶ در شورای معاونین آموزش و پرورش تغییر نام مدرسه به شهید محمد حسین انصاری مصوب شده، از اسفند ۹۷ نامه نگاری ها انجام شد و کد جدید مدرسه با نام دبیرستان شهید انصاری رسمیت پیدا کرده و سربرگ و مهر مدرسه نیز عوض شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • اسماعيلي

    به نام خدا جناب آقاي دكترتقوي دين خودرانسبت به شهيدوالامقام محمدحسين انصاري اداكردند اجركم عنداله
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان