جشنواره پسته در رفسنجان با حضور سفرای خارجی برگزار شد/ تصاویر

  • شناسه خبر: 168155
جشنواره پسته در رفسنجان با حضور سفرای خارجی برگزار شد/ تصاویر

جشنواره پسته در رفسنجان شب گذشته با حضور جمعی از سفرای و رایزنان اقتصادی از کشورهای مختلف و مسئولین استانی و شهرستانی در مجموعه حاج آقا علی رفسنجان برگزار شد.

خانه » اجتماعی » جشنواره پسته در رفسنجان با حضور سفرای خارجی برگزار شد/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی، شب گذشته مجموعه خانه حاج آقا علی روستای قاسم آباد رفسنجان میزبان جشنواره پسته رفسنجان با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی در ۱۵ کشور دنیا ، معاون اقتصادی وزارت امور خارجه، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی بود.

فدایی استاندار کرمان در این آیین اظهار داشت: رفسنجان از شهرستان های بزرگ و مهم استان است که ۴ و نیم درصد از مساحت و ۱۰ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: رفسنجان با داشتن هشت مرکز آموزش عالی و ۲۵۴ رشته دانشگاهی، یک شهرستان معدنی با داشتن ۸۲ معدن فلزی و غیر فلزی است و بزرگترین معدن مس خاورمیانه را در خود جای داده است.

فدایی از منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان به عنوان جایگاه خوبی برای سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: واحد فروکروم منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نشان می دهد که به خوبی امکان سرمایه گذاری خارجی در منطقه وجود دارد و امیدواریم ادامه پیدا کند.

انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان نیز در جمع سفرا و رایزنان اقتصادی خارجی به ظرفیت های این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین خانه خشتی جهان و دره منحصر به فرد راگه از ظرفیت های گردشگری رفسنجان است.

وی افزود: بیش از نیمی از املاک وقفی کشور متعلق به خیرین رفسنجان است و بیش از ۷۰ سال قبل در رفسنجان در پزشکی هسته ای وقف داشتیم.

انارکی گفت: رفسنجان پایتخت پسته دنیاست، کشور ما تعیین کننده قیمت پسته دنیا بود و یکی از بزرگترین شرکت های تعاونی دنیا با بیش از ۷۰ هزار عضو در رفسنجان است.

نماینده رفسنجان خاطر نشان کرد: سالانه ۴۷ میلیارد دلار از محل صادرات غیر نفتی است که ۴ میلیارد دلار از صادرات غیر نفتی کشور مربوط به محصولات کشاورزی است که نیمی از آن متعلق به پسته است.

انصادری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در جشنواره پسته رفسنجان با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی بیان داشت: رفسنجان یادآور مردم سخت کوشی است که با تلاش زیاد توانستند فرآورده خوشمزه ای به نام پسته به مردم دنیا عرضه کنند، پسته همیشه با نام رفسنجان بوده است.

وی افزود: پسته اولین محصول کشاورزی بود که توانست سازمان کار از تولید تا صادرات را کامل در کشور داشته باشد که می تواند برای سایر محصولات الگو باشد.

عکس از میلاد اسداللهی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان