راهیابی گروه تعزیه خوانی ده زیار کرمان در سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس

  • شناسه خبر: 167692
راهیابی گروه تعزیه خوانی ده زیار کرمان در سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: دو مجلس تعزیه توسط تعزیه خوانان کرمانی د‌ر سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس اجرا می شود

خانه » رفسنجان » راهیابی گروه تعزیه خوانی ده زیار کرمان در سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس

به گزارش خانه خشتی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس همه ساله در دهه آخر ماه صفر برگزار می شود گفت: دو مجلس تعزیه توسط گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده زیار کرمان در چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه استان فارس اجرا می شود.

محمدرضا علیزاده با اشاره به اینکه چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس با حضور گروه‌هایی از ۵ استان کشور در دهه پایانی ماه صفر در شهرستان لامرد این استان برگزار می‌شود اظهار داشت: گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده زیار به عنوان گروه استان کرمان در این سوگواره شرکت می کند.
وی با بیان اینکه از حدود چند ماه پیش ارسال اثر به دبیرخانه سوگواره انجام شده است گفت: پس از بازبینی آثار ارسال شده از سوی دبیرخانه سوگواره گروه‌ها به این سوگواره فراخوانده می‌شوند که خوشبختانه گروه تعزیه خوانی ده زیار کرمان به این سوگواره کشوری راه یافته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره ها و سوگواره های ملی در سراسر کشور فرصتی برای معرفی استان است افزود: اواخر خرداد ماه امسال نیز نخستین سوگواره ملی تعزیه ده زیار برگزار شد و برگزاری این سوگواره ها فرصتی برای انتقال تجربیات و ارتقای سطح کیفی هنر آئینی مذهبی تعزیه است.
وی با بیان اینکه چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس به مدت ۱۰ روز همزمان با روز اربعین حسینی برگزار می شود خاطرنشان کرد: گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده زیار کرمان دو مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر(ع) و شهادت طفلان مسلم(ع) را در روزهای سه شنبه سی ام مهرماه جاری و چهارشنبه یکم آبان را اجرای عمومی می کند.
علیزاده با اشاره به اینکه سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس در لامرد یکی از سوگواره های مهم تعزیه در کشور است گفت: مراسم اختتامیه سال گذشته این سوگواره با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام/

برچسب ها:
سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان