موکب خیمه گاه اهل بیت علیهم السلام رفسنجان پذیرای زائرین اربعین حسینی/تصاویر

  • شناسه خبر: 167660
موکب خیمه گاه اهل بیت علیهم السلام رفسنجان پذیرای زائرین اربعین حسینی/تصاویر

موکب خیمه گاه اهل بیت علیهم السلام رفسنجان به رسم هر ساله پذیرای زائرین اربعین حسینی جهت اسکان در مقابل خیمه گاه در کربلای معلی است.

خانه » آخرین اخبار » موکب خیمه گاه اهل بیت علیهم السلام رفسنجان پذیرای زائرین اربعین حسینی/تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ موکب خیمه گاه اهل بیت علیهم السلام رفسنجان به رسم هر ساله پذیرای زائرین اربعین حسینی جهت اسکان در مقابل خیمه گاه در کربلای معلی است.

رضا حسینی مسئول موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:موکب خیمه گاه اهل بیت فعالیت خود را از سال ۹۶ شروع نموده و از ابتدا دو مجموعه اسکان یکی در نجف، صحن حضرت زهرا(س) و دیگری در کربلا خیابان دکتر واحدی راه اندازی و روزانه دو هزار نفر اسکان داده شده است.

وی بیان داشت: سال گذشته در شهرهای کربلا و نجف روزانه سه هزار نفر زائر اسکان داده شده است، امسال در نجف علاوه بر اسکان، از زائرین پذیرایی نیز صورت می گیرد.

حسینی گفت: در کربلای معلی با همکاری ستاد عتبات عالیات، یک طبقه از ساختمان نیمه ساز کتابخانه ی صحن عقیله بنی هاشم به وسعت ۵ هزار و ۴۰۰ مترمربع برای اسکان زائرین در نظر گرفته شده است، برپایی نماز جماعت، قرائت روزانه زیارت عاشورا هر روز و سایر ادعیه با حضور سخنرانان و مداح های کشوری از جمله های برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده برای زائرین است

وی با بیان اینکه  موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) تا دو روز بعد از اربعین دایر است افزود: این موکب به طور میانگین شب های اول از ۵۰۰ نفر اسکان آغاز کرده تا الان به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و در روزهای منتهی به اربعین به مرز ۴ هزار و ۵۰۰ نفر هم می رسد.

مسئول موکب خیمه گاه اهل بیت(ع) رفسنجان خاطرنشان کرد: علاوه بر اسکان خدمات دیگری از جمله چایخانه، خیاطی، واکس زنی و تزریقات در این موکب ارائه می شود، علاوه بر زائرین ایرانی، موکب پذیرای زائرین کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش، آفریقا، ترکیه و عراق نیز بوده است.

وی یادآور شد: وسایل مورد نیاز موکب بخاطر هوای گرم وسایل سرمایشی از جمله کولر، پنکه، تشک، موکت، پتو و … است و از مردم عزیز می خواهیم که در این امر خیر شریک شوند و موکب را یاری کنند.
حسینی عنوان داشت: کمک به زلزله زدگان کوهبنان و کرمانشاه ،سیل زدگان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان، سبد کالا ایام عید برای خانواده های بی سرپرست و سبد کالای به مردم سیل زده منطقه خوزستان از دیگر خدمات موکب اهل بیت (ع) است.

عکس و خبر از مریم مرادی خبرنگار اعزامی پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی به کربلای معلی

 

برچسب ها:
خبرنگار اعزامی خانه خشتی به کربلا رفسنجان موکب خیمه گاه اهل بیت (ع) رفسنجان در کربلا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان