به مناسبت روز جهانی غذا، از واحدهای برتر غذایی و بهداشتی رفسنجان تقدیر شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 167613
به مناسبت روز جهانی غذا، از واحدهای برتر غذایی و بهداشتی رفسنجان تقدیر شد / تصاویر

مراسم تقدیر از مدیران عامل، مسئولین فنی و آزمایشگاه واحدهای تولیدی غذایی و بهداشتی رفسنجان به مناسبت روز جهانی غذا با حضور جمعی از مسئولین شهرستان در محل سالن زکریا برگزار شد.

خانه » رفسنجان » به مناسبت روز جهانی غذا، از واحدهای برتر غذایی و بهداشتی رفسنجان تقدیر شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ظهر امروز مراسم تقدیر از مدیران عامل، مسئولین فنی و آزمایشگاه واحدهای تولیدی غذایی و بهداشتی رفسنجان به مناسبت روز جهانی غذا با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، معاون غذا و دارو، جمعی مسئولین شهرستان در محل سالن زکریا برگزار شد.

دکتر رضا سلطان خواه معاون غذا و دارو رفسنجان  در این مراسم اظهار داشت: از جمعیت هشت میلیارد نفر در دنیا ،۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون نفر بزرگسال اضافه وزن و در بین جمعیت پنج  تا ۱۹ سال قریب ۱۲۰ میلیون نفر و در جمعیت زیر پنج سال قریب ۴۰ میلیون نفر اضافه وزن دارند در کنار جمعیت ۹۰۰ میلیونی افزایش وزن، ۸۰۰ میلیون گرسنه در دنیا وجود دارد.

وی با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی بیان داشت: شعار امسال در راستای این است که عملکرد و رفتار مناسب ما آینده  را می سازد و عملکرد باید به گونه ای باشد که گرسنگی به صفر برسد.

دکتر سلطان خواه با اشاره به بحث اسراف و تاکید آموزه های اسلامی در این مورد تصریح کرد: بحث، بحث بهینه مصرف کردن است و اتلاف سرمایه نیست، جمعیت جهانی به سمت و سویی حرکت کند که اسراف ها کنترل شود .

وی افزود :اصلاح الگوی تغذیه و مصرف، باعث ارتقا و حفظ کیفیت سلامت می شود، غذای سالم بایستی در دسترس آحاد باشد  همه تولیدکنندگان همه دستی بر آتش دارند و باید در این زمینه برنامه ریزی کنند و حوزه ما جدای از نظارت، قدردانی از مجموعه تولیدکنندگان هم است.

معاون غذا و داروی رفسنجان گفت:کارگاه ها و کارخانجات تولیدی مورد ارزیابی می گیرند ممکن است در یک کارگاه چند محصول تولید شود و در یک بازه زمانی شاید محصولی ایراداتی داشته باشد ما پیگیر ان هستیم تصمیم گرفته شد براساس ارزیابی صورت گرفته واحدهایی که امتیاز بالاتری کسب می کنند تجلیل شوند.

وی ادامه داد: در رفسنجان محصولاتی داریم که از نظر نوع کیفیت و مدیریتی که بر روی محصول صورت گرفته است جای عرضه دارد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان  هم در این مراسم با بیان اینکه باید به سمت چند محصولی حرکت کنیم اظهار داشت: در بحث فرآوری پسته کار نشده و فقط به سمت تک محصولی پیش رفته ایم آنچه که حق تولیدکننده و صنعتگر ما در رفسنجان است ادا نمی شود.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: بیشتر افراد بسیاری از محصولاتی که در رفسنجان وجود دارد نمی شناسند اگر این محصولات را بشناسانیم و ادارات هم  از آنها استفاده کنند به تولید در رفسنجان کمک شده است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تولید افزود:  کسانی که در صحنه تولید فعالیت دارند رزمندگان اقتصادی کشور هستند، در نتیجه هم تولیدکنندگان و هم مسئولین باید به رونق تولید کمک کنند.

در پایان این مراسم نیز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون غذا و دارو  و فرماندار شهرستان از مدیران صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان با اعطای لوح، تقدیر به عمل آمد.

تنظیم خبر از منیژه نوروزی

عکس از امین قاسمیان

 

 

برچسب ها:
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان مراسم تجلیل از مدیران واحدهای تولیدی غذایی بهداشتی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان