نماینده ولی فقیه استان کرمان در جمع مردم در مسجد الزهرای رفسنجان:

در رفتار و گفتار انقلابی باشیم

  • شناسه خبر: 167560
در رفتار و گفتار انقلابی باشیم

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: اقتدار و پیشرفت امروز کشور مدیون خون شهدا، تلاش ها و مبارزات انقلابیون است، باید در سایه وحدت و دیانت در رفتار و گفتار انقلابی باشیم، وحدت و استقلال در سایه ولایت فقیه محقق می شود.

خانه » رفسنجان » در رفتار و گفتار انقلابی باشیم

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز درجمع مردم رفسنجان و نمازگزاران مسجد الزهرا (س) اظهار داشت: یکی از ویژگیهای رفسنجان وجود علما، بزرگان و روحانیون مخلص و متعبد در تاریخ ۱۰۰ ساله اخیر این شهرستان است، هر کدام از این علما در یک بخشی، کارهای بزرگی انجام دادند و شهرت ارزشمند فقهی، دینی و انقلابی دارند و عمر خودشان را در هدایت مردم صرف کردند و این جریان هم ادامه دارد.

امام جمعه کرمان از دیانت انقلابی به عنوان دومین ویژگی رفسنجان نام برد و گفت: رفسنجان از روزهای آغازین نهضت امام راحل، کانون انقلاب بوده و  از جمله شهرهایی است که مردمانش تا پای جان ایستادند و مبارزه کردند تا انقلاب به پیروزی برسد.

علیدادی ادامه داد: راهپیمایی ها و سخنرانیهای پر شور، کانون آمد و رفت انقلابی ها در این شهر، رفسنجان را در کشور از همان روزهای آغازین نهضت، مشهور و معروف کرد و این به برکت علمای این شهر صورت گرفته و به دنبال آن بعد از انقلاب، رفسنجان همان دیانت انقلابی را ادامه داد و در جنگ تحمیلی درخشش خاصی به صورت ویژه از خود نشان داد.

وی با اینکه رفسنجان کانون انقلاب، دفاع از انقلاب و دیانت بوده و هست خاطرنشان کرد: سند گویای و زنده رزمندگان و جانبازان با اخلاص و انقلابی این خطه در گلزای شهدای این شهر و در خانه های معظم شهدا در یک تابلوی تمام نمای انقلابی و دینی خودش را نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به ویژگی سوم رفسنجانیها که افرادی با تمدن، اقتصادان، اهل توسعه و عمران هستند اشاره کرد و گفت: رفسنجان با این ویژگی های که اشاره کردیم در جایگاه ویژه قرار دارد.

وی به اولین مسئله ای که باعث شد انقلاب شکل گیرد اشاره کرد و گفت: دیانت قبل از انقلاب مورد تجاوز قرار گرفته بود، دینداری به وسیله دستگاه حاکمیت از بین رفته بود و این جور وانمود می شد که دین ارتباط فردی با خداست و ربطی به دنیا و کشور ندارد، سعی می کردند دین را از زندگی مردم خارج نمایند، وقتی مردم دیدند که دین مورد تهاجم قرار گرفته است نهضت علیه شاه را آغاز کردند.

خطیب نماز جمعه کرمان با اذعان بر اینکه اولین شاخص های بعد از انقلاب تقویت دینداری بود ابراز داشت: تحقیر غرور ملی و مورد تهاجم قرار گرفتن ملیت ایرانی یکی از دیگر عامل های نهضت انقلاب اسلامی بود، کشور ایران یکی از کشورهای ثروتمند آن زمان بود، رفاه عمومی تا حدودی تعطیل بود و کسی به زیر ساخت های کشور توجهی نداشت و امکانات به گستردگی امروز نبود.

حجت الاسلام علیدادی با اشاره به جایگاه کشور در دنیا خاطرنشان کرد: ایران قبل از انقلاب تحریم و جنگی نداشت به رفاه مردم توجهی نمی شد ،قریب به ۴ دهه تحریم ها علیه ایران وجود دارد اما با مدیریت شایسته و با توکل بر خداوند ایران در جایگاه بالایی قرار دارد .

خطیب نماز جمعه کرمان گفت: چهار گروه  با شاه مخالف بودند، یکی از این گروه ها سلطنت خواهان بودند که با شاهنشاهی مخالف نبودند ولی با شاه مخالف بودند به این نتیجه رسیده بودند که شاه باید عوض شود، گروهک های دیگری بودند که نگاهشان یا به غرب بود یا شرق با شاه مخالفت می کردند، اسلامی فکر نمی کردند، گروه سوم کسانی بودند ایران را فقط در جغرافیای ایران می دانستند، ملی گرا، متدین و اهل مذهب بودند با شاه مبازره می کردند ولی نگاهشان معطوف به جغرافیای داخل کشور بود.

وی افزود: گروه چهارم امام راحل و روش های اسلامی بود که مسیر خود را بر پایه اسلام الهی انتخاب کرده بودند و فعالیت می کرند، تمام هدف امام راحل این بود که کل جهان برای انقلابی بزرگی چون ظهور امام زمان(عج) آماده شود.

خطیب نماز جمعه کرمان گفت :دشمنی های بی حد، علیه نظام زیاد بود آنهایکه به خارج رفتند تمام تبلیغات علیه نظام را برعهده گرفتند آنهایکه که بقایشان در داخل کشور بود همیشه در صدد آشوب و فتنه بودند.

حجت الاسلام علیدادی عنوان داشت: حرکت و مطالبات انقلابی مردم زیاد بود دولت موقت نتوانست با انقلاب کنار بیاید و باعث شد از انقلاب فاصله بگیرند و دشمن می دانست اگر انقلاب صادر شود به ضرر آنها می شود لذا با راه اندازی جنگ هشت ساله تحمیلی، طراحی کودتا و ترورهای خیابانی وارد عمل شد ولی مردم انقلابی جانانه در برابر انقلاب ایستادند و پیروز شدند که این پیروزی در قرن اخیر بی نظیر است.

وی با اشاره به موضوع انتخابات و با بیان اینکه باید برای آبادانی شهر خدمت کرد گفت: هر کسی که در نظام صحه گذاشته می شود حق رقابت دارد ولی برای کسب آرای بیشتر حق ندارد سوء استفاده نماید.

حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه انتخابات نباید کشور را متزلزل کند یادآور شد: کشور نیاز به وحدت دارد و این وحدت و استقلال در سایه ولایت فقیه محقق می شود.

وی ادامه داد: اقتدار و پیشرفت امروز کشور مدیون خون شهدا، تلاش ها و مبارزات انقلابیون است امروز باید در سایه وحدت و دیانت در رفتار و گفتار انقلابی باشیم.

تنظیم خبر از منیژه نوروزی

عکس از میلاد اسدالهی

برچسب ها:
حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کرمان در مسجد الزهرای رفسنجان رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان