زنگ استاندارد در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی رفسنجان نواخته شد/ تصاویر

  • شناسه خبر: 167554
زنگ استاندارد در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی رفسنجان نواخته شد/ تصاویر

همزمان با هفته جهانی استاندارد آیین نواخته شدن زنگ استاندارد با حضور رئیس اداره استاندارد و جمعی از مسئولین شهرستان در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » زنگ استاندارد در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی رفسنجان نواخته شد/ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ همزمان با هفته جهانی استاندارد آیین نواخته شدن زنگ استاندارد با حضور روسای  ادارات استاندارد، آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران و دانش آموزان دردبیرستان دخترانه پروین اعتصامی رفسنجان برگزار شد.

ناهید سربازپور در این مراسم اظهار داشت: استانداردها فقط مختص آزمایشگاها و کارخانجات تولیدی نیست، بلکه در تمام ابعاد زندگی روزمره با مفهوم استاندارد سرو کار دارید.

وی بیان داشت: قدمت سازمان ملی استاندارد به ۹۴ سال می رسد و از زمانیکه نیاز به بحث تجارت احساس شد سازمان استاندارد در سال ۱۳۰۴ تشکیل شد.

سربازپور با اشاره به اینکه همه فعالیتهای روزمره ما با استاندارد ارتباط دارد تصریح کرد: امروز مردم باید با مفهوم استاندارد آشنا شوند و از آن استفاده کنند.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان افزود: وقتی گفتمان مشترک بین دو کشور برای تجارت اتفاق می افتد اداره استاندار است که بحث کنترل کیفیت محصول را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه قریب بیش۳۵ هزار عنوان استاندارد ملی ایران وجود دارد که همه صنایع را در بر می گیرد خاطرنشان کرد: در هر سیستمی که وارد می شویم نیاز داریم که فعالیت های خود را بر اساس مرجع و معیار استاندارد مقایسه کنیم.

سربازپور ابراز داشت: در طول سه سال گذشته با مدیریت خانم فیروز فر توانستیم در زمینه استاندارد از رتبه ۳۲ در دنیا به رتبه ۲۱ برسیم که این نشان دهنده تلاش جمعی دست اندرکاران اداره استاندارد است.

وی با اشاره به بحث طرح تعالی مدارس در راستای استاندارد گفت:استانداردها به شما این قابلیت را می دهند که بتوانید در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت: ابتدا نگاه شما باید به سمت شناختن استاندارها جلب شود برای شناخت استانداردها باید به مرجع و منبع مراجعه کنید.

وی افزود:اصلاح نظام اداری فراهم نمی شود جز اینکه استاندارها اجرا و دائما در حال ارتقا باشد.

سرباز پور بیان داشت: وقتی استاندارد الگو می شود نمی توانید به کالاهای غیر استاندارد روی بیاورید شما می توانید مروجین استاندارد در خانواده و اطرافیتان باشید.

وی ادامه داد: برای آگاهی از اصالت یک کالا از نظر استاندارد  می توانید کد ده رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد کالا را به کد ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک بزنید.

سربازپور بیان داشت:سال گذشته ۱۵۷ علامت استاندارد جعلی شناسایی شده است .

وی ادامه داد: تمام وسایل بازی در شهربازی و مهدکودک ها مشمول استاندارد اجباری هستند.

رئیس اداره استاندارد رفسنجان گفت:طرح تعالی مدارس یک نوع ارزیابی است که در سطوح مختلف، بر اساس اینکه از ظرفیتهای موجود چگونه استفاده شده است و به چه نتایجی رسیده است شکل گرفته است.

وی افزود: در واحدهای آموزشی یک سری دستورالعمل ها و برنامه ریزی و یک سری منابع و تجهیزات وجود دارند دانش آموزان باید بتوانند براساس وضعیت موجود حداکثر بهره وری را داشته باشند.

لازم به ذکر است دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی موفق به کسب رتبه ممتاز کشوری و گواهینامه اهتمام به کیفیت از سازمان ملی استاندارد شده است.

 

خبر از منیژه نوروزی

عکس از امین قاسمیان

 

 

برچسب ها:
رفسنجان روز جهانی استاندارد نواخته شدن زنگ استاندارد در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان