مشاور عالی رئیس دانشگاه پیام نور کشور مطرح کرد؛

۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند

  • شناسه خبر: 167400
۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند

مشاور عالی رئیس دانشگاه پیام نور کشورگفت: دانشگاه پیام نور ۵۰۰ واحد در کل کشور دارد و ۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نورکشور مشغول به تحصیل هستند، این خانواده بزرگ پیام نور است که سد کنکور را شکسته است.

خانه » رفسنجان » ۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نور کشور مشغول به تحصیل هستند

به گزارش خانه خشتی ؛علیرضا فیروز صبح امروز در آیین رونمایی از سر درب دانشگاه پیام نور واحد رفسنجان و طی نشستی در جمع مسئولین دانشگاه و شهرستان به جایگاه فرهنگ والای خیرینی که به دانشگاه توجه دارند اشاره کرد و اظهار داشت: سالها طول کشید تا نگاه خیرین از ساخت مسجد به کارهای عام المنفعه ،ساخت مدرسه و دانشگاه تغییر یافت و خیرینی که در زمینه ساخت دانشگاه فعالیت دارند والاترین نگاه را نسبت به کار خیر دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور یکی از مولودهای مبارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است عنوان داشت:تعداد جمعیت کشور ما قبل از انقلاب، نزدیک ۳۰ میلیون نفر بود و تعداد کل دانشجویان درس خوان ما در دانشگاه ها یکصد و ۵۰ هزار نفر ولی امروز با جمعیت ۸۰ میلیون نفری کشور و تعداد دانشجویان در دانشگاه ها از سه میلیون بالاتر است که این موضوع نشان از افزایش ۲۰ برابری دانشجویان دارد.

فیروز افزود: شیب افزایش دانشجوی ما نشان ازاین دارد که مراکز آموزش عالی هشت برابر وظیفه شان فعالیت داشتند و این جزو افتخارات نظام ماست که بر پایه علم و ایمان شکل گرفته است.

مشاور عالی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه ۵۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه های پیام نورکشور مشغول به تحصیل هستند در حالیکه کل دانشجویان دانشگاه های دولتی کمتر از ۴۰۰ هزار نفر است گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور ۵۰۰ واحد در کل کشور دارد و این خانواده بزرگ پیام نور است که سد کنکور را شکسته است.

وی با اشاره به اینکه درحال رفتن به سمتی هستیم که کنکور را برداریم و این مهم توسط دانشگاه پیام نور اتفاق افتاده است گفت:با توجه به گسترشی که داشتیم  باید همان حالت انعطاف‌پذیری را که توانستیم متقاضیان ورود به دانشگاه را پوشش دهیم باید با این تغییر سیستم آموزشی، بتوانیم انعطاف پذیر باشیم.

فیروز خاطرنشان کرد: در کل کشور به طور متوسط هر واحد دانشگاه پیام نور ۹۰۰ دانشجو دارد اما در واحد رفسنجان یک‌هزار و ۴۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند این دانشگاه  ۱.۵ برابر ظرفیتی که داشته دانشجو پذیرفته است و این نشان می دهد که واحد رفسنجان از متوسط کشوری بالاتراست.

 

خبر از منیژه نوروزی

برچسب ها:
آیین رونمایی از سر درب دانشگاه پیام نور واحد رفسنجان رفسنجان علیرضا فیروز مشاور علی رئیس دانشگاه پیام نور
تلگرام
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان