رئیس شورای اقامه نماز رفسنجان مطرح کرد:

مسئولان در اقامه نماز اول وقت پیشگام باشند

  • شناسه خبر: 167318
مسئولان در اقامه نماز اول وقت پیشگام باشند

رئیس شورای اقامه نماز رفسنجان گفت: مسئولان در اقامه نماز اول وقت پیشگام باشد که هم باعث ترویج نماز وهم تشویق دیگرکارمندان و مراجعین به اقامه نماز می شود.

خانه » رفسنجان » مسئولان در اقامه نماز اول وقت پیشگام باشند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی صبح امروز در جلسه شورای اقامه نماز بر اشاعه و گسترش فرهنگ نماز تاکید کرد و اظهار داشت: همه باید از ظرفیتهایی که خداوند در وجودشان گذاشته در جهت گسترش و اشاعه نماز استفاده کنند.

وی نشان دادن راهکار برای اشاعه و گسترش نماز را یکی از ضروریات دانست و با اشاره به احادیثی از امامان معصوم بیان داشت: هرکس می خواهد عزیز و در جامعه نفوذ  داشته باشد و عزت را به دست بیاورد و همچنین کسی که می خواهد نافذالکلمه باشد (شاید از لحاظ ظاهری قدرتی ندارد ولی از لحاظ معنوی به درجه رفیع رسیده است) راه رسیدن به این سه چیز عزت و سربلندی، نافذالکلمه بودن و بی نیازی و استقلال اقتصادی، پرهیز از گناه است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه امام راحل و رهبری هم از جمله افراد دارای عزت، نفوذ کلام و بی نیاز بودند و هستند  تصریح کرد: روحیه امام راحل که فرمودند “در مقابل استکبار جهانی کوتاه نخواهیم آمد” نشان دهنده این است که ایشان به درجه ای از بی نیازی رسیده بودند و این روحیه را به مردم منتقل کردند  و باعث پیروزی و موفقیت امت ما شد.

وی با اشاره به اینکه نماز جامع همه عبادات است افزود: نماز هم عبادت بدنی و هم معنوی دارد اگر در جامعه رونق داشته باشد جامعه به سربلندی می رسد.

حسینی به اهمیت نماز از منظر پیامبر گرامی اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند: خداوند به من عشق، شوق و علاقه ای به نماز داده مانند یک گرسنه ای که علاقه به غذا دارد و یا تشنه ای که دنبال آب است لذا انسان گرسنه از خوردن غذا سیر می شود ولی من هیچ وقت از نماز سیر نمی شوم.

وی بیان داشت: مسئولان در اقامه نماز اول وقت پیشگام باشد که هم مروج نماز است و باعث تشویق دیگرکارمندان و مراجعین به اقامه نماز می شود و هم اینکه نماز اول وقت خوانده است.

رئیس شورای اقامه نماز شهرستان بر ضرورت ترویج نماز در ادارات تاکید داشت و گفت: همه ادارات در جهت رفع مشکل اقامه نماز اقدام نمایند تا در امر ترویج نماز گام موثر برداشته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رئیس شورای اقامه نماز رفسنجان رفسنجان شورای اقامه نماز
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان