پیام صریح فرماندار رفسنجان به مس سرچشمه:

با سه میلیارد، مقاومتی ایجاد نمی شود

  • شناسه خبر: 167316
با سه میلیارد، مقاومتی ایجاد نمی شود

فرماندار رفسنجان گفت: انتظار از مجموعه مس این است که در قضیه ارائه تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی بیشتر و موثرتر، عمل کند.

خانه » آخرین اخبار » با سه میلیارد، مقاومتی ایجاد نمی شود

به گزارش خانه خشتی، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان رفسنجان صبح امروز به ریاست مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان و سایر اعضا در فرمانداری برگزار شد.

فرماندار رفسنجان در این جلسه با بیان اینکه تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی مس سرچشمه در شهرستان رفسنجان سه میلیارد تومان بوده است، اظهار داشت: انتظار از مجموعه مس این است که در قضیه ارائه تسهیلات بیشتر و موثرتر عمل کند و تقاضا داریم نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

وی افزود: با این میزان تسهیلات حرکت آنچنانی نمی توان داشت و ضمن تشکر از همراهی مجموعه مس، می خواهیم زمینه بیشتری برای ارائه تسهیلات ایجاد شود.

هرندی بیان داشت: می توان با رقم های کوچک کارگاه ها راه اندازی و رفع عیب شوند، مشکلات اداری و مجوزها بایستی حل و فصل شود.

وی گفت: اگر هوشمندانه برخورد کنیم و بتوان پتانسیل های بالقوه شهرستان در کنار هم قرار گیرد، اشتغال خوبی را شاهد هستیم.

فرماندار رفسنجان بیان داشت: در خصوص تسهیلات اقتصاد مقاومتی پتانسیل های روستایی و طرح های نیمه تمام بیشتر مدنظر است و حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال مولد مورد توجه است.

سه میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی مس برای شهرستان رفسنجان عدد کمی است

حسن محمدی رئیس صنعت، معدن و تجارت رفسنجان نیز عنوان کرد: واحدهای صنعتی که در خصوص قطعه سازی مس فعالیت دارند، سرمایه در گردش ندارند.

وی افزود: سه میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی مس برای شهرستان رفسنجان عدد کمی است و انتظار از مس سرچشمه باید بیش از اینها باشد.

برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه با رویکرد متفاوت در آبان ماه

علی رنجبر کارشناس ارشد ستاد اقتصاد مقاومتی مس سرچشمه در جلسه به طرح های ستاد اشاره کرد و گفت: ۴۴ طرح کلان و بومی که در سطح ملی، استانی و شهرستان مطالعه شده، تقدیم مسئولان شده است.

وی با بیان اینکه مزرعه آلوئه ورا که با حمایت مس راه اندازی شد، آماده برداشت است خاطر نشان کرد: اولین آکادمی علوم دیجیتال در جنوب کشور در زمینه کارآفرینی دیجیتال با حضور اساتید و جوانان نخبه احداث شد و دو پروژه هوش مصنوعی مس سرچشمه در این آکادمی در حال بررسی است.

رنجبر بیان داشت: مرکز عالی صنایع دستی مس با همکاری آموزش و پرورش در رفسنجان راه اندازی می شود و یک برند ملی صنایع دستی مختص مس تعریف خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری دومین نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندیهای مجتمع مس سرچشمه با رویکرد متفاوت در آبان ماه خبر داد و گفت: امسال با حمایت مس در بحث توسعه شیلات، طی دو مرحله ۷۰ هزار قطعه ماهی در شهرستان برداشت شده است.

رنجبر بیان داشت: شرکت تعاونی نگاه آسمانی متعلق به فرزندان شاهد با حمایت مس، احیا شد.

کارشناس ارشد ستاد اقتصاد مقاومتی مس سرچشمه اظهار داشت: از راه اندازی گلخانه های هیدروپونیک در هر نقطه از شهرستان که مورد تایید جهاد کشاورزی باشد، حمایت می کنیم.

۱۱.۸ درصد از اشتغال کشور در بحث صنعت ساختمان است

علی عباسی رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بیان داشت: صنعت ساختمانی می تواند در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت های مس مطرح شود.

وی افزود: ۱۱.۸ درصد از اشتغال کشور در بحث صنعت ساختمان است و هر متربع ساختمان نزدیک به ۵ و نیم نفر اشتغال زایی دارد که ۹۸ درصد این اشتغال سهم مردان است.

عباسی خاطر نشان کرد: در شهرستان رفسنجان ۴۴۰ هکتار بافت فرسوده شهری داریم و از این تعداد، ۱۵۰ هکتار با کاربری مسکونی است که می تواند صنعت ساختمان سازی شکل گیرد و پتانسیل ۳۰ هزار واحد مسکونی را دارد.

وی تصریح کرد: این ساخت و سازها ۲۲ میلیون نفر اشتغال زایی در شهرستان خواهد داشت.

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان بیان داشت: دولت در زمینه صنعت ساختمان تسهیلات مناسبی قرار داده ، برای هر واحد فرسوده ۴۰ میلیون تومان وام ۹ درصد و ۳۰ میلیون تومان وام ۱۸ درصد برای انبوه سازی اعطا می شود.

وی خاطرنشان کرد:  بدین طریق ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه بانکی با بهره ۹ درصد و ۹۰۰ میلیارد تومان با بهره ۳۰ درصد را دارد، اگر مس به عنوان توسعه گر وارد این بحث شود، می تواند اقدام موثری صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان رفسنجان فرماندار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان