افتتاح اولین دستگاه آندو سونوگرافی در رفسنجان/ عکس

  • شناسه خبر: 167313
افتتاح اولین دستگاه آندو سونوگرافی در رفسنجان/ عکس

اولین دستگاه آندوسونو گرافی در بیمارستان دولتی حضرت علی ابن ابیطالب (ع ) رفسنجان افتتاح شد.

خانه » پزشکی و سلامت » افتتاح اولین دستگاه آندو سونوگرافی در رفسنجان/ عکس

به گزارش خانه خشتی، اولین دستگاه آندوسونو گرافی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان صبح امروز با حضور مدیر کل امور مالیاتی استان و معاونت امور مالیاتی شهرستان، معاون خدمات و پشتیبانی بیمارستان افتتاح شد.
این دستگاه که از محل درآمدهای مالیاتی به استناد ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم راه اندازی شده است، از امروز توسط پزشک فوق تخصص گوارش و کبد، آماده خدمت رسانی به بیماران است.

وحید میرزایی پزشک دستگاه آندوسونو گرافی در خصوص قابلیت های این دستگاه بیان داشت: سنگهای صفراوی زیر پنج میلی متر که قابل تشخیص در سونوگرافی معمولی به خصوص در قسمت تحتانی مجرای صفراوی نیست با این دستگاه تشخیص داده می شود و حتی در MRCP (نوعی ام.آر.آی) هم گاهی قابل رویت نیست و کمک شایانی می کند.
وی افزود: این دستگاه در زمینه سرطان ها میتواند میزان درگیری لایه های عضو را معین کند، همچنین از قابلیت های دیگر آن میتوان به دقت بالا در بررسی بیماریهای پانکراس اشاره کرد .
این پزشک فوق تخصص اضافه کرد: به وسیله ی این دستگاه می توان از نقاط مختلف داخلی بدن با سوزن مخصوص تکه برداری کرد که در تشخیص بیماریها، پیشرفت شایانی در علم پزشکی پدید آورده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
بیمارستان رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان