رئیس آتش نشانی رفسنجان مطرح کرد؛

آموزش اصول اطفای حریق و امداد و نجات به بیش از ۱۲ هزار شهروند رفسنجانی

  • شناسه خبر: 167168
آموزش اصول اطفای حریق و امداد و نجات به بیش از ۱۲ هزار شهروند رفسنجانی

رئیس آتش نشانی رفسنجان گفت: ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر از شهروندان در زمینه اصول اطفای حریق و امداد و نجات آموزش های لازم را دیده اند

خانه » اجتماعی » آموزش اصول اطفای حریق و امداد و نجات به بیش از ۱۲ هزار شهروند رفسنجانی

به گزارش خانه خشتی؛ علی رمضانی در نشست خبری که به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی در فرهنگسرای رسانه رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت: به منظور فعالیت بهتر آتش نشانان، تجهیزات انفرادی و ناوگان آتش نشانی های شهرستان به روز شده است.

وی بیان داشت: از سال گذشته تاکنون سه دستگاه آتش نشانی به ناوگان آتش نشانی رفسنجان اضافه شده که از این تعداد ۲ دستگاه مربوط به اطفای حریق در ایستگاه های شماره ۴ و ۵ و یک دستگاه مختص امداد و نجات در ایستگاه شماره ۳ مستقر شده اند.

رمضانی تصریح کرد: با توجه به ترافیک شهری در مواقع حوادثی چون آتش سوزی خودرو، گیر افتادن در آسانسور و گیر کردن گردن بین نردها و … تعداد دو دستگاه موتورسیکلت به امداد و نجات و اطفای حریق تجهیز شده است تا با با فاصله زمانی کوتاهی به محل حادثه رسیده و امدادرسانی نمایند.

وی افزود: ایستگاه جدید شماره ۵ آتش نشانی که قبلا در دوراهی سرچشمه مسقر بوده با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در خیابان حجاب ساخته شد که در روز ۲۲ بهمن افتتاح شد.

رئیس آتش نشانی رفسنجان با اشاره به شعار آتش نشانی “هر شهروند یک آتش نشان است” به عملکرد آتش نشانی در حوزه آموزش پرداخت و گفت:از مهرماه سال  ۹۷ تا سال ۹۸، ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر از شهروندان در زمینه اطفای حریق و امداد و نجات آموزش های لازم را دیده اند و قریب ۱۴ مانور در بحث حریق ،زلزله و امداد و نجات با همکاری دیگر ارگان های دولتی برگزار شده است.

رمضانی تاکید داشت: با توجه به اینکه رویکرد سازمان آتش نشانی شهری امن است در بحث پیشگیری با توجه به مجوزی که شورای شهر در سال ۹۸ به سازمان داده اند کلیه مدارس سطح شهرستان بازدید ایمنی شده اند و تمام موارد ناایمن کتبا به مدیر مدرسه و آموزش و پرورش ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه دور دوم بازدید ایمنی از مدارس از هفته آینده آغاز می شود گفت: کلیه مراکز سی ان جی شهر رفسنجان بازدید ایمنی شده اند و موارد ناایمن به مدیران جایگاه های ارسال گردیده است.

وی افزود: برای ساخت ساختمان های بیشتراز دو طبقه که برای دریافت پروانه و مجوز ساخت، به شهرداری مراجعه می نمایند برای شروع به کار به سازمان های آتش نشانی جهت ایمنی ساختمان ها ارجاع داده می شوند که پس از بررسی نقشه ها و رفع نواقص مجوز صادر می شود و برای پایان کار ساختمان هم به همین ترتیب کار انجام می شود.

رئیس آتش نشانی رفسنجان با بیان اینکه اداراتی چون اداره تامین اجتماعی ،خوابگاه سایت دانشگاه علوم پزشکی مورد بازدید ایمنی قرار گرفته اند گفت:کارخانجات تولید کاشی فخار، برلیان ،تولید سرامیک و… و همچنین مراکز تجاری و پاساژهای شهر هم مورد بازدید ایمنی قرار گرفته اند.

وی  برگزاری نمایشگاه تجهیزات آتش نشانی به مناسبت روز جهانی کودک در پارک جوان ،نصب دوربین فیلم برداری به صورت آزمایشی بر روی خودروهای امنیتی سازمان جهت عملکرد بهتر ،برگزاری سه دوره آموزش تخصصی برای آتش نشانان از فعالیتهای یک ساله این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد:دستگاه های شارژ سیلندرهای تنفسی با هزینه ای بالغ بر ۶۰ میلیون تومان برای سازمان خریداری شده است و کل حوادث آتش سوزی که شامل آتش سوزی منزل ،تجاری و کشاورزی و درخت و…۳۲۸ مورد و تعداد مجروحین در آتش سوزی ۴ نفر که سه نفر مرد و یک نفر زن و تعداد فوتی یک مورد زن بوده است.

وی افزود: کل حوادث امداد و نجات که شامل  گیر افتادن در آسانسور،سقوط در چاه ، تصادف و… ۳۶۴ مورد و تعداد مجروحین آن ۳۴ نفر که ۲۸ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند و تعداد فوتی آن ۱۰ نفر که ۸ نفر مرد و دو نفر زن بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان