وقتی رئیس شورای شهر رفسنجان صورت مساله “حذف نام شهید” را پاک می کند

  • شناسه خبر: 167132
وقتی رئیس شورای شهر رفسنجان صورت مساله “حذف نام شهید” را پاک می کند

هفته گذشته مطلب صدقی تحت عنوان حذف نام شهید از تابلو میدان سرداران شهید امینی رفسنجان در پایگاه خبری خانه خشتی منتشر شد که با واکنش هایی گسترده ای همراه بود.

خانه » آخرین اخبار » وقتی رئیس شورای شهر رفسنجان صورت مساله “حذف نام شهید” را پاک می کند

به گزارش خانه خشتی، هفته گذشته مطلب صدقی تحت عنوان حذف نام شهید از تابلو میدان سرداران شهید امینی رفسنجان در پایگاه خبری خانه خشتی منتشر شد که با واکنش هایی گسترده ای در فضای مجازی و حقیقی همراه بود تا آنجا که امام جمعه رفسنجان نیز از تریبون نماز جمعه خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به این موضوع شد.
در پی این واکنش ها تابلوی میدان سرداران شهید امینی توسط عوامل شهرداری تعویض و به نام و تصویر شهدای بزرگوار امینی، مزین گردید؛ این اقدام در حالی صورت گرفت که شهردار رفسنجان نیز در گفت و گویی علت حذف عنوان شهید از این میدان را سهوی دانسته و گفته “فکر میکردم این تابلو متعلق به دوره قبل است، در جریان نبودم که این تابلو جدیدا تغییر کرده است”.
و اما حجت الاسلامی هاشمیان رئیس شورای شهر رفسنجان روز گذشته در جمع رووسای ادارات شهرستان، این خبر را که مستند منتشر شده است، کذب محض دانست و با پاک کردن صورت مساله ی چرایی حذف عنوان شهید و فرار از پاسخگویی به افکار عمومی، این اقدام را بازی سیاسی خواند.
هاشمیان که پیش تر نیز حاضر به برگزاری یک مصاحبه ی خبری با پایگاه خبری خانه خشتی نشده و عنوان نمود که چون سال انتخابات است مصاحبه نمی کنم این بار نیز به بهانه ی اینکه سال انتخابات است رسانه ای را متهم به بهره برداری سیاسی از موضوع شهدا می کند.

این جبهه گیری سیاسی گونه رئیس شورای شهر در حالی است که محمد رضا عظیمی زاده شهردار رفسنجان که با توجه به سابقه انقلابی وی، همین انتظار می رفت، در گفتگویی به شهروندان اطمینان می دهد که اصلا عمدی در کار نبوده است و اگر مواردی اتفاق افتاده اصلاح می شود.

عظیمی زاده می گوید: مطرح کردن موضوع بسیار خوب است و جلوی نگرش غلط را در خصوص شهدا باید بگیریم اما نباید کسی را متهم کرد و اینکه در عملیات نامگذاری معابر هم ممکن است اشتباهاتی وجود داشته باشد‌، اینکه تذکر باشد و درست نیست در شهری مانند رفسنجان چنین تنشهایی وجود داشته باشد.

حال آنکه پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی فارغ از هر جناح بندی سیاسی خود را مدافع خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند و هرجا که ببنید چه در سطح شهرستان، استان و حتی ملی حضورش ضرورت دارد وارد می شود، طرح موضوع می کند و تا پایان حصول نتیجه می ایستد و از هیچ حزب و گروهی نیز واهمه نخواهد داشت، این عهد هشت ساله ی خانه خشتی است و انشالله تداوم داشته باشد.

بله ما از خانواده های معظم شهدا که در این ایام با بی تدبیری عده ای داغ دلشان تازه شده، عذرخواهی می کنیم و می گوییم شما پدران و مادران شهدا، فرزندان خود را برای دفاع از این مرز و بوم راهی میدان جنگ کردید، آنان که بی ادعا رفتند و جنگیدند و امروز به برکت خون آن عزیزان افرادی بر صندلی مدیریت نشستند که انشالله هرگز از خودگذشتگی فرزندان شما را فراموش نخواهند کرد.

پایگاه خبری خانه خشتی، همچنان که پیش از این بوده باز هم آمادگی خود را برای تعامل با مسئولان شهرستان اعلام میدارد، کمااینکه تاکنون با شهرداری رفسنجان بیشترین تعامل را داشته و خواهد داشت و حتی اگر شورای شهر نیز خبرنگاران را محرم خود میدانست، این همکاری می توانست شکل گیرد.

سخن پایان اینکه اگر واژه “شهیدزدایی” به مذاق آقایان خوش نمی آید از این پس اعلام میداریم که مطالبه ی پاسخگویی مسئولین در زمینه چرایی “حذف عنوان شهید” از برخی تابلوهای این شهر به قوت خود باقی است و خانواده های معظم شهدا ضمن قدردانی از مطرح شدن این موضوع، خواستار رسیدگی به آن هستند.

به گفته ی شهردار محترم قطعا در خصوص حذف عناوین شهدا از برخی تابلوها اینگونه نبوده که از قبل برنامه ریزی و بصورت هماهنگ بوده باشد و بطور یقین همینگونه است، اما وجود تابلوهایی بدون عنوان شهید در این شهر از جمله خیابان شهید مفتح که هم اکنون در حال تغییر است و نام شهید کاملا از تابلو حذف شده نمونه ی بارزی از یک سهل انگاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتظار می رود رئیس شورا و دیگر مسئولین شهر رفسنجان به جای جبهه گرفتن در مقابل رسانه ای که من باب تذکر موضوع حذف نام شهدا در این شهر را مطرح نموده و  به جای فرافکنی در این موضوع، با معرفی فرد خاطی که عمدا یا سهوا مرتکب این اقدام شده، از خانواده های معظم شهدا که قلوبشان جریحه دار شده و مردم شهید پرور رفسنجان، عذرخواهی نمایند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
حذف نام شهدا خبر صدق شورای شهر رفسنجان میدان سرداران امینی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان