در محرم و صفر امسال؛

فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 166919
فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی در رفسنجان

مسئول شورای هیئت های مذهبی رفسنجان گفت: ۲۰۰ هیئت مذهبی در ایام محرم و صفر امسال در رفسنجان فعالیت می کنند.

خانه » فرهنگی مذهبی » فعالیت ۲۰۰ هیئت مذهبی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، مهدی آخوندی مسئول شورای هیئت های مذهبی رفسنجان در دورهمی هیئت های مذهبی رفسنجان با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۲۰۰ هیئت در شهرستان فعالیت دارند اظهار داشت: اعضای شورای هیئت های مذهبی شهرستان یک گروه هفت نفره است که در رفسنجان فعالیت دارند.

وی بیان داشت: متاسفانه هیئت های عزاداری به روش سنتی و عزاداری خود را معطوف به دهه اول ماه محرم می دانند در حالیکه باید برنامه ریزی شود تا در دهه دوم و سوم این ماه هم عزاداری ها ادامه داشته باشد.

آخوندی افزود: کلاس های آموزشی برای آموزش به مسئولین هیئت ها از هفته آینده برگزار می شود.

مسئول شورای هیئت های مذهبی رفسنجان با اذعان بر اینکه با همکاری نیروی انتظامی و معاونت خدمات شهری شهرداری مشکلات مربوط به ایستگاه های صلواتی و موکب ها تا حدودی بر طرف شده است گفت: تمام موکب های شناسنامه دار شده اند و مشکل تمامی ایستگاه های صلواتی و موکب ها در سطح شهر که سد معبر می کردند، رفع شد و بهداشت موکب ها با گذاشتن سطل زباله رعایت می شود.

آخوندی افزود: تمامی کارهای مذهبی از جمله ایجاد موکب و برگزاری عزاداری های ماه محرم و … باید با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی انجام شود، برخی نهادها مجوزهایی صادر می کنند که مربوط به آنها نمی شود، از مسئولین خواهشمندیم کارهای مربوط به عزاداری ماه محرم و ایجاد موکب را به سازمان تبلیغات اسلامی ارجاع دهند.

وی عدم ارتباط مسئولین شهرستان با هیئت های مذهبی را از  مشکلات آنها عنوان کرد و گفت: عدم ارتباط هیئت های مذهبی با یکدیگر و معطوف بودن عزاداریهای برخی هیئت ها به ۵ شب دهه اول ماه محرم و نبود مکانی برای عزاداری هیئت های مذهبی از دیگر مشکلات است.

در این دورهمی مسئولین هیئت های مذهبی شهرستان به بیان مشکلات خود پرداختند.

یکی از مسئولین هیئت های مذهبی شهرستان در این نشست خواستار همکاری بیشتر شورای شهر و شهرداری و توزیع عادلانه بنر و یا بیلبورد تبلیغاتی میان هیئت های مذهبی شدند.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان