همایش ملی بررسی اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 166881
همایش ملی بررسی اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی در رفسنجان برگزار می شود

همایش ملی بررسی آراء و اندیشه های تفسیری حضرت آیت الله جوادی آملیT 14 آذرماه امسال با حضور شخصیت‌های برجسته حوزوی کشوردر رفسنجان برگزار می شود.

خانه » فرهنگی مذهبی » همایش ملی بررسی اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی؛ نشست خبری مدیر حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام نجفی استاد حوزه‌های علمیه رفسنجان و اصحاب رسانه شهرستان با موضوع برگزاری همایش ملی بررسی آراء و اندیشه های تفسیری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به میزبانی رفسنجان و رونمایی از سایت مؤسسه آموزش عالی حوزوی و مدرسه علمیه حضرت زینب (س)رفسنجان در محل ساختمان حوزه علمیه حضرت زینب(س)شهرستان برگزار شد.

ابوالفضل خراسانی معاون فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی و بنیاد بین‌المللی علوم اسلامی در این نشست با اشاره به اهمیت پیام رسانی در اشاعه فرهنگ عاشورایی و تبیین و ترویج اندیشه های اهل بیت (ع)اظهار داشت: دشمن احساس کرد با شهادت امام حسین (ع) پرونده مکتب علوی و امامت برای همیشه بسته می شود و اگر پیام رسانی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) نبود این اتفاق می افتاد که این نقش پیام رسانی را می رساند.

وی بیان داشت: ارتباط سطوح مختلف با مخاطبان با آثار و اندیشه های آیت الله جوادی آملی که اندیشه ای تمدن ساز دارد، رسالت اصلی ماست.

خراسانی تصریح کرد: ایشان پرچمدار تفسیر علوم عقلی و حکمی، فلسفه و عرفان و میراث دار گذشتگان هستند.

وی از برگزاری اولین همایش ملی اندیشه های تفسیری حضرت آیت الله جوادی آملی در ۱۴ آذرماه امسال در رفسنجان خبر داد و گفت: این همایش به مناسبت سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع) و با حضور شخصیت های برجسته حوزوی کشور در محل تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار می شود و هدف اصلی آن معرفی شخصیت و آثار ایشان است.

خراسانی با اشاره به خصوصیات اخلاقی آیت الله جوادی آملی افزود: روش اخلاقی ایشان الگوست و نکته ای خلاف ادب و اخلاق از ایشان دیده نشده، وی  در علوم، صاحب فکر و به مانند نخ تسبیح است و همه علوم را به هم مرتبط می کند.

وی خاطرنشان کرد: یک هزار پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حوزه علمیه، بر روی اندیشه های آیت الله جوادی آملی کار شده است.

این مسئول فرهنگی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ جلد کتاب از آیت‌الله جوادی‌آملی به چاپ رسیده است تاکید داشت: تفسیر تسنیم ۸۵ جلدی آیت الله جوادی آملی به عنوان برگزیده در جهان اسلام است که تا جلد ۴۵ چاپ شده است و همچنین در بحث عترت هم مهمترین اثر ایشان، شرح زیارت جامعه کبیره (۱۵جلد) است.

سکینه آفرند مدیر موسسه آموزش عالی حضرت زینب (س) نیز در این نشست با بیان اینکه رسالت حوزه علمیه نشر معارف اهل بیت (ع) است بیان کرد: آثار منحصر به فرد آیت الله آملی و نقش بی بدیل ایشان در ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی، بر کسی پوشیده نیست و می توان از اندیشه و ظرفیت ایشان در  ترویج مبانی اهل بیت (ع) استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ایشان با نهایت دقت و عمق علمی، پاسخ دینی و بشری جامعه ما را می دهند و با اذعان بر اینکه  هدف از برگزاری همایش معرفی و انس  جامعه علمی با آثار ایشان است گفت: ایشان در علوم مختلف صاحب نظر و دارای منظومه علمی هستند که با تمام علوم سازگار است و تعارضی در این اندیشه نیست.

آفرند افزود: محورهای همایش نظام تفسیری و علوم قرآنی، ایمانی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی، جهاد و صلح و محور ویژه این همایش زن و نظام خانواده است.

فاطمه نخعی مدیر حوزه علمیه حضرت زینب (س) نیز در این نشست خبری با بیان اینکه اولین پیش نشست این همایش در رفسنجان ۲۷ مهرماه ۹۷ برگزار شده بیان داشت: دومین پیش نشست در سوم خردادماه در شهرستان بم با حضور دکتر مصطفی پور از شاگردان آیت الله جوادی آملی و همچنین در تهران هم سه پیش نشست در سه مدرسه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتر و در سطح سه و چهار برگزار گردید.

وی افزود: برگزاری نشست های ستان زنجان در ۱۷ تیرماه، استان یزد در ۱۳ مرداد و دو نشست در قم از دیگر پیش نشست های همایش آیت الله جواد آملی بوده است که برگزار شد.

نخعی با اشاره به اینکه دانشگاه هایی از جمله دانشگاه ولی عصر (عج) در این همایش همکاری دارند گفت: با همکاری بنیاد بین المللی علوم و حیانی اسراء ۴ نفر از شاگردان آیت الله جواد آملی، مشاوره و راهنمایی مقالات را برعهده دارند و مقرر گردید مقالات انتخاب شده که ارزش علمی داشته باشند پس از سیر مراحل گزینش در مجلات علمی و پژوهشی موسسه اسراء به چاب برسند.

وی افزود: زمان ارسال مقالات تا ۳۰ شهریورماه بوده که با توجه به تقاضای زیاد مراجعین از رفسنجان و شهرهای دیگر ارسال مقالات تا ۱۵ مهرماه تمدید شده است؛ در این راستا متقاضیان می توانند مقالات خود را از طریق سایت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سامانه فراخوان های پژوهشی به آدرس www.whc.ir ارسال نمایند.

نخعی تاکید داشت: مقالات با رویکرد علمی و پژوهشی و همایش به صورت همایش علمی است؛ در حاشیه همایش نمایشگاهی در راستای تجلیل و معرفی بزرگان علمی، اخلاقی و حوزوی شهرستان که در قید حیات نیستند و همچنین نمایشگاهی از آثار حضرت آیت آلله جوادی آملی برگزار خواهد شد.

گفتنی است دبیر کمیته علمی همایش ملی بررسی اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی حجت الاسلام امان الله علیمرادی عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیر اجرایی مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان است.

خبر از منیژه نوروزی  

انتهای پیام/

برچسب ها:
همایش ملی بررسی اندیشه های تفسیری آیت الله جوادی آملی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان