رسالت دانشگاه همان رسالت ملت ایران است/ ملت ایران خود را مخاطب رسالت جهانی سیدالشهدا(ع) قرار داد

  • شناسه خبر: 166831
رسالت دانشگاه همان رسالت ملت ایران است/ ملت ایران خود را مخاطب رسالت جهانی سیدالشهدا(ع) قرار داد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان گفت: رسالت دانشگاه همان رسالت ملت ایران است، ملت یک رسالت الهی بر عهده خود می بیند، رسالتی که از حضرت سید الشهدا اخذ کرده است.

خانه » فرهنگی مذهبی » رسالت دانشگاه همان رسالت ملت ایران است/ ملت ایران خود را مخاطب رسالت جهانی سیدالشهدا(ع) قرار داد

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام امان الله علیمرادی صبح امروز در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان برگزار شد با عرض تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: این ایام یادآور قیام جان بخش سید الشهدا(ع) است، قیامی که مرزهای جغرافیایی نمی تواند ان را محدود کند و بشریت را به سمت آرمان های انسانی جهت می دهد.

وی در ادامه هدف از برگزاری این نشست خبری را بیان رسالت دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و افزود: رسالت دانشگاه همان رسالت ملت ایران است، ملت یک رسالت الهی بر عهده خود می بیند، رسالتی که از حضرت سید الشهدا اخذ کرده و همان رسیدن به تمدن نوین اسلامی و توحیدی است و ارکان آن یک زندگی شرافتمندانه با حکمت و خردمندی با روابط عادلانه است.

علیمرادی بیان داشت: این رسالت جهانی حضرت سیدالشهدا(ع) است و ملت ایران خود را مخاطب این اعلام قرار داده است و امام(ره) بر همین اساس انقلاب اسلامی را آغاز کرد و در پرتو الهام از قیام سیدالشهدا(ع)، نظام اسلامی شکل گرفت و اکنون ۴۰ سال از عمر آن میگذرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان خاطر نشان کرد: رسالت دانشگاه این است که علم را در خدمت بشریت قرار دهد و از همه ی ظرفیت های طبیعی و خدادادی به بهترین وجه استفاده کند و به کمک علم و فناوری، سطح زندگی مادی را اعتلا بخشد.

وی ادامه داد: ماموریت دانشگاه این است که انسان هایی را در مجموعه دانشگاهی بپروراند تا بتوانند راه عزت و سعادت را طی کنند و این ملت را به سمت سعادت جهت دهد.

علیمرادی به تمایز دانشگاه آزاد اسلامی با سایر دانشگاهها اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه آزاد کار خود را محدود به تحصیلات عالی نساخته و تحصیلات ایتدایی و پیش ابتدایی را نیز آغاز نموده و بر همین اساس مدارس سما در سطح کشور مطرح شد و دانشگاه آزاد رفسنجان نیز مدت دو سال در این زمینه ورود کرده است.

وی گفت: مدرسه سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از برترین و ممتازترین مدارس سما در سطح استان است که بیش از ۳۵۰ دانش اموز در پایه های پیش دبستانی تا پایه ی ششم، در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

علیمرادی تصریح کرد: رسانه ها نقش کلیدی دارند تا پیام های حیات بخش را اخذ نمایند و به جامعه برسانند.

رئیس دانشگاه آزاد رفسنجان در خصوص برگزاری مراسم یادواره شهدای گمنام دانشگاه نیز بیان داشت: اعتقاد داریم که شهدا به لحاظ ارزش والای انسانی و روحیه ی از خودگذشتگی و فداکاری که داشتند، پیش روی جامعه هستند و این رسالت را بر عهده ی خود می دانیم که ارزش های جهاد و شهادت را سر دست بگیریم.

وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا در دانشگاه همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام علیمرادی در خصوص حضور مستمرشان در دانشگاه در سمت ریاست دانشگاه نیز بیان داشت: اگر تمام وقت در دانشگاه حضور نداشتم اما به اقتضای زمان حضور داشتم و به گونه ای عمل کردم که کاری بر زمین نماند، بر اساس رسالت دینی و علمی این مسئولیت را پذیرفتم و اینکه منشا خیر باشم و با این نگاه این مسئولیت را پذیرفتم.

وی تصریح کرد: با اصرار مسئولین این سمت را پذیرفتم، در مدت دو سال خدمت، فارغ از هر گونه مرزبندی سیاسی و با نگاه پیشرفت و علمی عمل کردم و در حال حاضر سماجت دارم که فرد دیگری را به عنوان رئیس دانشگاه منصوب کنند.

علیمرادی همچنین در خصوص املاک متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان نیز بیان داشت: کلیه املاک دانشگاه آزاد دارای یک سند است و ان هم متعلق به سازمان مرکزی  است، دانشگاه آزاد یک دانشگاه واحد است و هر ملک یک صاحب سند دارد، کلیه املاک دانشگاه رفسنجان در اختیار دانشگاه است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان