بزرگترین طرح جاده ای استان کرمان آماده افتتاح است

  • شناسه خبر: 166066
بزرگترین طرح جاده ای استان کرمان آماده افتتاح است

نماینده مردم رفسنجان گفت: جاده نوق به بافق یزد نیز که مسیر بندر عباس تا بافق را ۱۵۰ کیلومتر کاهش می دهد، به عنوان بزرگترین طرح جاده ای استان کرمان آماده افتتاح است.

خانه » آخرین اخبار » بزرگترین طرح جاده ای استان کرمان آماده افتتاح است

به گزارش خانه خشتی، احمد انارکی محمدی در جمع خبرنگاران رفسنجان اظهار داشت: قیمت ارز در حال سقوط است و روند کاهشی یافته است، دوره گذر سخت گذشت، مبادلات با کشورهای منطقه آغاز شده امیدواریم نتیجه بخش باشد.

وی در ادامه به اخذ مجوز دانشگاه فرهنگیان برای شهرستان رفسنجان اشاره کرد و اظهار داشت: با رایزنی در این خصوص موافقت وزیر علوم و تحقیقات کسب شد، محلی با همکاری آموزش و پرورش و سایر بخش انتخاب و برای احداث دانشگاه درنظر گرفته شد و امسال اولین دوره دانشجو پذیرش در این دانشگاهست و از مهرماه مشغول به تحصیل خواهند شد.

انارکی محمدی در خصوص راههای مواصلاتی شهر با بیان اینکه یک هزار و ۵۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و خاکی در سطح شهرستان وجود دارد تصریح کرد: محور کشکوئیه به نوق در حال انجام است و در صورت تکمیل شدن، طول این مسیر از ۹۰ به ۲۴ کیلومتر تقلیل پیدا می کند.

وی افزود: جاده نوق به رفسنجان که یکی از پرخطرترین جاده های استان محسوب می شود در ردیف اعتبارات دولتی قرار گرفت و در حال انجام است؛ جاده نوق به بافق یزد نیز که مسیر بندر عباس تا بافق را ۱۵۰ کیلومتر کاهش می دهد، به عنوان بزرگترین طرح جاده ای استان کرمان آماده افتتاح است.

انارکی محمدی گفت: در بحث درمان ردیف بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی برای شهرستان رفسنجان گرفته شد و همزمان یک ردیف برای پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی نیز اخذ گردید.

وی خاطر نشان کرد: پلی کلینیک تامین اجتماعی به عنوان تنها مجوز پلی کلینیک در کشور نیز برای شهرستان رفسنجان صادر شد و عملیات گودبرداری ان در حال انجام است؛ اقدامات مجوز بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی انجام شده و مجوز ارضی ان در حال انجام است و وارد بخش عمرانی شده است.

۳۵ درصد آب شرب شهرستان در اثر کهنه بودن شبکه ، پرت می شود

نماینده مردم رفسنجان خاطر نشان کرد: ۳۵ درصد آب شرب شهرستان در اثر کهنه بودن شبکه ، پرت می شود که در این خصوص اعتبار خوبی گرفته شده است، مخزن نگهداری آب در شهر رفسنجان نیز به عنوان بزرگترین مخزن در استان با ظرفیت ۱۵۰ هزار مترمکعب آب در حال ساخت است و بهمن ماه آماده افتتاح و آبگیری آن آغاز می شود.

وی افزود: در زمینه برق نیز سال گذشته سه میلیارد تومان برای رفع مشکل افت ولتاژ شهرستان اعتبار گذاشته شد.

انارکی محمدی تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز با توجه به خسارت کاهش محصول پسته شهرستان، امهال وام ها صورت گرفت ، ۹۰ درصد وام ها مربوط به بانک کشاورزی است که بطور صدر در صد امهال شده و ده درصد بقیه بانکها نیز برخی انجام شده و برخی در حال پیگری است.

وی خاطر نشان کرد: ۸۵۰ پرونده در شهرستان رفسنجان برای اعتبار اصلاح باغات تشکیل شد و مبلغی تخصیص یافت ، در خصوص پرونده های باقی مانده به وزیر جهاد کشاورزی تذکر داده شد که ۵۰ میلیارد تومان مجددا گذاشته شد.

انارکی بیان داشت: قیمت پسته و بازار خرید و فروش این محصول این روزها داغ است بیشترین تبعات ارزشی بر روی محصول پسته است چرا که ۹۵ پسته تولید شده صادراتی است، مشکل امروز پسته عرضه ان در بازارهای جهانی است.

وی تصریح کرد: ۷۳ هزار کارگر تبعه در رفسنجان مشغول بکار هستند ، ۷ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تبعه در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل می شوند، به این موضوع باید توجه ویژه شود.

آزمون استخدامی صنایع مس در مهرماه برگزار می شود

نماینده مردم رفسنجان گفت: بیمه درمان کارکنان صنایع مس ایران که در طریق خود شرکت پرداخت شود از ابتدای سال پیگیری و موافقت نهایی وزیر کسب شد و از ابتدای مهرماه اجرایی می شود.

وی خاطر نشان کرد:  آزمون استخدامی صنایع مس در مهرماه برگزار می شود و از طریق استانداری مراحل و مدارک آزمون اعلام می شود.

انارکی محمدی در خصوص ایجاد سازمان امر به معروف و نهی از منکر نیز بیان داشت: کارهای موازی کاری موجب می شود تا این اقدام نتیجه مناسب را نداشته باشد، امر به معروف و نهی از منکر جایگاه بالایی است تاکنون توسط بخش های مختلف مردمی و خودجوش دنبال شده اما مسئولیت سامانی کمتر داشته است.

نماینده مردم رفسنجان در خصوص وضعیت واگذاری زمین ها مجتمع کشت و صنعت رفسنجان گفت: مراحل صدور سند زمین هایی که به مردم واگذار شده، در حال انجام است .

انارکی محمدی در پاسخ به این سوال که احداث سرباره مس در مجتمع کشت و صنعت و اعتراض مردم شهرک هزار واحدی به آلایندگی این شرکت بیان داشت: در این خصوص به دفتر بنده شکایتی نداشتیم.

وی در ادامه اظهار داشت: از ۴۶ میلیارد دلار کالای ورودی به کشور ۱۲ میلیارد دلار قاچاق بوده است مسئله قاچاق فرادستگاهی و فراسازمانی شده است و هر سه قوه را درگیر کرده است، قاچاق اشتغال را از بین می برد و به تولید کالاهای داخلی آسیب می زند اما امروز که قیمت ارز افزایش یافته دیگر قاچاق ورودی نداریم و کالاهای تولید داخل مزیت صادراتی پیدا کرده است.

نماینده مردم رفسنجان درباره مسئولیت های اجتماعی مس سرچشمه نیز بیان داشت: هیچگاه از مس راضی نمی شویم ، از مسئولیت هایی اجتماعی مس تقدیر می کنیم اما انتظار بیشتری داریم، صنایع پایین دستی مس سالهای سال در شهرستان شکل نگرفته است و امسال محقق شد، مردم  رفسنجان و انار می توانند در این زمینه بیشتر به مس کمک کنند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان نماینده مردم رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان