باقری در گفت‌وگو با اخبار 21:

گام‌های طرفین باید همزمان و هم‌وزن باشد/ملاقات خوبی با معاونین وزارت خارجه روسیه و چین داشتیم

  • شناسه خبر: 16596
گام‌های طرفین باید همزمان و هم‌وزن باشد/ملاقات خوبی با معاونین وزارت خارجه روسیه و چین داشتیم

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با اخبار ساعت ۲۱ گفت گام‌های اعتمادساز طرفین باید «همزمان، هم‌وزن و هم‌جنس» باشد. به گزارش”خانه خشتی”به نقل ازفارس، «علی باقری» معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امشب در گفت‌وگو با خبر ساعت ۲۱، از ارائه پیشنهاد جامع ایران بر مبنای بسته مسکو خبر داد و […]

خانه » آخرین اخبار » گام‌های طرفین باید همزمان و هم‌وزن باشد/ملاقات خوبی با معاونین وزارت خارجه روسیه و چین داشتیم

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگو با اخبار ساعت ۲۱ گفت گام‌های اعتمادساز طرفین باید «همزمان، هم‌وزن و هم‌جنس» باشد.

به گزارش”خانه خشتی”به نقل ازفارس، «علی باقری» معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران امشب در گفت‌وگو با خبر ساعت ۲۱، از ارائه پیشنهاد جامع ایران بر مبنای بسته مسکو خبر داد و گفت که این طرح «گام‌های ابتدایی» برای اجرای بسته پیشنهاد شده در مسکو را تبیین می‌کند.

باقری با اشاره به گفت‌وگوهای امروز (جمعه) بین جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ در آلماتی قزاقستان، گفت: در این دور جمهوری اسلامی ایران پیشنهادهای مشخص و راهگشایی را برای پیشبرد روند گفت‌وگوها ارائه کرد.

وی افزود: چند ماه گذشته ایران طرح جامعی را به نام طرح مسکو ارائه کرد. این طرح ابعاد مختلف روند گفت‌وگوها را در بر می گرفت و مبنا و چارچوب‌هایی را که لازم است گفت‌وگوها بر اساس آن استوار شود در دل آن دیده شده بود.

معاون جلیلی خاطرنشان کرد: برای شکل گیری گفت‌وگوهای جامع بین ایران و شش کشور برنامه عملیاتی ارائه شد که دربرگیرنده پیشنهادهای مشخص و راهگشایی برای حرکت گفت‌وگوها به سمت جلو بود. بر اساس آنچه که برخی نام گذاشته‌اند گام‌هایی اعتمادساز باید توسط دو طرف برداشته شود که این گام‌ها دور جدیدی از همکاری‌ها بین طرفین را شکل می‌دهد.

باقری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در این برنامه عملیاتی پیشنهادهای خود را به گونه‌ای تنظیم کرد که گام‌های متقابل به صورت هم جنس، متقابل و هم وزن برداشته شوند.

ایران تاکید کرد که این گام‌های اعتمادساز به عنوان بخشی از راه‌حل جامع موضوع دیده و نگریسته شود تا ما را به هدف نزدیک کند. این گام‌ها بخشی جدا و در کنار راه‌حل جامع نیست و نباید اینگونه تلقی شود.

وی گفت: در جلسه صبح آقای جلیلی به صورت مشروح ابعاد این طرح عملیاتی را توضیح داد و در جلسه عصر نیز نمایندگان شش کشور سوالات و ابهامات خود را مطرح کردند که جلیلی به تفصیل به همه ابهام‌ها پاسخ داد و فرصتی شد که ابعاد و زوایای بیشتری از پیشنهادهای ایران برای همه توضیح داده و بیشتر تبیین شود.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین اظهار داشت: در حاشیه این اجلاس دیدارهایی بین اعضای هیئت ایرانی و برخی از نمایندگان شش کشور برگزار شد. عصر امروز ملاقات خوبی با معان وزیر خارجه چین داشتیم. امشب نیز ملاقات پرمحتوایی با معاون وزیر خارجه روسیه داشتیم و احتمالا این دیدارهای دوجانبه ادامه پیدا کند و انتظار داریم که فردا دور دیگری از گفت‌وگوها برگزار شود تا دیدگاه‌های تکمیلی طرف مقابل را درباره پیشنهادهای مشخص جمهوری اسلامی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم طرف مقابل نسبت به این پیشنهادها برخوردی سازنده داشته باشد تا به نتایج ملموس دست یابیم.

برچسب ها:
آلماتی2 گام‌های طرفین باید همزمان و هم‌وزن باشد/ملاقات خوبی با معاونین وزارت خارجه روسیه و چین داشتیم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان