همایش هیئت های مذهبی استان کرمان به میزبانی رفسنجان برگزار شد/ عکس

  • شناسه خبر: 165835
همایش هیئت های مذهبی استان کرمان به میزبانی رفسنجان برگزار شد/ عکس

در آستانه ی ماه محرم، همایش هیئت های مذهبی استان کرمان به میزبانی شهرستان رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » همایش هیئت های مذهبی استان کرمان به میزبانی رفسنجان برگزار شد/ عکس

به گزارش خانه خشتی؛ همایش هیئت های مذهبی استان کرمان عصر امروز به میزبانی شهرستان رفسنجان با حضور میهمانان استانی و شهرستان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در این مراسم اظهار داشت: شیوه های مطلوب عزاداری در ماه محرم باید بر گرفته از ارزشهای ائمه اطهار (ع) باشند.

وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی چراغ هدایت و کشتی نجات ما مسلمانان هستند بیان داشت: گریه کردن و اشک ریختن بر مصیبت های اهل بیت امام حسین(ع) یکی از شیوه های عزاداری است، این گریه و ماتم در ماه محرم باید جنبه حماسی داشته باشد، همین اشک ها یک الگو برای مبارزه انقلابیون با طاغوت بود.

حسینی افزود: تشکیل مجالس عزاداری، برپایی خیمه ها و نوحه سرایی با اشعار سوزناک از شیوه های مطلوب عزاداری در ماه محرم و در نمایش عظمت این ماه موثر است.

امام جمعه موقت رفسنجان خاطر نشان کرد: سینه زدن و عزاداری به سبک سنتی مطلوب است اما قمه زنی ممنوع است چرا که سوژه به دست مخالفان اسلام می دهد تا تشیع را مظهر خشونت جلوه دهند.

هیئت های مذهبی ظرفیت بزرگی برای اسلام و انقلاب هستند

کامیاب رئیس هیئت های مذهبی استان با بیان اینکه امسال بیست و نهمین سال همایش هیئت های مذهبی استان برگزار می شود اظهار داشت: هیئت های مذهبی ظرفیت بزرگی برای اسلام و انقلاب هستند، تجمع بزرگ هیئت های مذهبی در عاشورای سال ۵۷  در مسجد امام(ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد و شهید توکلی به عنوان اولین شهید روحانی در این روز تقدیم اسلام شد.

وی با اشاره به جایگاه مهم هیئت های مذهبی افزود: عزاداری ها باید برای رضای خدا باشد نه نمایش و تبلیغ، از ظرفیت جوانان در هیئت های مذهبی استفاده و با اعضای هیئت ها همکاری شود.

رئیس هیئت های مذهبی استان گفت: هیئت های عزاداری می توانند با همکاری نیروی انتظامی در جهت رفع مشکلات، دلجویی از زندانیان غیر عمد و آزاد سازی آنها نقش داشته باشند.

مجالس عزاداری ماه محرم در راستای بصیرت افزایی جوانان باشد

سرتیپ دوم عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه هیئت های مذهبی و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص، بیان داشت: مجلس عزاداری امام حسین (ع) باید با منطق همراه با عاطفه باشد.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه دشمن با تمام ابزارهای خود بر علیه اسلام و قرآن آماده است این مجالس باید کلاس درس بصیرت افزایی باشد تا بصیرت جوانان افزایش یابد.

فرمانده نیروی انتظامی استان به قرآن محور بودن در محافل عزاداری که از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری است، اشاره داشت و افزود: مجالس امام حسین (ع) باید سیاسی باشد نه سیاست زدا، فلسفه وجودی این مجالس این است که عزداری برای امام حسین (ع) یک سال ما را بیمه می کند.

وی به حضور پلیس برای ایجاد امینت در ماه محرم اشاره کرد و گفت: پلیس در ماه محرم حضور امنیتی دارد ولی روسای هیئت های مذهبی باید امنیت مجالس بخصوص جوانانی که در این هیئت ها هستند را تامین کنند و با پلیس همکاری نمایند.

مجالس عزاداری اباعبدالحسین(ع) هویت و جوهر دینی ملت ایران است

حجت الاسلام امان الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری هم در این همایش اظهار داشت: مجالس عزاداری اباعبدالحسین(ع) هویت و جوهر دینی ملت ایران است.

وی بیان داشت: ارتباط و اتصال به مکتب و نهضت امام حسین(ع) همراه با منطق اهل بیت(ع) زمنیه ساز ظهور امام زمان(عج) خواهد بود.

علیمرادی با اشاره به هجوم دشمن علیه مقدسات اسلامی گفت: اگر هویت دینی و اسلامی و عشق به اهل بیت (ع) بخصوص عشق به امام حسین (ع) از ملت ایران گرفته شود ملت ما هویت دینی خود را از دست می دهد.

گزارش: منیژه نوروزی

عکس: امین قاسمیان

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان هیئت های مذهبی هیئت های مذهبی در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان