به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان؛

آیین تکریم از بازنشستگان در رفسنجان برگزار شد/ عکس

  • شناسه خبر: 165757
آیین تکریم از بازنشستگان در رفسنجان برگزار شد/ عکس

به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، مراسم تکریم از بازنشستگان صبح امروز در هتل باغ رفسنجان با حضور مسئولین برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » آیین تکریم از بازنشستگان در رفسنجان برگزار شد/ عکس

به گزارش خانه خشتی، آیین تکریم از بازنشستگان رفسنجان به مناسبت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، صبح امروز با حضور مسئولین شهرستان در هتل باغ برگزار شد.

حسین پاکزاد رئیس بنیاد فرزانگان در این مراسم بیان داشت: در تمامی ادارات و نهادهای شهرستان رفسنجان سازمان بازنشستگان تشکیل شده است و این مهم قابل تقدیر است و به بازنشستگان کمک می کند.

وی افزود: بایستی شرایطی را فراهم کنیم تا بازنشستگان دوران بازنشستگی خود را در جهت توانمند سازی و سلامتی خود استفاده کنند، بازنشستگی را باید به بازدارندگی تبدیل کنیم.
پاکزاد گفت: برای آقایان ۹سال و برای خانم ها ۱۰سال سن امید به زندگی افزایش یافته است و در ایران سن امید بیش از ۷۴ سال سال برای خانم هاست و این خود نشان از پیشرفت بهداشت و سلامت در جامعه ماست و جای تقدیر دارد از کسانی که در این راه تلاش کردند تا سن امید را در جامعه بالا ببرند.


وی تصریح کرد: با افزایش سن سالمندی در جامعه، به تشکل هایی نیاز است که برای سالمندان برنامه های بهداشتی، ورزشی، سلامت، فرهنگی و… در دستور کار داشته باشد تا بازنشستگان بتوانند سلامت خودشان را ارتقا بدهند.
پاکزاد گفت: هدف از تشکیل بنیاد فرزانگان پاسخی است به نیاز های روز افزون سالمندان به خصوص در حوزه ی سلامت و توانمندی سالمندان.
محمدرضا عظیمی زاده شهردار رفسنجان نیز در این آیین بیان داشت: بازنشستگان حق بزرگی به گردن ما دارند، آنها جدا از اجتماع نیستند و نیاز هایشان باید کامل مورد توجه قرار گیرد؛ بین سالمند و سایر افراد در جامعه جدایی نیست.
وی افزود: فعالیت های شهرداری منحصر به بخش خاصی نیست و تمام بخش های شهر باید برای سالمندان آماده سازی شود، برگزاری جشن تولد ۱۰۰ سالگی هرکدام از سالمندان را توسط شهرداری برگزار می شود.


مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسجان نیز بیان کرد: دولت در حد توان خود به نهادهای مردمی که در راستای ارائه خدمت به بازنشستگان قدم برمی دارند کمک می کند.
وی ادامه داد: اگر میخواهیم جامعه خوبی داشته باشیم صرفا همه چیز را نباید به‌عهده دولت ها بگذاریم؛ چون دولت ها به دلایل خاص و محدودیت هایی که دارند نمیتوانند بیش از این عمل کنند.
هرندی گفت: همه ما میدانیم که وضعیت بازنشستگان اصلا مناسب نیست چه به لحاظ زندگی شخصی و چه به لحاظ حقوق و درآمد و چه به لحاظ خدماتی که جامعه به آنها ارائه می دهد و بایستی بیش از این مورد توجه قرار گیرند.

آیین تکریم بازنشستگان که به همت بنیاد فرزانگان در رفسنجان برپا شد، با برنامه های متنوع فرهنگی همراه بود.

عکس از سید امیر مهدی رضایی

خبر از فاطمه محمدی

انتهای پیام/

برچسب ها:
بنیاد فرزانگان تکریم بازنشستگان کانون بازنشستگان در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان