بخاطر داشتن چند نکته برای

حفظ سلامت،در مسافرتهای نوروزی

  • شناسه خبر: 16547
حفظ سلامت،در مسافرتهای نوروزی

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفتگو با خبر نگار “خانه خشتی” با اشاره به اینکه آب بدن افراد در حین مسافرت آنهم مسافرتهای طولانی و چند روزه خصوصا ایام نوروز تا حدودی افت میکند و این نیاز باید برآورده شود اظهار داشت : چنانچه از سلامت آب اطمینان […]

خانه » آخرین اخبار » حفظ سلامت،در مسافرتهای نوروزی

مسئول واحد بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفتگو با خبر نگار “خانه خشتی” با اشاره به اینکه آب بدن افراد در حین مسافرت آنهم مسافرتهای طولانی و چند روزه خصوصا ایام نوروز تا حدودی افت میکند و این نیاز باید برآورده شود اظهار داشت : چنانچه از سلامت آب اطمینان ندارید بمدت ۳ دقیقه آن را جوشانده و پس از سرد شدن استفاده نمائید. وی تصریح کرد: در پارکها و مراکز تفریحی به تابلوهای هشداردهنده که مشخص کننده آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی می باشند، باید توجه کرد و از مصرف آبهای مشکوک خودداری نمود.
رنجبرکاظمی تمیز کردن و شستشوی گل و لای سبزی، استفاده از مایع ظرفشویی( به ازای هر لیتر آب ۳ تا ۵ قطره) بمدت ۵ دقیقه، استفاده از مواد ضدعفونی کننده مجاز طبق دستورالعمل مندرج بر روی بسته آن و آبکشی نهایی را مراحل شستشوی صحیح سبزیجات خام عنوان کرد.
وی با بیان توصیه هایی جهت پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای منتقله از راه غذا، گفت: هنگام خرید مواد غذائی باید به نام محصول، تاریخ مصرف، شماره پروانه ساخت و آدرس کارخانه توجه کرد.
رنجبرکاظمی با اشاره به اینکه هرگز نباید از مواد غذائی و لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی که فاقد شماره مجوز واردات وزارت بهداشت هستند استفاده نمود، افزود: باید از بسته بندی مواد غذائی در کیسه های پلاستیکی رنگی که از مواد ضایعاتی و بازیافتی تهیه می شوند خودداری کرد.
وی در ادامه هشداری در خصوص ظروف پلاستیکی یکبار مصرف که مصرفشان بیشتر در مسافرتهاست داد و افزود : از این مواد پلاستیکی ماده سمی (دیوکسین) آزاد می شود که خطر بروز سرطان بخصوص سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد، رنجبرکاظمی خاطرنشان کرد: استفاده از عینک آفتابی مناسب، پوشیدن پوست بدن با لباس و استفاده.

از کرم های مخصوص ضدآفتاب بهترین راه حفاظت پوست از پرتوهای فرابنفش نور خورشید است که بهتر است افراد با رعایت این نکات خصوصا در مسافرت سلامت خود و خانواده را به خطر نیندازند./

تنظیم : رضایی

برچسب ها:
1392 بهداشت حفظ سلامت ، در مسافرتهای نوروزی با بخاطر داشتن چند نکته رفسنجان سلامت مسافر مسافرتعنوروز مواد غذای
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان