12 الی 18 مردادماه؛

شهرستان رفسنجان در هفته ای که گذشت + عکس

  • شناسه خبر: 164990
شهرستان رفسنجان در هفته ای که گذشت + عکس

در گزارش زیر به خلاصه ای از اخبار شهرستان رفسنجان که در از ۱۲ الی ۱۸مردادماه ۹۸ در پایگاه خبری خانه خشتی منتشر شده است، می پردازیم:

خانه » رفسنجان » شهرستان رفسنجان در هفته ای که گذشت + عکس

برای دورنمای منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان رفسنجان می شود حساب ویژه باز کرد

منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

منطقه ویژه اقتصادی شهرستان رفسنجان

دکتر آهنگران مسئول دبیرخانه شورای مناطق آزاد ویژه اقتصادی کشور روز یکشنبه ۱۳ مرداد در حاشیه بازدید از طرح های در حال احداث در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حد فاصل بازدید ما از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان شاهد کارهای بزرگی در این منطقه هستیم که حکایت از عملکرد موفق مدیریت جوان منطقه ویژه اقتصادی دارد.
دکتر آهنگران عنوان داشت: بخشی از مشکلات مناطق ویژه اقتصادی به شرایط خاص بین المللی بر می گردد که ناگزیر برای اقتصاد ملی، محدودیت هایی را ایجاد کرده و این محدودیت ها ناخودآگاه به این مناطق می رسد .
وی بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی در رفسنجان با رویکردی که برایش تعریف شده کارش را به خوبی پیش می برد، برای دورنمای این منطقه می شود حساب ویژه باز کرد و به عنوان منطقه ایی فعال و الگو از آن یاد کرد

۳۵۰ هزار کارگر کار برداشت پسته درشهرستان رفسنجان را انجام می دهند

کارگران برداشت پسته در رفسنجان
در آستانه ی فصل برداشت محصول پسته قرار داریم و رفسنجان شهر طلای سبز که با بیشترین سطح زیر کشت پسته عنوان بزرگترین جنگل مصنوعی را به خود اختصاص داده است در حال آماده شدن برای آغاز این فصل و پذیرایی از کارگران فصلی است که برای این ایام به رفسنجان سفر می کنند.
فصل برداشت پسته از ۱۵ شهریورماه آغاز و تا نیمه های آبان ادامه دارد.
به گفته ی حسین رضایی رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان امسال پیش بینی ۷۵هزار تن پسته تر در شهرستان شده است که برای برداشت این میزان محصول پسته به ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار کارگر نیاز است یعنی روزانه نزدیک به ۱۰ هزار کارگر کار برداشت محصول پسته را انجام می دهند.

امام جمعه موقت شهرستان رفسنجان مطرح کرد:
مسئولین ادارات نسبت به نماز اول وقت پیش قدم شوند

حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان رفسنجان گفت:پیش قدم شدن مدیر اداره در اقامه نماز هم عبادت و هم امر به معروف و نهی از منکر است و یکی از راه های مراقبت از نماز، اول وقت و جماعت خواندن است
امام جمعه موقت رفسنجان در این جلسه با اذعان بر اهمیت اقامه نماز اظهار داشت:ارزش نماز به گونه ای است که به دیگر کارهای انسان بها و ارزش می دهد و باعث می شود دیگر کارها مورد تایید خداوند قرار بگیرد.

از ۷۷ آسانسور شناسایی شده در رفسنجان ۷ مورد تاییدیه استاندارد گرفتند

آسانسور
رئیس اداره استاندارد رفسنجان در جلسه استانداردسازی آسانسورها و دیگر تجهیزات که صبح روز دوشنبه در فر مانداری برگزار شد گفت: در سال گذشته ۷۷ آسانسور شناسایی شدند که ۱۷ مورد مربوط به مراکز دولتی و عمومی بودند و مکاتبات و اخطارهایی به آنها داده شدو بخشی از انها خصوصی بودند و ۷ مورد تاییدیه از استاندارد گرفتند.
ناهید سربازپور با بیان اینکه طبق قانون یک کالا باید مشمول استانداری اجباری باشد اظهارداشت: از سال ۹۵ که استانداردسازی اجباری شد ما کار شناسایی کالاهای مشمول استاندارد را آغاز کردیم که در این راستا در سال گذشته ۷۷ آسانسور شناسایی شدند که ۱۷ مورد مربوط به مراکز دولتی و عمومی بودند و مکاتبات و اخطارهایی به آنها داده شدو بخشی از انها خصوصی بودند و ۷ مورد تاییدیه از استاندارد گرفتند.

جایگاه های سی ان جی در کشور جزو کانون های خطراست
میرصالح موسوی کیا رئیس شرکت فرآورده های نفتی رفسنجان هم در این جلسه با بیان اینکه استانداردسازی جایگاه های سی ان جی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است اظهارداشت:

جایگاه های سی ان جی در کشور جزو کانون های خطراست که اگر برای استاندارد سازی آنها به جد پیگیر نباشیم اجتمال خطرات جانی وجود دارد حتی با درست نگذاشتن نازل بر روی تلمبه با فشاری که وجود دارد می تواند فرد را بکشد.
موسوی تصریح کرد:جایگاه های سی ان جی از کارمزد معقولی برخوردار نیستند و درآمدهای این جایگاه ها با سودشان تناسبی ندارد.

تجهیز ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ پسته در رفسنجان به آبیاری تحت فشار


حسین رضایی رئیس جهادکشاورزی رفسنجان در رفع موانع تولید کشاورزی که ظهر روز دوشنبه ۱۴ مرداد در فرمانداری برگزار شد، گفت: ازسال ۷۸ تا کنون ۱۱ هزار ۵۰۰ هکتار باغ پسته در رفسنجان به آبیاری تحت فشار مجهز شده اند و طی دو سال اخیررشد چشمگیری داشته است.

وی به کاهش پروانه چاه های آب کشاورزی در رفسنجان اشاره داشت و گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در باغات پسته رفسنجان اجرا شده است و طی دو سال اخیر ۴ هزار هکتار به آن اضافه شده است،۷ مورد خرده مالک با توافق همدیگر، سیستم آبیاری قطره ای را اجرا کرده اند که اولین موردش در توکل آباد کشکوئیه با ۸۷ مالک با ۱۳۰ هکتار زمین انجام شده است که پروانه ۱۹ لیتر آب این اراضی به ده لیتر رسیده است واین کار باعث جمع آوری سیستم قطره ای شده است باید در این زمینه راهکار داده شود.
رضایی تصریح کرد:در کشاوزی قابلیت های خوبی داریم در ۱۰ محصول کشاورزی رتبه اول تا دهم دنیا را داریم و پسته امسال دو میلیارد دلار ارزآوری دارد.

جهاد فرمانده و بسیجیانش در آلبومروح


سرهنگ علی اکبر شاهرخی فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان با همراهی بسیجیان حوزه امام حسن مجتبی(ع) از روز چهارشنبه ۸ مردادماه در منطقه سیل زده آلبومروح از توابع شهرستان حمیدیه اهواز مستقر شدند و در حال ساخت منازل برای سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.

شانزدهمین دوره نمایشگاه خیریه کوثر در شهر رفسنجان برپا شد 


شانزدهمین دوره نمایشگاه خیریه کوثر در رفسنجان از ۱۴ الی ۱۸ مرداد ماه در محل بادگیر تاریخی معین برپا شد.
محسن اسماعیلی مسئول خیریه کوثر رفسنجان در حاشیه آیین افتتاحیه بازارچه خیریه کوثر در گفتگو با خانه خشتی اظهار داشت: این بازارچه از دوشنبه تا جمعه ۱۸ مرداد از ساعت ۶ عصر تا ۱۱ شب برای عموم دایر است
وی تصریح کرد: غرفه های این بازارچه شامل انواع و اقسام مواد غذایی ، پوشاک و صنایع دستی که تولیدی بانوان خیریه است و در آمد حاصل از این بازارچه صرف امور خیریه برای تهیه جهیزیه دختران نیازمند
و خرید مایحتاج برای فقرا خواهد شد.
مسئول خیریه کوثر شهر رفسنجان افزود: خیریه کوثر در چهارشنبه شب ها با توزیع غذای گرم بین نیازمندان ورود پیدا کرده و کارهایی از قبیل مرمت و بازسازی سرویس های بهداشتی خانه های نیازمندان و مشکلات درمانی آنها را به کمک خیرین انجام می دهد.

عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی رفسنجان در کاهش طلاق

مجتبی وحیدی مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان در نشست خبری گفت: به مدت یکسال بر پرونده های خانواده ها فعالیت داشتیم که این امردر کاهش طلاق زوجین موثر بود به طوریکه رییس دادگستری از نحوه عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی در یکی از هفته نامه های شهر تقدیر کرد.وی افزود : از سال ۹۳ تا ۹۵ جهاد دانشگاهی ابتدا دوره ۴ ساعته برای زوجین برگزار می کرد سپس زوجین از ۴ جلسه دیگر خدمات رایگان دریافت می کردند.

اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی شهر رفسنجان


مجید کهنوجی رئیس منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عصر روز چهارشنبه ١۶ مرداد ماه در نشست خبری گفت: تا کنون ۵۰ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی جذب، ۱۴ طرح بهره برداری شده و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.
وی در خصوص کارهای انجام شده در منطقه عنوان داشت: شرکت تاپ اکو خاورمیانه که مالکیت خارجی آن توسط مالکان ایرانی خریداری شده و ۷۰ نیروی چینی که آنجا مشغول به کار هستند با نیروهای ایرانی جایگزین میشوند و این کار تا یک ماه آینده صورت میگیرد.

فرهنگسرای رسانه رفسنجان افتتاح شد

فرهنگسرای رسانه رفسنجان افتتاح شد

عصر روز چهارشنبه ١۶ مرداد ماه با حضور محمد علیزاده مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عظیمی زاده شهردار، معاونین و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان و جمعی از مسئولین فرهنگسرای رسانه رفسنجان واقع درپاساژ ستاره افتتاح شد.
این فرهنگسرای به نام شهید احمد محمدی اولین شهید خبرنگار رفسنجانی نامگذاری شده است.

مرکز انتقال خون و نیروی انتظامی رفسنجان از خبرنگاران تقدیر کردند / عکس


به مناسبت روز خبرنگار طی مراسمی به همت مرکز انتقال خون و نیروی انتظامی شهرستان رفسنجان از خبرنگاران تجلیل بعمل آمد.

فعالیت ۳۶۰ موسسه فرهنگی، هنری و قرآنی در رفسنجان

نشست مشترک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و فعالان فرهنگی و هنری شهرستان رفسنجان روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ماه در محل سالن اجتماعات افصح هجری برگزار شد.
محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: درشهرستان رفسنجان بیش از ۳۶۰ موسسه و مرکز فرهنگی و هنری و قرآنی فعالیت دارند که ظرفیت کمی و قابل مقایسه با گذشته نیست.

رفسنجان میزبان جشنواره ملی کودک و نوجوان می شود

فرهنگسرای رسانه رفسنجان افتتاح شد
محمدرضا علیزاده مدیر کل فرهنک و ارشاد اسلامی استان کرمان عصر روز چهارشنبه ١۶ مرداد ماه طی نشست خبری در فرهنگسرای رسانه درجمع خبرنگاران رفسنجان اظهار داشت: هرساله جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می شود اما امسال با رایزنیهای صورت گرفته این جشنواره در رفسنجان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ مرکز فرهنگی در رفسنجان وجود دارد که توسط مردم مدیریت می شوند گفت:تغییر رویکرد دولت در راستای برون سپاری فعالیت ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی و مردم است.

اختتامیه مسابقات لیگ بسکتبال تیم های پایه در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

اختتامیه مسابقات لیگ بسکتبال تیم های پایه(جوانان) شهرستان رفسنجان جام شهید صباغ جمعه شب در سالن تختی با حضور جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.

در سایه مقاومت و استقامت مردم دنیا و ایران زمینه آزادی شیخ زکزاکی فراهم شد


حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح کرد: تحریم وزیر محترم امور خارجه کشورمان یکی از کارهای احمقانه آمریکا بود که نمایانگر استیصال و درماندگی واشنگتن در مقابل جمهوری اسلامی است.
وی افزود: در پالایشگاه ستاره خلیج فارس شاهد جهاد بزرگ اقتصادی توسط متخصصین قرارگاه خاتم النبیاء بودیم.
حسینی اضافه کرد: مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه روز یکشنبه ۲۰ مردادماه از ساعت ۱۶:۳۰ در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) برگزار می شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان