رئیس منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مطرح کرد:

اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

  • شناسه خبر: 164985
اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

رئیس منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: تا کنون ۵۰ سرمایه گذار در منطقه ویژه اقتصادی جذب، ۱۴ طرح بهره برداری شده و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

خانه » اقتصادی » اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، عصر امروز نشست خبری رئیس منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با اصحاب رسانه در محل فرمانداری شهرستان تشکیل شد.

در این نشست مجید کهنوجی رئیس منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اظهار داشت: در سال ۹۰ منطقه ویژه اقتصادی در ۲۰۰۰ هکتار توسط مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ ریاست جمهوری انجام  که تا سال ۹۳ زیر ساخت های آن انجام شده است.

وی افزود: از سال ۹۳ تا هم اکنون ۵۰ سرمایه گذار جذب که ۱۴ طرح سرمایه گذاری به بهره براری رسیده و نزدیک به ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است، همچنین ۱۵ طرح دیگر با اشتغالزایی ۴۵۰ نیرو هم تا یکسال آینده به بهره برداری میرسد.

کهنوجی خاطر نشان کرد: تا به حال ۱۲۰ میلیون دلار بوده و هزار میلیارد ریال در حوزه داخلی فعالیت های اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: تولید پودر کاتریج در دستور کار است که تا یک ماه دیگر به بهره برداری میرسد و ما پنجمین کشوری هستیم که به این تکنولوژی دست یافتیم.

کهنوجی با اشاره به بزرگترین طرح انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی گفت: ایجاد مخازن اسید سولفوریک توسط شرکت ملی صنایع مس ایران بزرگترین طرح انجام شده است که حمل و نقل به طور کلی توسط شرکت انجام میشود، به امکانت آب و برق در زمین همان محل دسترسی دارند و قیمت پایین که باعث میشود سرمایه گذار مشتاق شود و زمینه مساعد سرمایه گذاری برای او فراهم باشد.

وی افزود: در زیر مجموعه اسید سولفوریک هزار محصول وجود دارد که یک محصول مادر نامیده میشود که صنایع بسیار پایین در پایین دست آن وجود دارد، سه سرمایه گذار هم در قسمت تولید اسید فسفریک در ۱۰۰ هکتار، سولفات مس و کود سوپر فسفات در ۲۰ هکتار جذب شده است.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی در خصوص کارهای انجام شده در منطقه عنوان داشت: شرکت تاپ اکو خاورمیانه که مالکیت خارجی آن توسط مالکان ایرانی خریداری شده و ۷۰ نیروی چینی که آنجا مشغول به کار هستند با نیروهای ایرانی جایگزین میشوند و این کار تا یک ماه آینده صورت میگیرد.

کهنوجی با اشاره به بحث دستورالعمل ماینینگ بیان کرد: ماینر نوعی کیس کامپیوتر دارای cpu و پردازش بالا است که منجر به تولید با سرعت ارز میشود و ماینینگ استخراج ارز است، این طرح در تاریخ سوم دی ماه سال گذشته مصوبه شد که تولید رمز ارزها در مناطق ویژه و آزاد به صورت آزمایشی بلامانع است.

وی افزود: در این حوزه دو سرمایه گذار جذب و تفاهم نامه ای با معاون وزیر ارتباطات صورت گرفت با موضوع ایجاد قطب مرکز داده و در این خصوص ۶۰ هکتار زمین در اختیار گذاشته شده و وقت تعیین شده که شرکت سرمایه گذاری ایران و چین متولی بخش خصوصی آن شده است، همچنین منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان جزو ۵ مرکز داده کشور است.

کهنوجی تاکید داشت: منطقه ویژه اقتصادی کاملا آمادگی دارد از کلیه سرمایه گذارانی که در حوزه ی استخراج رمز ارز فعالیت دارند دعوت میکند که آنها را پذیرش کند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که ما در محدوده سرزمین اصلی نیستیم راحت میتوانیم ماینرها را بیاوریم و اگر اکشالاتی پیش امد قطعات آن بدون تجملات گمرگی وارد شوند و عوارض گمرکی معافند.

کهنوجی در پایان تصریح کرد: کلیه سرمایه گذاران میتوانند با یک درخواست کتبی در خصوص حوزه ی سرمایه گذاری خود و مقدار مورد نیاز آب، برق و گاز را به منطقه ویژه ارائه دهند و همان روز مجوز را بگیرند.

خبر: محدثه زمانی

عکس: امین قاسمیان

 

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    باسلام درود بر همت بلند شما نیروی انقلابی .که به حق و در عمل روحیه انقلابی و جهادی دارید .ایشالا در همه عرصه ها ی اقتصاد مقاومتی موفق و موید باشید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان