مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان مطرح کرد:

عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی رفسنجان در کاهش طلاق

  • شناسه خبر: 164982
عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی رفسنجان در کاهش طلاق

مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان گفت: به مدت یکسال بر پرونده های خانواده ها فعالیت داشتیم که این امردر کاهش طلاق زوجین موثر بود به طوریکه رییس دادگستری از نحوه عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی در یکی از هفته نامه های شهر تقدیر کرد.

خانه » اجتماعی » عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی رفسنجان در کاهش طلاق

به گزارش خانه خشتی؛ مجتبی وحیدی پیش از ظهر امروز طی نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به سی و نهمین سال تاسیس جهاد دانشگاهی و فعالیت این مرکز در زمینه پژوهشی و علمی اظهارداشت: جهاد دانشگاهی در چشم انداز بیست ساله ای که برای آن تعریف کردند اکثر فعالیتهایش به سمت پژوهشی و علمی پیش رفت به طوریکه در سراسر استان ها مرکز اصلی جهاد دانشگاهی تاسیس شد و هر استان مراکز کوتاه مدت را در شهرستان ها تاسیس و شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: فعالیت های اصلی جهاد دانشگاهی در زمینه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی است و بقیه فعالیتها زیر مجموعه این سه حوزه هستند.

مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در قسمت پژوهش به صورت موسسات، پژوهشکده ها و مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی در کشور فعالیت می کند و در استان کرمان بحث سازه و زلزله به صورت تخصصی پیگیر می شود در این زمینه همایش های معتبری با دعوت از اساتید کشورهای خارجی برگزار شد و مقاله هایی منتشر شد و به افراد برتر جوایزی اهدا گردید.

وی به بانک خون بند ناف رویان که اولین شرکت فناوری بن یاخته های رویان بعنوان بانک سلولهای بنیادی خصوصی کشور است اشاره کرد و اعلام کرد :جهاد دانشگاهی از والدین محترمی که می خواهند دارای فرزند شوند استقبال می کند والدین می توانند از هفته ۳۶ بارداری جهت ثبت نام و انجام آزمایشات مراجعه و از مزایای استثنایی آن برای فرزندشان، والدین و حتی خواهر و برادرانش استفاده نمایند.

وحیدی عنوان داشت: بانک خون در شهرستانهای رفسنجان، سیرجان، کرمان و جیرفت دفتر نمایندگی دارد و از مهمترین فعالیت بارز جهاد دانشگاهی در سراسر کشور پژوهشکده های ناباروری قم، پژوهشکده زیست فناوری رویان اصفهان، موسسات علمی و پژوهشی، کلینیکهای تخصصی پزشکی و دندانپزشکی، پژوهشکده گیاهان دارویی، کلینیکهای روانشناسی و مشاوره، دانشگاه های علمی و کاربردی، پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، انتشارات تخصصی جهاد دانشگاهی، خبرگزاری ایسنا، ایسپا و… می توان نام برد.

مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان گفت: گروه های پزشکی ،فنی و مهندسی ،زبان های خارجه، کامپیوتر ،گروه کشاورزی و فرهنگ و هنر، گروه انسانی در مرکز جهاد دانشگاهی وجود دارد و برای تمامی سنین خدمات آموزشی ارائه می شود.

وحیدی بیان داشت: در بحث آموزشی تفاهم نامه های در سراسر استان و شهرستان ها امضاء کرده ایم و با اکثر ارگان ها و نهادهایی از جمله کمیته امداد، هلال احمر، بهزیستی، آموزش و پرورش، نظام مهندسی و شهرداری بحث تفاهم نامه همکاری را داریم و تخفیفات آموزشی لازم تا ۵۰ درصد برای آنها لحاظ می شود.

وی با اشاره به اینکه مدارک ارائه شده توسط جهاد دانشگاهی یکی از معتبرترین مدارک قابل قبول برای حوزه معاونت نیروی انسانی دفتر ریاست جمهوری است ابراز داشت: دوره های تکنسین داروخانه ،دستیار دندانپزشک، دوره های کمک بهیاری، بهیاری، دوره تخصصی کمک پرستاری و فوریت های پزشکی، طراحی دکوراسیون داخلی ،نرم افزارهای فنی و مهندسی و حسابداری به عنوان دوره های کارآفرینی محسوب می شوند و افراد متقاضی دوره های پزشکی هم در مطب ها و داروخانه های مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش به خانواده و آموزشهای قبل از ازدواج به زوجین یکی از مبحث هایی بود که در چند سال اخیر ورود پیدا کردیم بیان داشت: از سال ۹۳ تا ۹۵ جهاد دانشگاهی ابتدا دوره ۴ ساعته برای زوجین برگزار می کرد سپس زوجین از ۴ جلسه دیگر خدمات رایگان دریافت می کردند.

مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان با اشاره به عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی در راستای کاهش طلاق اذعان داشت: همچنین به مدت یکسال بر پرونده های خانواده ها فعالیت داشتیم که این امر در کاهش طلاق زوجین موثر بود به طوریکه رییس دادگستری از نحوه عملکرد مثبت جهاد دانشگاهی در راستای کاهش طلاق در یکی از هفته نامه های شهر تقدیر کردند.

وحیدی عنوان داشت: محوریت فعالیتهایی که در شهرستان برگزار می شود با استان است، همچنین در کرمان، زرند و سیرجان سه دانشگاه علمی و کاربردی داریم که در رشته های متعدد دانشجو می گیرند.

مدیر جهاد دانشگاهی رفسنجان یادآور شد: هدف اصلی این مرکز بحث آموزش به صورت تخصصی است و به غیر از آن  کارگاه های تخصصی متفاوتی در زمینه های متعدد روانشناسی، مدیریتی، حقوقی و… برگزار می شود، طی دو سال اخیر در جهاد دانشگاهی هزار نفر فراگیر آموزش دیده اند و ۲۶۰۰ زوج توسط کارشناسان روانشناسی از آموزش های قبل از ازدواج بهره مند شدند.

خبر ویژه برای علاقمندان اینست که بمناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی افرادی که تا پایان مرداد ماه در مرکز جهاد دانشگاهی طالقانی ۵۸ ثبت نام نمایند۳۴۲۶۴۰۱۶ می توانند از ۳۰ درصد تخفیف ویژه بهره مند شوند.

خبر از منیِژه نوروزی

برچسب ها:
جهاد دانشگاهی رفسنجان طلاق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان